دلیل صدا دادن ماشین لباسشویی بوش چیست؟

 

در ادامه مشاهده کنید تا از دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش را برای شما بنویسم. اینکه چه اتفاقی امکان دارد در دستگاه شما رخ دهد تا در هنگام چرخش و فعال بودن صدا دهد.

دلایل صدای ماشین لباسشویی بوش:

  • بلبرینگ ماشین لباسشویی بوش
  • درام عقب بابلبرینگ لباسشویی بوش
  • بلبرینگ گردونه
  • قفل گردونه و کیت بلبرینگ ماشین لباسشویی بوش
  • پولی درایو ماشین لباسشویی بوش
  • کیت تسمه
  • کلاچ لباسشویی
  • تسمه درایو
  • کوپلینگ موتور لباسشویی
  • نیروی انتقال لباسشویی بوش
  • پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  • موتور درایو
  • شیرورودی آب ماشین لباسشویی بوش

دلایل احتمالی کوبیدن لباسشویی بوش:

هنگامی که ماشین لباسشویی بوش، صدای بلندی از خودش تولید می کند که حالت کوبنده دارد، به طور معمول، غلتک فرسوده علت آن است. وقتی که این قسمت، با دیگ، اتصال محکمی برقرار نمی کند، هنگام چرخش دیگ، صدایی را می شنوید که مشابه به کوبیدن به بدنه است. بطوری که علت صدا دادن لباسشویی هنگام خشک کردن لباس همین بخش باشد، می بایست قطعه را تعویض کنید.

این در حالی است که اگر غلتک در شرایط خوبی است، ممکن است ضربه زدن از یک تسمه آسیب دیده یا فرسوده باشد. اکثر شرکت‌ های تعمیر لوازم خانگی، در این شرایط، غلتک، تسمه و قرقره را به طور همزمان تعویض می ‌کنند تا مطمئن شوند هر سه به درستی با هم کار می‌کنند و به طور یکنواخت فرسوده میشوند همچنین میتوانید برای مطالعه حرفه ای به مقاله تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران مراجعه کنید.

صدای خر خر ماشین لباسشویی بوش:

توجه کنید، ایجاد دلیل این صدا گرفتگی لوله تخلیه با یک شی بخشی خارجی است.این گرفتگی کامل نیست اما نباید بی توجه از کنارش رد شد چرذا که گرفتگی ولوم کم و جزئی است ک امکان دارد لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما بترکد وصدای خر خر از پمپ تخلیه میاید و حتما باید آن مشکل را جدی گرفت.

صدایی که از رایج ترین انواع صدا ها در وسیله بوده ومهمترین و اصلی ترین دلیلش تراز نبودن ماشین لباسشویی است.

توجه کنید، دلایل جیرجیر ماشین لباسشویی بوش به موارد زیر اشاره می کند:

  • وجود مشکل در تسمه
  • ایراد بلبرینگ یا یاتاقان ها
  • اشکال درشیرورودی آب
  • زیادوسنگین بودن بار دستگاه
  • وجود مشکلی در لاستیک دور درب

در این حالت مشکل تراز نبودن ماشین لباسشویی، سنگین یاپر بودن بیش از حد مخزن و بعضی از مشکلات لاستیک دور در، از جمله جابجایی آن را می توانید بدون نیاز به کمک کارشناس حل کنین. اما برای مشکلات دیگر باید بامراکز ونمایندگی های معتبر ماشین لباسشویی بوش تماس حاصل فرمایید.

خرابی موتور محرک:

اصلی ترین و مهمترین علل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن وآبگیری ،خرابی موتور آن است. پس اگر از جداسازی تسمه محرک از دستگاه و روشن کردن آن صدای لباسشویی قطع نشود،ایراد از موتور دستگاهتون است و با تعمیر یاتعویض صدای آن قطع و حل خواهد شد.خرابی موتور باعث صدای ساییدگی یا شکستگی هنگام کار ماشین لباسشویی می شود. اگر وقتی ماشین لباسشویی خاموش است لگن آن را چرخاندید و صدایی نشنیدید، شک نکنید علت صدا ،خرابی موتور است.

خرابی کمک فنرها:

رایج ترین دلایل صدای ماشین لباسشویی ،خرابی وفرسودگی کمک فنرها آن است. این قطعات در همه ماشین های لباسشویی وجود دارندو وظیفه شان جذب ارتعاشات دیگ و در نتیجه کاهش صدا هنگام شستشو یا دور تند ماشین لباسشویی است. کمک فنرهای فرسوده و خراب راباید تعویض کنید.

شکستن بلبرینگ :

هنگام چرخش دیگ داخلی ماشین لباسشویی، بلبرینگ باعث کاهش صدای دستگاه می‌شود. استفاده زیاد از لباسشویی، بار بیش از ظرفیت دستگاه و شوینده‌های نامرغوب به بلبرینگ‌ها آسیب ‌‌می‌رساند. در صورت شکستن آنها، دیگ داخلی هم حرکت خواهد کرد. در این حالت، لاستیک دور دیگ حتماً باید توسط تعمیرکار ماهر عوض شود.

بارگیری زیاد لباسشویی:

توجه کنید، گاهی ممکن است هنگام شست‌و‌شو و یا در مرحله خشک کن، صدای جیر جیر یا تق تق بشنوید. این حالت وقتی رخ می‌دهد که بیشتر از ظرفیت دیگ در آن لباس ریخته باشید. در حالت Over load، در اثر کشیده شدن لباس‌ها به در شیشه‌ای دستگاه صدای جیر جیر بلند می‌شود. از بارگیری زیاد لباسشویی بپرهیزید چرا که به‌ویژه در دراز مدت باعث خرابی موتور و دیگر قطعات دستگاه آن می‌شود.

وجود اجسام خارجی در مخزن (دیگ) لباسشویی:

گاه هنگام چرخش مخزن، صدای تق تقی از ماشین لباسشویی به گوش می‌رسد که تنها ناشی از برخورد جسمی سخت همچون کلید و سکه به دیواره دیگ آن است. برای برطرف کردن آن باید اجرای برنامه را متوقف کرده و شی مذکور را از مخزن دستگاه بیرون آورید. برای جلوگیری از این صدا و نیز خش افتادن سطح داخلی شیشه درب دستگاه، در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش و دفترچه راهنمای آن‌ها در سایت خانه بوش پیشنهاد می‌شود، لباس‌‌هایی را که زیپ، دکمه یا قطعات سخت دیگر مانند گل‌میخ لباس‌‌های جین دارند؛ پیش از ریختن درون لباسشویی پشت و‌ رو کنید.

(دیگ) لباسشویی

البته ناگفته نماند گاه صدای کلیک یا تق تق در دور تند ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل وجود اجسام سخت نه درون مخزن که در لاستیک دور در باشد. جسمی که شاید از نوبت‌‌های پیش شست‌وشو در آنجا گیر افتاده و اکنون یا در همان جا ضربه و صدا تولید می‌کند یا به درون مخزن راه یافته و به دیواره آن کوبیده می‌شود.

خرابی تسمه در ماشین های لباسشویی تسمه ای :

توجه کنید ،زیرسازی دیگ بسیاری از ماشین‌های لباسشویی‌ هنگام چرخش به کمک تسمه انجام ‌‌می‌شود. در صورتی که از بالا به یک ماشین لباسشویی که پنل رویی آن برداشته شده نگاه کنید؛ چهار تسمه از جنس لاستیک در گوشه‌های اتاقک ‌‌می‌بینید که در کاهش حرکت دیگ کاربرد دارند.

این تسمه‌ها به مرور زمان کش آمده و آسیب‌ ‌‌می‌بینند؛ در نتیجه، دیگ موقع چرخش با اتاقک برخورد ‌‌می‌کند. این برخورد باعث لرزش دستگاه و ایجاد صدای بلندی می‌شود. بیش از حد پر بودن لباسشویی باعث فشار به تسمه‌ها شده و شما را مجبور به تعویض آن‌‌ها خواهد کرد.

خرابی بالشتک لباسشویی‌های بدون تسمه (با موتورهای دایرکت درایو):

در وسایلی مانند ماشین‌های لباسشویی که برای کار به انتقال قدرت موتور به یک قطعه دیگر نیاز دارند، از قطعه‌ای به نام بالشتک موتور یا کوپلینگ (Coupling) استفاده ‌‌می‌شود. این قطعه وظیفه انتقال گشتاور یا نیروی چرخشی را بین دو محور بر عهده دارد و به دلیل کار دشوار و مهم خود، در استفاده‌‌های طولانی‌مدت فرسوده و خراب ‌‌می‌شود. بالشتک خراب را باید در اولین فرصت تعویض کرد. از نشانه‌‌های خرابی کوپلینگ ماشین لباسشویی، ایجاد صدای بسیار زیاد، بوی بد قطعات و تمیز نشدن لباس‌ها است.

درام عقب با بلبرینگ لباسشویی بوش:

مشاهده کنید، درام عقب دارای یک یا چند بلبرینگ‌هایی در داخل خود است که به گردونه داخلی در چرخش نرم‌تر کمک می‌کند. اگر سیستم بلبرینگ گردونه دچار عیب شود، ماشین لباسشویی بوش در هنگام کار صدای زیادی تولید خواهد کرد.

بلبرینگ لباسشویی

در بعضی از دستگاه‌ها، بلبرینگ‌ها به صورت جداگانه از درام عقب فروخته می‌شوند؛ اما اگر فروشنده این دو را به صورت متصل به هم عرضه می‌کند، حتماً درام بیرونی و بلبرینگ را تعویض کنید؛ برای اینکه جدا کردن و پرس بلبرینگ جدید بسیار سخت است.

 

کدخبر: 919181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟