کدام ساعت مناسب من است؟

 

انواع ساعت مچی

برای خرید ساعت مچی، اولین چیزی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، انتخاب مدل ساعت مناسب با استایل شماست. به عنوان مثال، اگر تیپ شما رسمی است، ساعت شما نیز باید رسمی و فرمال باشد و اگر تیپ اسپرت را ترجیح می‌دهید، باید ساعت مچی اسپرت را انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است حتی ساعت ست انتخاب شده نیز با استایل ظاهری هر دو نفر هماهنگی داشته باشد.

ساعت مچی‌ها عموماً با توجه به چند ویژگی دسته ‌بندی می‌شوند. در ادامه، ما قصد داریم این ویژگی‌ها را به شما معرفی کنیم تا در خرید ساعت مچی، با توضیحات تخصصی در رابطه با ساعت‌های مختلف، آشنا شوید. ابتدا موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • طرح صفحه
  • سبک و استایل
  • انواع صفحه ساعت مچی
  • ساعت مچی آنالوگ

صفحه آنالوگ، یکی از قدیمی‌ترین انواع صفحه ساعت مچی است که تنها شامل عقربه ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و گاهی ثانیه‌شمار است. این مدل ساعت‌ها، رایج‌ترین نوع ساعت مچی در جهان هستند و به همین دلیل، در انتخاب آن‌ها راحت ‌تر هستید و مدل‌های بیشتری در اختیار دارید.

ساعت ست

ساعت دیجیتال

ساعت مچی دیجیتال همواره به عنوان جایگزینی مناسب برای سایر ساعت‌های مچی برای هر فردی به حساب می آید. این نوع ساعت‌ها، با بسیاری از استایل‌ها ست می‌شوند و به راحتی در مجموعه ساعت‌های شما جا می‌گیرند که حتی می توانید ساعت ست این سبک را خریداری کنید و نهایت لذت را ببرید. برخی از برندهای معتبر ساعت مچی، طرح‌های مختلفی از ساعت‌های دیجیتالی با استایل رسمی و شیک تولید کرده‌اند. به عنوان مثال، برند سوئیسی تیسوت با طراحی‌های خاص و شیک، از بهترین ساعت‌های دیجیتال است.

ساعت مچی هیبریدی

ساعت های هیبریدی تقریباً تلفیقی از ساعت های آنالوگ و هوشمند هستند. اما ممکن است قابلیت های زیادی مثل اندازه گیری فعالیت های بدنی، اتصال به تلفن همراه و ویژگی های یک ساعت هوشمند را داشته باشند. ساعت های هیبریدی مناسب افرادی هستند که همزمان به ظاهر آنالوگ و سادگی ساعت، و قابلیت های یک ساعت هوشمند علاقه دارند. بیشتر ساعت مردانه از این سبک تولید می شود اما خانم ها نیز نوع های زنانه آن را بسیار خریداری کرده اند و استقبال خوبی هم از آن شده.

انواع استایل و سبک ساعت مچی

این دسته بندی بیشتر به شکل ظاهری ساعت مربوط می شود. به این صورت که ساعت انتخابی شما بیشتر مناسب استفاده ی روزانه است و یا مراسمات رسمی که در ادامه برخی از آن ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ساعت مچی کلاسیک: ساعت‌های رسمی و کلاسیک، برای محیط‌هایی مانند جلسات کاری و محیط‌های رسمی مناسب هستند. این ساعت‌ها صفحه ‌ای بسیار ساده دارند و عموماً طراحی ظریفی دارند که بتوانند استایل شما را رسمی‌تر جلوه دهند. ساعت کلاسیک اغلب به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی زیر آستین پیراهن و یا کت پنهان شود. ساعت کلاسیک توجه اطرافیان را به خود جلب نمی‌کند، بلکه با هماهنگی زیبایی که با کیف، کمربند و کفش شما پیدا می‌کند، قادر است استایل بی‌نظیری را برای شما به ارمغان بیاورد.

ساعت مچی اسپرت

ساعت مچی اسپرت: ساعت‌های اسپرت عموماً با رنگ‌هایی با کنتراست بالا و سیستم کرونوگراف هستند. سایز صفحه آن‌ها از متوسط تا بزرگ است و شماره‌های آن‌ها خوانا هستند که می توان به یک نمونه از ساعت سوئیسی یعنی ساعت تیسوت اشاره نمود.

ساعت مچی کلاسیک یا کژوال: مانند استایل لباس‌های مورد استفاده، ساعت‌های کژوال نیز جزو مناسب‌ترین ساعت‌ها برای استفاده روزانه هستند. این سبک از ساعت‌ها نیاز به مراقبت زیادی ندارند و به همین دلیل بسیار با دوام و مقرون به صرفه هستند. ساعت مچی اسپرت کلاسیک را می‌توان با استایل اسپرت و کمی رسمی‌تر نیز ست کرد.

ساعت مچی فشن: برای اینکه بدانیم به چه سبک‌هایی فشن گفته می‌شود، تعداد زیادی تعریف وجود دارد، اما عموماً می‌توان ساعت‌هایی را فشن دانست که طراحی خاص و یونیک دارند و سازندگان آن‌ها به زیبایی‌شناسی و برندسازی تمرکز کرده‌اند و از مواد اولیه باکیفیت و مقرون به صرفه برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند. همانطور که بالا اشاره کردیم ساعت تیسوت را می توان یک ملاک قرار داد! شما با خرید ساعت از این برند می توانید هم از کیفیت بالای آن و هم از ظاهر زیبای آن بهره مند شوید.

جمع بندی

می توان گفت برای هر سلیقه ای، برند های معروف اقدام به ساخت ساعت کرده اند و کمتر کسی را می توان مشاهده نمود که از طرحی را پسند نکند. پس از ملاک سلیقه باید به شرایط خودتان نیز توجه کنید که بیشتر در مکان های رسم قصد رفت و آمد دارید یا اینکه بیشتر تیپ اسپرت دارید.

 

کدخبر: 911430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟