مهم ترین ویژگی‌های شیبا که این توکن را از باقی میم کوین ها متمایز ساخته است

 

میم‌کوین شیبا خود را رقیب اصلی دوج‌کوین معرفی می‌کند و یکی از پروژه‌هایی است که به‌سرعت در جهان شناخته شد. اوج‌گیری قیمت شیبا اینو به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد این میم‌کوین جنجالی است. در ادامه به معرفی اصلی‌ترین ویژگی‌های این توکن جنجالی می‌پردازیم.

مختصری درباره میم کوین شیبا اینو

رمزارز شیبا اینو در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی به نام ریوشی (Ryoshi) برای سرگرمی روانه بازار شد. ریوشی برای ارائه این رمزارز هیچ هزینه‌ای نکرد و هدف از انتشار آن بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ و پشتوانه مالی در جامعه غیرمتمرکز روی کار آمد. ارز شیبا بلاک چین اختصاصی ندارد و یک توکن با استاندارد ERC-20 روی پلتفرم اتریوم است.

شیبا برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه انجام تراکنش‌های آن کمی بالا است. این میم‌کوین در ابتدا خود را قاتل دوج‌کوین معرفی کرد اما طولی نکشید که به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

پیشنهاد مطالعه: مبادلات مشکوک شیبا

برترین ویژگی های رقابتی ارز شیبا اینو

شیبا اینو از آن دسته از توکن‌هایی است که با افزایش قیمت غیر قابل پیش‌بینی خود، بسیاری از معامله‌گران را به ثروت خوبی رسانده است. برخی از افراد نیز افسوس این را می‌خورند که چرا همان ابتدا روی این میم‌کوین سرمایه‌گذاری نکردند. افزایش قیمت شیبا به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پروژه بود که موجب شد روند رشد آن تسریع گردد. در این قسمت برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیبا اینو را بررسی می‌کنیم.

بالا بودن قدرت روایت

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های پروژه شیبا که موجب قدرت بالای آن شده، توانایی آن در روایت است. این پروژه یک اکوسیستم اختصاصی را توسعه داده که در آن همه چیز به‌صورت داستان‌گونه با یکدیگر مرتبط هستند. شیبا اینو نام و لوگوی خود را از یک نژاد خاص سگ برداشته، تمامی این اصطلاحات را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که با نام و برند مرتبط باشند.

سادگی شیبا اینو

شیبا اینو یک ارز خودمانی است و هیچ پیچیدگی فنی خاصی وجود ندارد. طرف‌داران این توکن تنها یک قشر محدود با چشم‌اندازهای تخصصی نیستند، بلکه تمامی افرادی که به ماهیت رمزارزها علاقه‌مند هستند می‌توانند طرف‌دار این میم‌کوین باشند. شیبا اینو یک ارز جامعه‌محور است و اعضای جامعه آن حرف اول را در همه اتفاقاتی که برای این شبکه رخ‌داده می‌زنند. همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت شیبا اینو است.

پایین بودن قیمت

پایین بودن قیمت

از دیگر ویژگی‌های مورد توجه ارز شیبا که در موفقیت آن نقش بسزایی را ایفا کرده است، پایین‌بودن قیمت آن است. قیمت شیبا اینو حتی در زمان اوج‌گیری هم به ۱ دلار نرسید. این مسئله موجب ایجاد سوگیری در بین مردم شد و این احساس درون آنها شکل می‌گیرد که می‌توانند به‌راحتی، میلیاردها واحد از این توکن ارزشمند را خریداری کنند. هجوم تعداد زیادی از معامله‌گران برای خرید یک ارز، یکی از عوامل مسلمی است که موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

حمایت های ایلان ماسک

شیبا اینو بخش عمده‌ای از موفقیت‌های خود را مدیون حمایت‌های ایلان ماسک است. سیر صعودی قیمت شیبا زمانی آغاز شد که ایلان ماسک توییتی را منتشر کرد و از خرید این ارز جنجالی خبر داد. این توییت کار خود را کرد و تعداد آدرس‌های شیبا از ۱۳۰۰۰ به ۲۳۰۰۰ آدرس افزایش پیدا کرد.

ارتباط با ویتالیک بوترین

ارتباط با ویتالیک بوترین

توسعه‌دهنده شیبا اینو در همان ابتدا ۵۰ درصد از توکن‌های شیبای خود را در اختیار ویتالیک بوترین قرار داد و او هم بیشتر این توکن‌ها را در راستای کمک به عملکرد شبکه سوزاند. بسیاری معتقدند این کار ویتالیک بوترین کمک زیادی به پروژه شیبا اینو کرد و رابطه خوب او را این اکوسیستم باعث ایجاد اعتماد در بین کاربران شد. در اکوسیستم شیبا اینو برای اشاره به ویتالیک بوترین از عبارت ووف میستر استفاده می‌شود. کلمه «میستر» به معنای فرد متخصص و خبره است که این مسئله نشان‌دهنده احترامی است که تیم شیبا اینو برای ویتالیک بوترین قائل هستند.

سرمایه گذاری در ارز شیبا اینو

سرمایه‌گذاری در میم‌کوین شیبا مانند سایر رمزارزها دارای ریسک‌های زیادی است که باید با دقت آنها را بررسی کنید. ریسک‌های سرمایه‌گذاری در شیبا اینو عبارت‌اند از:

احتمال کاهش قیمت در آینده: بزرگ‌ترین ریسکی که سرمایه‌گذاری در شیبا اینو وجود دارد، احتمال کاهش قیمت آن در آینده است. در حال حاضر مدت‌هاست که این ارز در یک روند نزولی قرار دارد و با سقف تاریخی خود خیلی فاصله دارد.

کارایی و موارد استفاده محدود: شیبا اینو در حقیقت کارایی خاصی ندارد و هیچ مشکلی را در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال حل نمی‌کند. کاربردی نبودن این توکن یکی از ریسک‌هایی است که باید در نظر بگیرید.

اقتصاد توکنی غیرمعمول: اقتصاد توکنی شیبا اینو دارای ایراداتی است. از ابتدای تولد این توکن، تعداد ۱ کوادریلیون توکن شیب تولید و عرضه شد که عدد بسیار بزرگی بود. اقتصاد توکنی یکی از مهم‌ترین و مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائلی است که توسعه‌دهندگان شبکه‌های بلاک چینی باید به آن فکر کنند. برخی از افراد این مشکل را ناشی از غیرحرفه‌ای بودن و بی‌مسئولیتی تیم شیبا اینو می‌دانند.  

جمع‌بندی

شیبا اینو یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های بازار است که در مدت‌زمان کوتاهی توانست بسیاری از طرف‌داران خود را پول‌دار کند. بیشتر افراد شیبا اینو را با افزایش قیمت چشمگیر در اکتبر سال ۲۰۲۱ می‌شناسند، اما باید بدانید که اوج‌گیری قیمت یک توکن تنها مسئله مهم نیست و نکات مهم و بسیار دیگری نیز وجود دارند که باید در زمان سرمایه‌گذاری به آنها دقت کنید.

در نهایت باز هم نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در آینده رمزارز شیبا به کدام سمت می‌رود. اگر شما یکی از طرف‌داران پروپاقرص شیبا اینو هستید، توصیه می‌کنیم اخبار این رمزارز را به‌صورت مداوم دنبال کنید و تصمیم‌های هیجانی نگیرید.

 

کدخبر: 937639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟