سیم بکسل آسانسوری گوستاولف

 

سیم بکسل های آسانسوری در سایز 8 الی 20 میلیمتر تولید می شوند که در سایز های پایین تر اغلب بصورت مغز فولادی و در سایز های بالاتر هم بصورت مغز فولادی و هم بصورت مغز کنفی مورد استفاده قرار می گیرند. سیم بکسل آسانسوری با برند های مختلفی تولید می گردد که شناخته شده ترین برند تولید کننده این نوع سیم بکسل در سطح دنیا برند گوستاولف GUSTAV WOLF آلمان می باشد.

بر خلاف سیم بکسل های بکار گیری در اسلینگ برای حمل بار و یا سیم بکسل های فولادی اتصال تاور کرین ها که بصورت نتاب تولید می شوند، اغلب سیم بکسل آسانسوری از گرید های پایین تر فولاد تولید می گردد. در واقع گرید سیم بکسل آسانسوری اغلب در محدوده 1360 الی 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع انتخاب می شود تا با کاهش درصد کربن از ایجاد سایش سریع بر روی قرقره موتور آسانسور ممانعت به عمل آید. پر مصرف ترین ساختار سیم بکسل در اتصال آسانسور ها ساختار 8X19 می باشد که از 8 رشته و 19 مفتول در هر رشته تولید می شود. سیم بکسل آسانسوری با بافتی از نوع سیل که در واقع از دو سایز مختلف مفتول در هر رشته استفاده می کند تشکیل می شود.

معرفی برند گوستاولف آلمان

سیم بکسل آسانسوری برای داشتن عملکرد مناسب می بایست هم دارای انعطاف بالایی بوده و هم در برابر خزش تحت بار کششی ناشی از اتصال کابین آسانسور مقاومت مناسبی داشته باشد. با توجه به کاربری گسترده سیم بکسل آسانسوری برند ها و تولید کنندگان گسترده ای در سطح دنیا به تولید این بافت خاص از سیم بکسل مبادرت دارند که در این بین سیم بکسل گوستاولف GUSTAV WOLF محصول کشور آلمان، کیس وایر KISWIRE محصول کشور کره و یوشامارتین USHA-MARTIN محصول کشور هند از شناخته شده ترین آنها محسوب می شوند.

سیم بکسل آسانسوری کیس وایر با تنسایل 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع تولید شده و دارای یک نوار رنگی به رنگ سبز بصورت خطی بر روی سطح سیم بکسل می باشد. این سیم بکسل بر روی قرقره های چوبی مقاوم و دارای یک پلاک معرف مشخصات فنی به بازار عرضه می شود. بسیاری از نمونه های سیم بکسل آسانسوری گوستاولف در بازار ایران چینی و نمونه های طرح هستند که تشحیص آنها از نمونه های اصلی بسیار دشوار است. نمونه های اصلی از سیم بکسل آسانسوری گوستاولف همراه با سرتیفیکت تولید می شوند.

علاوه بر ساختار عمومی سیم بکسل آسانسوری یعنی ساختار 8X19 سیم بکسل گوستاولف آلمان برای کاربری آسانسوری در بافت های متنوع دیگر که تحت نام PAWO و توسط همین برند به ثبت رسیده اند تولید می شود. از پر کاربرد ترین ساختار های سیم بکسل آسانسوری گوستاولف می توان به ساختار PAWO F3 و PAWO F7 که بصورت ترکیبی یعنی با مغزی کنفی تولید می شوند و ساختار های PAWO F7S, PAWO F10 که بصورت مغز فولادی تولید می شوند اشاره نمود. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف سری PAWO برای اتصال بر روی آسانسور های برج های پر ارتفاع با وزن کابین و سرعت حرکتی بالا مناسب هستند.

آبکاری سیم بکسل آسانسوری

به نقل از تکین بکسل "سیم بکسل آسانسوری از متریال فولادی تولید می شود تا مقاومت کششی مناسبی برای اتصال کابین آسانسور داشته باشد و علاوه بر این هزینه تمام شده نیز در نصب این اتصالات توجیه اقتصادی داشته باشد. استفاده از فولاد و آلیاژ های فولادی در تولید سیم بکسل آسانسوری هر چند مزیت های زیادی دارد اما ضعف بالقوه فولاد که نه تنها در مورد سیم بکسل  بلکه در تمامی صنایع و تولید قطعات صنعتی نمود پیدا می کند مقاومت اندک آن در برابر خورنده های محیطی از جمله آب و رطوبت و باران های اسیدی است. از این رو سیم بکسل آسانسوری نیاز به یک محافظت سطحی که مانع از دست دادن الکترون ها از ساختار فولاد و اکسید شدن آن می شوند دارد. اغلب دو راهکار برای حفاظت سطحی سیم بکسل آسانسوری  یعنی آبکاری سطحی با استفاده از فلز روی (زینک) و یا بکاگیری روغن بر روی سطح مفتول های سیم بکسل آسانسوری که می تواند روغن طلایی و یا روغن سیاه باشد اتخاذ می شود. نوع آبکاری گالوانیزه سیم بکسل آسانسوری گالوانیزه سرد می باشد که یک روکش سطحی نازک از فلز زینک را بر روی سطح آن اضافه می کند

 

کدخبر: 916414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟