برای برون سپاری انجام پروژه متلب به چه مواردی دقت کنیم؟

 

زمان ارزشمندترین دارایی هر فرد است. در بسیاری از مواقع، به دلیل مشغله‌های فراوانی که دارید، مجبور می‌شوید انجام پروژه متلب را به افراد دیگری واگذار کرده تا بتوانید سایر کارهای خود را مدیریت کنید. به دلیل وجود پیچیدگی‌های مختلف این نرم‌افزار تخصصی، پیدا کردن شخص یا مجموعه‌ای که از مهارت‌های لازم برای انجام این کار برخوردار باشند بسیار دشوار است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، به نکاتی اشاره کنیم که در هنگام برون سپاری باید به آن‌ها توجه کنید. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

تعیین هدف از انجام پروژه متلب

قبل از شروع به برون‌سپاری پروژه متلب، باید هدف و خواسته‌های خود را به‌طور دقیق مشخص کنید. این کار شامل توصیف دقیق مسئله و نتایج موردانتظار است. به این صورت می‌توان فرایند انجام کار را ساده ‌سازی کرد که درنهایت موجب به‌دست آمدن نتیجه‌ای می‌شود که با انتظاراتتان همخوانی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما به‌عنوان کارفرما هدف خود از واگذاری را به‌درستی مشخص نکرده باشید، درنهایت با چالش مواجه می‌شوید و کیفیت کار به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب یک مجری حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین مراحل در برون‌سپاری کدنویسی پروژه متلب، انتخاب یک مجموعهٔ حرفه‌ای است که افراد متخصص در آن مشغول به فعالیت باشند. در این مرحله، شما نیازمند بررسی دقیق تجربه و مهارت‌های مجری درزمینهٔ متلب هستید. مجموعه هایی به صورت تخصصی در زمینه انجام پروژه متلب فعالیت می کنند که در آن دقیقا از متخصص مربوط به هر سفارش استفاده می کنند. مانند "متلبی" که از فرهیختگان و متخصصان رشته های مختلف و مرتبط مانند برق, مکانیک و... برای انجام پروژه استفاده می کنند.

مشخص کردن زمان‌بندی و مهلت انجام پروژه

در هنگام واگذاری پروژه متلب، مشخص کردن زمان تحویل کار بسیار مهم است. تعیین زمان‌بندی مناسب و هماهنگ به شما کمک می‌کند تا پروژه متلب را به موقع دریافت کنید. تعیین زمان انجام در قرارداد بسیار مهم است, اگر فرد یا مجموعه ای که کار را بررسی میکند زمانبندی مشخصی برای تحویل ارائه نمی کند, بهتر است به گزینه های دیگر فکر کنید.

کنترل کیفیت

کنترل کیفیت یک پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اطمینان از انجام درست کار، باید پروژه را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و در پایان هر مرحله، نتیجهٔ به‌دست آمده را با خواستهٔ خود مطابقت دهید. یا اینکه از مجموعه بخواهید تا زمانی برای بررسی و رفع ایرادات در نظر بگیرد. متلبی, تضمین هزینه و کنترل کیفیت را بخوبی در قرارداد های خود در نظر میگیرد. به نحوی که فرصت بررسی برای شما در نظر میگیرد و اگر پروژه متلب کاملا مطابق با خواسته شما بود, حق الزحمه مجری را پرداخت میکند وگرنه مجری ملزم به اصلاح آن خواهد بود.

مبلغ قرارداد

قبل از آغاز کار، مبلغ قرارداد را مشخص کنید. یکی از بزرگ‌ترین چالش ها هنگام انجام پروژه متلب یا واگذاری آن، بی‌توجهی به این موضوع مهم است. در صورتی که هزینهٔ انجام کار با جزئیات مشخص نشده باشد، امکان دارد در انتهای پروژه، با مشکل مواجه شوید. به شما توصیه می‌کنیم تمام توافقات انجام‌شده را ثبت کنید تا ابهامات احتمالی برطرف شود. یعنی کاملا مشخص کنید که هزینه اعلامی مربوط به شبیه سازی, گزارش یا آموزش است یا خیر. یا نیاز به ترجمه نیز دارید و هزینه آن در نظر گرفته شده است یا خیر.

انجام پروژه متلب با قیمت مناسب

 

سرعت انجام پروژه

اصلی‌ترین هدف شما از برون سپاری کدنویسی پروژه مهندسی با متلب مانند کدنویسی پروژه مهندسی برق، صرفه‌جویی در زمان است. پس شما به‌عنوان سفارش‌دهنده، باید تحقیقات لازم درمورد مجموعه‌ای که می‌خواهید با آن‌ها همکاری کنید را انجام داده و از بالا بودن سرعت عملشان مطمئن شوید. البته به این نکته توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه نباید کیفیت را فدای کمیت و انجام سریع کار کنید. اگر چنین دیدگاهی داشته باشید، احتمالاً مجبور می‌شوید بیش از زمانی که پیش‌بینی کرده‌اید، منتظر رسیدن به نتیجهٔ نهایی بمانید، زیرا پروژه آماده متلب با معیارهای شما همخوانی ندارد و باید مجدد اصلاح شود.

اگر زمان کافی برای برون سپاری هم ندارید بهترین راه استفاده از پروژه آماده متلب است. شاید موردی مرتبط و مطابق با خواسته شما به صورت آماده وجود داشته باشد, لذا توصیه می کنیم در این مواقع از پروژه آماده متلب که در سایتهای فروش, مانند "فروشگاه متلبی" وجود دارد استفاده کنید. این پروژه ها در یادگیری و پیشبرد اهداف نیز موثر هستند. 

پشتیبانی

یکی از معیارهای مهمی که در هنگام انتخاب مجموعهٔ موردنظر خود برای انجام پروژه متلب باید به آن توجه کنید، کیفیت پشتیبانی است. در دسترس بودن و پاسخگویی در سریع‌ترین زمان ممکن، فاکتوری بسیار مهم به حساب می‌آید.همچنین زمان پشتیبانی در قرارداد ذکر شود. معمولاً مجموعه‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای انجام پروژه متلب را به‌عهده می‌گیرند، پشتیبانی را جز اصول و رعایت حقوق کارفرما در نظر می گیرند.

صداقت و حسن انجام کار

بهتر است قبل از برون سپاری پروژه متلب، ابتدا از مجموعه‌ای که قصد همکاری با آن را دارید درخواست کنید تا سوالات تخصصی در مورد پروژه و سفارشتان را از مجری و برنامه نویس بخواهد پاسخ بدهد، در اینصورت می‌توان میزان صداقت و دانش مجری را بررسی کرد. برای بررسی این مورد، می‌توانید سوالات تخصصی که در ذهنتان هست را پرسیده و جواب را با معیارهای خود بررسی کنید. اگر جواب یکسان بود، نشان‌دهندهٔ تخصص کافی و صداقت طرف مقابل است.

محرمانگی و امنیت

اگر پروژهٔ شما شامل اطلاعات حساس یا محرمانه است، از مجموعه مربوطه درخواست کنید قبل از شروع پروژه، تعهدی مبنی بر حفظ محرمانگی و امنیت داده‌ها را به شما ارائه کند. این امر از اطلاعات شما در برابر سوءاستفادهٔ احتمالی جلوگیری می‌کند.

مشخص کردن راه‌های ارتباطی

شما باید در هنگام عقد قرارداد، راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن با مجری ارتباط برقرار کنید را مشخص کرده تا از بروز سوء‌تفاهم‌های احتمالی جلوگیری شود. به‌طور مثال، ممکن است شما از پیام‌رسانی مثل تلگرام برای ارسال نظرات و ایده‌های خود استفاده کنید؛ اما مجموعهٔ موردنظر شما به این اپلیکیشن دسترسی نداشته باشد. درنتیجه برقراری ارتباط مختل شده و مراحل انجام کار و شبیه‌سازی با متلب به‌درستی پیش نمی‌رود. یکی از مطمئن ترین روش ها استفاده از ایمیل است. چون تمامی موارد مکتوب و غیر قابل حذف و ویرایش می باشند. بطور مثال در تلگرام میتوان پیام ها را ویرایش یا حذف کرد و این روش مناسبی برای برقراری ارتباط و بستن قرارداد نیست.

ارائه گزارش کار آموزش محور برای پروژه متلب

یکی از ویژگی‌های مجموعه‌های حرفه‌ای، ارائه گزارش کار پروژه متلب است که در آن به نکات آموزشی نیز اشاره شده باشد تا سطح دانش سفارش‌دهنده افزایش پیدا کند. بهتر است موارد گفته‌شده در قالب ویدئو باشد تا درک آن برای کارفرما راحت‌تر شود. درواقع مجری با انجام این کار، نشان می‌دهد که برای فردی که پروژه را به او واگذار کرده، ارزش زیادی قائل است. سایت متلبی به صورت آموزش محور و در قالبهای مختلف مانند ویدیو یا ورد و... آموزش شبیه سازی با متلب را برای سفارش شما در نظر میگیرد, که با توجه به انتخاب شما نحوه ارائه آموزش مشخص خواهد شد.

آموزش متلب

جمع‌بندی

برون‌سپاری انجام پروژه متلب می‌تواند یک راه عالی برای دستیابی به نتیجهٔ مطلوب باشد؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مجری موردنظر خود را با وسواس فراوان انتخاب کنید، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، پارامترهایی که باید هنگام انتخاب مجموعهٔ موردنظرتان بررسی شود را به شما معرفی کرده و در مورد هر یک از آن‌ها توضیحاتی را ارائه دهیم.

کدخبر: 909916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟