چطور بیت کوین بخریم؟ مهم ترین نکات خرید بیت کوین

 

حتی انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک کریپتوکارنسی‌ها جای ارزهای فیات را بگیرند. ازاین‌رو بسیاری از افراد به فکر خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال افتاده‌اند. اگر شما هم مدام به این سوال فکر می‌کنید که چطور بیت کوین بخریم، بهترین مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. با خواندن مطلب پیش رو هیچ ابهامی هنگام خرید بیت کوین از صرافی و بازار معاملاتی برایتان باقی نخواهد ماند.

انتخاب و فعال سازی کیف پول؛ اولین مرحله برای خرید بیت کوین

قبل از اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال باید به فکر جایی برای نگهداری آن‌ها باشید؛ بنابراین اگر پاسخ سوال «چطور بیت کوین بخریم» را به چند مرحله تقسیم کنیم، اولین مرحله انتخاب و نصب کیف پول بیت کوین خواهد بود. کیف پول بیت کوین انواع مختلفی دارد که روی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک نصب می‌شود؛ بنابراین هنگام انتخاب کیف پول مناسب بیت کوین اول به سیستم‌عامل موردنظرتان توجه کنید.

در حال حاضر، کیف پول‌های متعددی با امکانات مختلف طراحی و عرضه شده‌اند که باید باتوجه‌به نکات زیر، بهترین مورد را انتخاب کنید:

  • امنیت: هنگام انتخاب کیف پول در وهله اول امنیت و لایه‌های امنیتی آن را بررسی کنید. برای این کار درباره تاریخچه، تیم توسعه‌دهنده و تعداد کاربران فعال آن اطلاعات به دست آورید.
  • تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده: کیف پول بیت کوین بهتر است از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند تا دستتان برای انجام معاملات مختلف باز باشد.
  • قابلیت اتصال به صرافی‌های مختلف: برای خرید بیت کوین از صرافی نیاز است که کیف پول به صرافی موردنظرتان متصل شود.

نحوه دانلود، نصب و ثبت‌نام در کیف پول بسیار راحت است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. ازهمین‌رو بیشترین توجهتان را باید به انتخاب کیف پول بیت کوین امن معطوف کنید.

خرید بیت کوین از صرافی؛ راهنمای انتخاب صرافی امن

در گام بعد از انتخاب و فعال‌سازی کیف پول، باید در جست‌وجوی یک صرافی معتبر باشید. در واقع خرید و فروش بیت کوین فقط از طریق صرافی ممکن است. باتوجه‌به افزایش تعداد کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال، حتما امنیت صرافی را در نظر بگیرید. از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین صرافی برای خرید بیت کوین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حجم معاملات: بالا بودن حجم معاملات در صرافی بیت کوین باعث انجام سریع‌تر معامله می‌شود و نشانه‌ای از معتبر بودن صرافی است.
  • نرخ کارمزد: منبع درآمد صرافی‌های ارز دیجیتال، کارمزدهایی است که هنگام معامله دریافت می‌کنند. پایین بودن نرخ کارمزد در صرافی هزینه‌های شما را به‌شدت کاهش می‌دهد.
  • رابط کاربری آسان: محیط صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش بیت کوین باید جذاب و کار با آن آسان باشد.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته: پشتیبانی ۲۴ ساعته صرافی ارز دیجیتال به آرامش خیال شما هنگام انجام معاملات کمک می‌کند.

حالا که به نحوه انتخاب صرافی اشاره داشتیم، وقت آن است که به سوال «چطور بیت کوین بخریم» پاسخ دهیم. در ادامه این مقاله نحوه کار با سایت رسمی خرید بیت کوین را توضیح خواهیم داد.

خرید بیت کوین

ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

نحوه ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال بسیار آسان است. البته برای انجام کارهایی مانند مشاهده قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال نیازی به ثبت‌نام نیست. برای ثبت‌نام در سایت تریتکس گزینه «ثبت نام» را در نوار بالای سایت جست‌وجو کنید. با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل و همچنین انتخاب یک گذرواژه، مراحل ثبت‌نام طی خواهد شد. برای تایید ایمیل یا شماره تلفن نیز نیاز است تا کد ارسال‌شده را در قسمت کد فعال‌سازی وارد کنید.

بعد از ثبت نام در سایت خرید و فروش بیت کوین معمولا می‌توانید معاملاتتان را شروع کنید؛ اما برای برداشت ریالی یا برداشت ارز دیجیتال نیاز به احراز هویت است. برای احراز هویت در سایت تریتکس فقط کافی است به پنل کاربری خود مراجعه کرده و گزینه ارتقای سطح را انتخاب کنید. در هر سطح کاربری سقف برداشت‌ها از حساب متفاوت است. برای احراز هویت به مدارکی مانند تصویر کارت ملی هوشمند، حساب بانکی شخصی، اطلاعات محل سکونت، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل، عکس سلفی و همچنین تعهدنامه متنی نیاز است.

نحوه ورود به بازار معاملاتی بیت کوین

هرچند انجام مراحل بالا برای خرید بیت کوین ضروری است، اما مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش کار را باید در مرحله آخر انجام دهید. در پاسخ به سوال «چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم» باید از اهمیت مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در بررسی قیمت‌ها و نوسان ارزها سخن بگوییم. برای ورود به بازار معاملاتی بیت کوین باید دانش و تخصص کافی برای تعیین نقاط حد سود و حد ضرر داشته باشید تا بهترین زمان ورود و خروج از معامله را تشخیص دهید.

تیم متخصص تریتکس انواع آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را در قالب بلاگ، تصاویر گرفیکی و ویدئوهای آموزشی در سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد. اگر مهارت‌های لازم برای معامله‌گری را داشته باشید، خرید بیت کوین از بازار معاملاتی تریتکس بسیار آسان است. خرید و فروش بیت کوین از بازار تریتکس با استفاده از حساب بانکی ایرانی انجام می‌شود و با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب به‌راحتی می‌توانید واریز و برداشت‌های خود را انجام دهید.

چه موقع بیت کوین بخریم؟ نکات مهم هنگام خرید و فروش بیت کوین

به یاد داشته باشید که سودآوری در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال نیازمند مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال و بررسی رفتارهای حرکتی است. همچنین برای افزایش امنیت دارایی‌های دیجیتالتان باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • برای نگهداری از بیت کوین حتما از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.
  • کلید خصوصی کیف پول بیت کوین خود را در جای امن نگه‌داری کنید.
  • پسوردهای خود را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید.
  • بلافاصله بعد از انجام معامله دارایی‌هایتان را از کیف پول صرافی به کیف پول شخصی منتقل کنید.

با انجام همین کارهای ساده به تامین امنیت دارایی‌هایتان کمک خواهید کرد و جلوی از بین رفتن سرمایه را خواهید گرفت.

تریتکس؛ امن‌ترین بازار معاملاتی برای خرید و فروش بیت کوین در ایران

در این مقاله به سوال «چطور بیت کوین بخریم» پاسخ دادیم و مراحل خرید بیت کوین از صرافی و بازارهای معاملاتی را بیان کردیم. انتخاب پلتفرم ایمن برای خرید و فروش بیت کوین بسیار مهم است. سایت تریتکس با امکاناتی مانند کیف پول اختصاصی، اتصال به شتاب، پشتیبانی ۲۴ ساعته در کل روزهای هفته و خرید و فروش آسان، بهترین پلتفرم برای خرید بیت کوین به شمار می‌رود. نرخ پایین کارمزد و تنوع رمزارزها از مهم‌ترین مزایای تریتکس نسبت به سایر پلتفرم‌های آنلاین ایرانی است. برای خرید بیت کوین به سایت تریتکس به آدرس 3tex.io مراجعه کنید.

 

کدخبر: 916736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟