صفر تا صد اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

 

کشور ایتالیا با داشتن تاریخ و فرهنگ غنی، سابقۀ درخشان در حوزۀ تحصیلات عالی و دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر در سطح جهان، مقصدی محبوب و جذاب برای دانشجویان بین‌المللی و به ویژه ایرانیان در سال‌های اخیر می‌باشد. ویزای تحصیلی ایتالیا یک فرصت ممتاز برای دانشجویانی است که به دنبال کسب تجربۀ تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر دنیا هستند، و هم‌زمان با تحصیل در ایتالیا، قصد دارند از زندگی در یکی از زیباترین کشورهای اروپا نیز لذت ببرند. اما لازم به ذکر است که دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا دارای شرایط خاص خود می‌باشد که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، دارای شرایط و قوانینی است که دانشجویان باید آن‌ها را فراهم آورند. این قوانین به منظور اطمینان از شایسته بودن فرد برای تحصیل در ایتالیا، ایجاد شده‌اند و به دانشجویان کمک می‌کنند تا در این کشور، از نظر فرهنگی و آموزشی به خوبی به جامعه محلی متصل شوند. در واقع، این پیش‌نیازها و مراحل مهاجرت، فرصتی فوق‌العاده برای دانشجویان است تا تحصیلات خود را در ایتالیا آغاز کرده و تجربه‌ی بی‌نظیری را در این سرزمین فرهنگی و تاریخی به دست آورند.

برای اقامت تحصیلی ایتالیا، ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی این کشور پذیرفته شوید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا به مدارکی از جمله تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه، مدرک معتبر آزمون زبان ایتالیایی یا انگلیسی، ترجمۀ آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات و همچنین اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا، نیاز دارید که باید در زمان تعیین‌شده در وب‌سایت مدنظردانشگاه بارگذاری شوند.

ممکن است در ابتدا تصور کنید که این شرایط کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما در حقیقت به تسهیل فرایند اخذ اقامت تحصیلی ایتالیا کمک می‌کند. با فراهم کردن این شرایط، می‌توانید مطمئن باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا آماده هستید و می‌توانید بهترین تجربۀ تحصیلی را برای خود بسازید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

با دریافت پذیرش از دانشگاه‌ مورد نظر، برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر
  • نامۀ پذیرش دانشگاه
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • بیمۀ سلامت بین‌المللی معتبر
  • اثبات میزان تسلط بر زبان ایتالیایی یا انگلیسی (با توجه به زبان برنامۀ تحصیلی)
  • اثبات عدم سوء پیشینه
  • کپی از برنامۀ سفر به ایتالیا
  • اثبات محل اسکان در ایتالیا
  • رسید پرداخت هزینۀ ویزای تحصیلی ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا

بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانیان متقاضی تحصیل در ایتالیا باشند، امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا همچون بورسیه DSU است. برخی از بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا توسط دولت این کشور و برخی دیگر توسط دانشگاه‌ها و سازمان‌های خصوصی ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است برای اخذ این بورسیه‌ها  رقابت زیادی وجود دارد.

در واقع، بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا با هدف تشویق دانشجویان بین‌المللی برای اقامت تحصیلی در این کشور در نظر گرفته شده‌اند و ویژۀ دانشجویان ممتاز و برتر در رشته‌های مختلف می‌باشند. این بورسیه‌ها دارای انواع مختلفی است و تمام یا بخشی از هزینه‌های زندگی و همچنین هزینه های تحصیلی متقاضیان را پوشش می‌دهند.

هزینه‌های تحصیل در ایتالیا

متقاضیانی که به دنبال تحصیل با هزینۀ مناسب در اروپا می‌باشند، تحصیل در ایتالیا گزینه بسیار مناسبی است. دانشگاه‌های ایتالیا با ارائه‌ی آموزش با کیفیت بالا و شهریه‌های مناسب، فرصتی بی‌نظیر را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده‌اند. در واقع برخورداری از این ویژگی‌ها، کشور ایتالیا را به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

هزینۀ تحصیل در ایتالیا بسته به نوع برنامه، مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، متغیر است. برخی از دانشگاه‌ها شهریه‌های نسبتاً پایینی دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هزینه‌های بالاتری را درخواست کنند. 

همچنین لازم به ذکر است، هزینه‌های تحصیل در ایتالیا به شهریۀ دانشگاه محدود نمی‌شود و باید سایر هزینه‌ها را نیز مانند محل اقامت، حمل‌ونقل، غذا و تهیۀ کتاب‌های درسی در نظر بگیرید. هزینه‌های زندگی در ایتالیا با توجه به سبک زندگی شما می‌تواند متفاوت باشد و برای همه یکسان نیست. اما خوشبختانه برای رفع بخشی از این هزینه‌ها، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق اقدام به تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود کنند.

دانشگاه میلان

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

پس از اتمام دورۀ تحصیل، دانشجویان می‌توانند برای تغییر وضعیت ویزا و اقامت پس از تحصیل در این کشور به مدت یک سال تلاش کنند. این امر می‌تواند با یافتن کار در ایتالیا یا دریافت ویزای تحصیلی دیگر از طریق ادامۀ تحصیل در ایتالیا میسر شود.

دانشجویان بین‌المللی که پس از تحصیل تمایل دارند در ایتالیا بمانند و کار کنند، باید ویزای کاری بگیرند. این نوع اقامت، به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا برای یک دورۀ مشخص، در ایتالیا کار کنند. برای اخذ ویزای کاری ایتالیا، متقاضیان ابتدا باید یک شغل پیدا کرده و سپس با کارفرمای خود یک قرارداد کاری امضا کنند و گواهی آن را ارائه دهند.

با گذشت 5 سال زندگی و کار در ایتالیا، افراد می‌توانند برای اخذ تابعیت ایتالیا اقدام کرده و به طور رسمی شهروند ایتالیا شده و از تمامی حقوق شهروندی در این کشور بهره‌مند شوند.

تأثیر خدمات مشاوره مهاجرتی و وکیل مهاجرت بر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

استفاده از خدمات مشاوره مهاجرتی و وکیل مهاجرت می‌تواند در تسهیل روند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بسیار مفید باشد. شرکت در جلسات مشاوره مهاجرتی و کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به شما در فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه، اخذ ویزا و حتی اقامت پس از تحصیل کمک می‌کند.

جلسات مشاوره مهاجرتی با پاسخگویی کامل به سوالات شما، فرایند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را آسان‌تر و کم‌دردسرتر می‌کند، و به شما کمک می‌کند با فرهنگ و سیستم آموزشی ایتالیا آشنا شوید، که این خود باعث تسهیل فرایند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌شود.

وکیل مهاجرت نیز به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا با درک بهتری از موارد قانونی، برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. در واقع وکیل مهاجرت در موقعیت‌های پیچیده‌تر و حساس‌تر در کنار متقاضیان است تا در صورت مواجه شدن با چالش هایی از جمله مسائل مربوط به اخذ ویزا، اقامت یا رد شدن درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، آن ها را برطرف نماید.

بنابراین، شرکت در جلسات مشاوره مهاجرتی و کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به شما در فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه، اخذ ویزا و حتی اقامت پس از تحصیل به شدت کمک می‌کند.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا با مؤسسه مهاجرتی ویتراپو

مؤسسه مهاجرتی ویتراپو با 14 سال سابقه درخشان در زمینۀ انواع روش‌های مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی، بهترین انتخاب برای همراهی شما در مسیر تحصیل در ایتالیا است. مؤسسه مهاجرتی ویتراپو از ارائۀ مشاوره مهاجرتی در انتخاب دانشگاه تا راهنمایی در مورد اخذ ویزای تحصیلی و حتی پیگیری بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا، همراه شماست.

با اعتماد به مؤسسه مهاجرتی ویتراپو و استفاده از خدمات مهاجرتی این مجموعه، تحصیل در ایتالیا را به یک تجربۀ لذت‌بخش و بی‌دردسر تبدیل کنید و اولین قدم را با اطمینان خاطر به سوی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بردارید.

منبع مطلب : https://vitrapo.com

کدخبر: 912968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟