راهنمای خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن

 

این افراد باید علاوه بر عامل کیفیت و کارایی و قیمت دوچرخه به تحمل وزن آن هم توجه کافی داشته باشند تا خریدی مناسب را تجربه کنند. در غیر این صورت  نمی‌توانند از محصول مورد نظر خود استفاده درستی به عمل آورند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن را ارائه داده و به برخی از نکاتی اشاره کنیم که این دسته از خریداران باید پیش از خرید به آن دقت داشته باشند. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

دوچرخه برای افراد سنگین وزن

تمامی افراد با هر سن و سال، جنسیت و یا وزنی علاقه دارند از دوچرخه برای تفریح، گردش، استراحت، مسابقه و... استفاده کنند و یکی از مهمترین نکات پیش از خرید دوچرخه توجه به عامل وزن است. اگر وزن شما از ۱۰۰ کیلوگرم پایین‌تر است، مشکل و دغدغه‌ای در انتخاب دوچرخه مناسب نخواهید داشت.

چرا که این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پاسخگوی افراد تا وزن متوسط و نرمال هستند. در حقیقت حد مجاز و قابل قبول تحمل وزن برای دوچرخه‌هایی که از بدنه فلزی به وجود آمده‌اند حداقل ۱۲۰ کیلوگرم است. با این حال در هنگام دوچرخه سواری از لوازم جانبی نیز استفاده خواهید کرد و یا یک کوله پشتی، کفش، بطری آب و..‌. به همراه خواهید داشت که خود به خود به وزن شما اضافه می‌کنند. پس بهتر است همان ۱۰۰ کیلوگرم را به عنوان حد نرمال در نظر بگیرید.

اما اگر وزن شما بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم باشد، باید به نکات و عوامل دیگری هم پیش از خرید دوچرخه توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکات لازم پیش از خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن

نوع ترمز دوچرخه

اگر شما هم دارای وزن بالایی بوده و قصد خرید دوچرخه دارید باید به نوع ترمز آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید هرچه وزن بالاتر باشد فرایند ترمزگیری را با دشواری بیشتری انجام خواهید داد. حواستان باشد که دوچرخه‌های با ترمزهای ویبریک و دیسکی مکانیکی را برای خرید در نظر نگیرید.

چراکه عملکرد آن‌ها برای افراد با وزن بالا مناسب نیست و نمی‌توانند وزن بالایی را تحمل کنند. به همین جهت بسیاری از صاحب نظران توصیه می‌کنند که افراد سنگین وزن دوچرخه‌های با سیستم ترمز دیسک هیدرولیک را برای خرید در نظر بگیرند.

نوع ترمز دوچرخه

جنس بدنه

یکی از مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن به آن توجه داشته باشید جنس بدنه این محصولات است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر شرکت‌های سازنده انواع دوچرخه را با جنس بدنه آهن، آلومینیوم، فیبر کربن، تیتانیوم و..‌ طراحی و تولید کرده و روانه بازار مصرف می‌نمایند.

هر کدام از این محصولات دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و در مصارف خاصی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای نمونه دوچرخه‌های با جنس بدنه آهن مقاومت بسیار بالایی داشته و برای افراد با وزن بالا بسیار مناسبند.

با این حال بهتر است به برند این محصولات نیز دقت داشته و قیمت دوچرخه برای افراد سنگین وزن را نیز بررسی نمایید. چراکه این امکان وجود دارد که بعضی از شرکت‌های سازنده برای تولید دوچرخه‌های با جنس بدنه آهن از آلیاژ بدون کیفیت و نامرغوب استفاده کرده و این محصولات را با قیمت‌های پایین‌تری در اختیار متقاضیان قرار دهند.

احتمال اینکه چنین دوچرخه‌هایی نتوانند وزن شما را به خوبی تحمل کرده و نیازتان را پاسخ دهند بسیار زیاد است. پس سعی داشته باشید بهترین مارک دوچرخه را برای این خرید در نظر بگیرید تا بتواند وزن بالاتر از ۱۰۰ کیلوگرم را به خوبی تحمل کند.

سیستم تعلیق

در انواع مختلف دوچرخه‌ها از مارک‌ها و برندهای گوناگون مانند دوچرخه ویوا، دوچرخه اورلرد و..‌‌ از سیستم تعلیق استفاده شده است تا این نوع از وسایل نقلیه بتوانند در مسیرهای پر از فراز و نشیب و یا ناهمواری‌ها حرکت و عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

در حقیقت یک دوچرخه با داشتن سیستم تعلیق مناسب و قدرتمند به دوچرخه سوار احساس راحتی بیشتری را ارائه خواهد داد.

پس در صورتی که شما هم از وزن بالایی برخوردار شده و تمایل به خرید بهترین دوچرخه شهری، خرید دوچرخه کوهستان دارید بهتر است وسیله نقلیه مد نظر خود را از میان محصولاتی انتخاب و خریداری کنید که از سیستم تعلیق قدرتمندتری برخوردار شده است.

لاستیک‌ها

بسیاری از دوچرخه‌های موجود در بازار از جمله دوچرخه ویوا از فریم‌هایی بسیار محکم به وجود آمده‌اند و دوام و ماندگاری آن‌ها نیز قابل توجه است. این محصولات برای افراد با وزن بالا بسیار مناسبند.

با این حال پیش از خرید دوچرخه از برندهای معتبر و شناخته شده نباید تنها به جنس بدنه آن‌ها و دوام بالایشان توجه داشته باشید و نوع لاستیک‌های دوچرخه را نادیده بگیرید. اگر وزن شما بالاتر از حد نرمال است باید دوچرخه‌های با لاستیک و یا طوقه کوچک را برای خرید انتخاب کنید.

چرخ‌ها

چرخ‌ها

چرخ‌های این نوع وسایل نقلیه باید بسیار قدرتمند باشند و لذا چرخ‌های کوچکتر که از چرخ‌های بزرگتر قوی‌تر هستند، برای افراد با وزن سنگین مناسب‌تر به نظر می‌رسند. به این نکته دقت داشته باشید که قوی بودن چرخ یک دوچرخه به نحوه ساخت و مواد اولیه مورد استفاده در ساختار آن وابسته است.

اما به طور کلی هرچه محیط کوچکتر باشد قدرتمندتر هم خواهد بود. به این ترتیب دوچرخه‌های با چرخ‌های ۲۶ اینچ و یا ۲۷.۵ اینچ قدرت بالاتری نسبت به دوچرخه‌های با چرخ‌های ۲۹ اینچ خواهند داشت. پس این نوع وسایل نقلیه برای افراد با وزن بالا مناسب‌ترند.

پوزیشن و سبک دوچرخه

همان‌طور که می‌دانید افراد با وزن بالا نمی‌توانند به راحتی حالت خود را بر روی دوچرخه حفظ کنند. پس بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند خرید دوچرخه با پوزیشن و یا حالت نزدیک به دوچرخه‌های شهری و یا نرمال است تا دوچرخه سوار مجبور نباشد بر روی فرمان بیش از اندازه خم شود.

به طور کلی دوچرخه‌هایی که با سبک شهری طراحی و تولید می‌شوند دوچرخه‌های فت بایک و سپس کوهستان اسپورت به حالت‌ها و پوزیشن‌های راحت‌تری برای سواری نیاز دارند. از سوی دیگر افراد سنگین وزن بهتر است از دوچرخه‌های شهری با زین نرم‌تر استفاده کنند.

قیمت دوچرخه

افراد سنگین وزن نیز مانند دیگر دوچرخه سواران پیش از خرید دوچرخه مناسب باید به قیمت این محصولات نیز توجه کافی داشته باشند و تنها به مدل، طرح و تحمل وزن آن دقت نکنند. قیمت دوچرخه برای افراد سنگین وزن با توجه به چند فاکتور و یا عامل مهم مشخص شده و یک نرخ ثابت و بدون تغییر و تحول نیست.

یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت دوچرخه برند و شرکت سازنده این محصولات است. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر کمپانی‌های مختلفی در سراسر نقاط جهان به طراحی و تولید انواع دوچرخه با سبک‌های مختلف اشتغال دارند.

محصولات هر کدام از این شرکت‌ها از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و کیفیت قطعات آن‌ها نیز با یکدیگر اختلافاتی دارد. برخی از برندها از جمله دوچرخه ویوا، دوچرخه اورلرد از کیفیت بالاتری برخوردار شده و برای خرید آن‌ها باید قیمت بالاتری پرداخت شود.

 

کدخبر: 929726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟