گردهمایی مدیران امنیت در عسلویه

 

مراکز داده، ستون فقرات عملیات فناوری اطلاعات هستند که ذخیره‌سازی متمرکز، پردازش و شبکه را برای داده‌ها و برنامه‌های سازمانی فراهم می‌کند. با این حال باید توجه کرد که مراکز داده‌ی سنتی چالش‌های زیادی در مواجهه با نیازهای روبه‌رشد تحول دیجیتال دارد.

مراکز داده‌ی‌ نرم‌‌افزارمحور، راه‌حلی برای بهینه‌سازی مدیریت زیرساخت مرکز داده است. SDDC از فناوری‌های مجازی‌سازی برای مدیریت عملیات استفاده می‌کند. به همین دلیل، مقیاس‌پذیری، چابکی، امنیت و بهینه‌سازی هزینه‌ها از مزایای استفاده از این راهکار است. همچنین این رویکرد، به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا با پوشش خلاهایی که تجهیزات قدیمی برای استفاده از فناوری نوین دارند، از تجهیزات قدیمی خود استفاده کنند.

در ایران نیز توجه به این مساله و تلاش برای استفاده از رویکردهای مدرن به جای مدل‌های سنتی امری حیاتی به نظر می‌رسد. با توجه به بودجه‌های محدودی که سازمان‌ها برای این بخش دارند، این تغییر رویکرد به بهره‌وری بیشتر در مقابل صرف هزینه‌ی کمتر منجر می‌شود. با قبول مرکز داده‌ی نرم‌افزار، به‌کارگیری سخت‌افزارهای با مصرف بهینه‌ی انرژی نیز گسترش می‌یابد. در واقع برای انتقال مراکز داده‌ی سنتی به مراکز داده‌ی نرم‌افزار، سرمایه‌گذاری باید روی سخت‌افزارهایی باشد که مجازی‌سازی را حمایت می‌کند، که این سخت‌افزارها در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند.

معرفی مراکز داده‌ی نرم‌افزارمحور، یکی از موضوعات همایش 26 تیر ماه 1402، در منطقه ویژه‌ی پارس بوده است. این همایش تخصصی توسط شرکت مهندسی و امنیت شبکه‌ی دژپاد، با موضوع « معرفی مراکز داده‌ی نرم‌افزاری و طرح امن‌سازی» برای مدیران امنیت، مدیران فناوری اطلاعات و کارشناسان ارشد فناوری اطلاعات صنایع پتروشیمی، نفت و گاز فعال در استان بوشهر، منطقه عسلویه و با همکاری کمیته‌ی امنیت سایبری منطقه ویژه برگزار شد.

حملات سایبری به دستگاه‌های مختلف کشور در سال‌های اخیر نشان از این دارد که وضعیت امنیت سایبری درایران، چندان مطلوب نیست و آسیب‌پذیری در این حوزه برای سازمان‌های مختلف وجود دارد. رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ایران با انتشار پستی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۳۲۱ حمله‌ی مهم سایبری به شبکه‌ی زیرساختی کشور دفع شد. به همین دلیل توجه به این موضوع با افزایش سطح اطلاعات مدیران و ارتقای زیرساخت‌ها برای افزایش سطح امنیتی سازمان‌ها، مساله‌ای مهم است که شرکت‌های متخصص مهندسی و امنیت شبکه باید به آن توجه کنند.

این همایش فرصتی بود تا ضمن پرداختن به موضوع SDDCها، به موضوعات مهمی مانند امنیت سایبری و اهمیت آن، چگونگی ایمن‌سازی تجهیزات شبکه و زیرساخت و همچنین ارائه‌ی راهکارهای جامع مقابله با مخاطرات مربوط به نشت اطلاعات، پرداخته شود. شرکت مهندسی و امنیت شبکه‌ی دژپاد، تلاش کرد تا با کمک متخصصان این حوزه، بستری برای مدیران ایجاد کند تا ضمن آگاهی از موضوعات مطروحه، مسیرهای دستیابی به راه‌حل‌های لازم برای سازمان خود را نیز پیدا کنند.

 

کدخبر: 913857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟