همه چیز درباره از بین بردن موهای زائد با لیزر【سال1402】

 

اخیرا علم و تکنولوژی به حدی پیشرفته کرده که پزشکان توانستند دستگاه لیزر موهای زائد را کشف کنند. با این روش در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران می توانید از شر این موهای زائد خلاص شوید و دیگر نگران موهای زائد صورت و بدنتان نباشید. اگر شما ساکن سایر شهرهای ایران هستید و می خواهید کلینیک مورد نظر خود را بیابید، می توانید به سایت های جراحا، تاپتنا، پزشک24، لنداسپای و ... مراجعه نمایید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد جزو روش های مدرن و پرطرفدار است که امروزه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها برای حذف موهای زائدشان از آن استفاده می کنند. لیزر پرتویی از نور می باشد که ویژگی های خاصی دارد. این فرآیند در پزشکی و صنعت کاربرد دارد و جالب است بدانید که از فرآیند لیزر برای جراحی چشم نیز استفاده می شود. لیزر دانش خاصی است و

استفاده از لیزر و ویژگی‌های آن، فناوری و دانش خاصی را تشکیل می‌دهد که می‌توان از طریق این فناوری بدون تأثیر بر سایر قسمت‌های پوست به دست آورد.

در صورتی که کمی در مورد لیزر موهای زائد اطلاعات دارید، باید بدانید که تکنولوژی های الکساندرایت، ND:YAG، دیود و ... برای از بین بردن موهای زائد است. برای از بین بردن موهای زائد، هر یک از این فناوری ها از نظر کاربرد و دلیل با یکدیگر متفاوت هستند. زیرا این تفاوت در خواص فیزیکی لیزرها نهفته است. فرآیند لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است که گرمای ناشی از لیزر فقط به فولیکول ها آسیب می رساند و به پوست آسیب نمی رساند. ولی برخی مواقع بر اثر خطای انسانی فرآیند لیزر به پوست آسیب می رساند که یکی از عوارض لیزر است. در ضمن باید توجه داشت که لیزر پیاز مو را گرم کرده و به فولیکول ها آسیب می رساند و پیاز مو برای همیشه رشد مو را متوقف می کند. لیزر موهای زائد 70 الی 90 درصد موهای زائد را از بین می برد و از نظر علمی از بین بردن تمام موهای زائد در یک جلسه لیزر غیرممکن است. لیزر آسیب انتخابی ایجاد می کند. به این ترتیب گرمای ناشی از لیزر باعث از کار افتادن فولیکول های ناحیه مورد نظر می شود و نارسایی فولیکولی کاملاً انتخابی است، البته گاهی این فرآیند به پوست نیز آسیب می رساند.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد با مزایا و فواید بسیاری همراه است که در ادامه می خواهیم آن ها را برای شما شرح دهیم :

  • عوارض این تکنیک بسیار کم است و در صورت بروز هر یک از خطرات شایع از جمله قرمزی و تورم، این عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از بین می روند.
  • این روش جزو تکنیک های بسیار موثر و بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است.
  • برای انجام لیزر نیازی به جراحی نیست و بعد از لیزر فرد می تواند کارهای روزمره شان را انجام دهد.
  • اگر موها دوباره رشد کنند، بسیار کمتر و رنگ پریده تر خواهند شد.
  • برای تمام قسمت های بدن قابل استفاده است.
  • این روش پوست را روشن و صاف می کند و آن را زیباتر می کند.

مزایای لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد با برخی عوارض همراه است که بعضی از آن ها شایع و بعضی نیز نادر اند. در ادامه آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

لکه شدن پوست : به وجود آمدن لکه های روشن و تیره بر روی پوست یکی از معدود عوارض جانبی است و درمان آن بسیار مشکل بوده و در برخی بیماران هرگز برطرف نمی شود.

سوختگی : رایج ترین عارضه لیزر سوزش است و این مشکل برخی مواقع بسیار خفیف می باشد. سوختگی در طی فرآیند لیزر به طور عادی به دلیل خطای اپراتور ایجاد می شود و در برخی موارد ممکن است پوست تاول بزند. اگر در حین لیزر موهای زائد دچار سوختگی شدید، حتما به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید.

عوارض طبیعی لیزر :

متورم شدن پوست، قرمزی و احساس گرما از عوارض عادی لیزر است که برای کاهش این عوارض استفاده از کمپرس یخ پس از لیزر پیشنهاد می گردد. برای بهبود عناصر ذکر شده نیز می توانید از کرم های مخصوص مصرف کنید. پوسته پوسته شدن و خشکی پوست دو عارضه طبیعی دیگر لیزر است که تعداد زیادی از آن ها وجود دارد. علاوه بر این، اگزما، تبخال، زگیل و خال از دیگر عوارض طبیعی لیزر هستند که در مدت کوتاهی از بین می روند.

کاندیدای نامناسب لیزر موهای زائد

برخی از افراد کاندیدای نامناسبی برای لیزر موهای زائد اند و نمی توانند از این روش به بهترین نتیجه برسند. در ادامه این افراد را برای شما شرح خواهیم داد :  

  • کسانی که اختلالات هورمونی دارند.
  • افرادی که از برخی داروها از جمله کورتون، ماینوکسیدیل، ضدتبخال و داروهای هورمونی استفاده می کنند.
  • زنانی که باردار و شیرده هستند.
  • کسانی که پوست تیره و موهایی کرکی یا بور دارند.
  • افرادی که پوستشان را برنزه کرده‌اند یا دچار سوختگی و اسکار هستند.
  • کودکان

کاندیدای نامناسب لیزر موهای زائد

کلام آخر

برای از بین بردن موهای زائد به صورت طولانی مدت، روش لیزر بسیار به کار می رود. لیزر موهای زائد با دستگاه های مختلفی انجام می گیرد که هر یک از این روش ها برای نوعی از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند. لیزر موهای زائد با مزایا و عوارضی همراه است که سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با لیزر موهای زائد دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.

 

کدخبر: 923214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟