آیا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا امکان‌پذیر است؟

 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در خاک کانادا شرایط مشخص و ویژه‌ای دارد که ما در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. اگر تصمیم به تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار را گرفته‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما به مطالعه این مقاله بپردازید تا با کلیه قوانین این فرآیند و محدودیت‌های آن آشنا شوید.

امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا برای ایرانیان تا سال 2024

طبق اطلاعیه دولت کانادا تا تاریخ 28 فوریه سال 2024 امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار برای ایرانیان فراهم است. در واقع تا این تاریخ افرادی که برای سفر وارد این کشور شده‌اند، به‌صورت رایگان می‌توانند درخواست اپن ورک پرمیت دهند. برای ثبت این درخواست علاوه‌بر ارائه مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا، باید مدارکی را نیز به‌منظور دریافت اپن ورک پرمیت ارائه دهید که شامل موارد زیر است:

  • مدارک شناسایی شامل اسکن پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه، سند ازدواج در‌صورت وجود
  • دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • داشتن CAQ در صورت کار کردن در استان کبک
  • مدارک مالی شامل تمکن بانکی و گردش حساب
  • مدارک مربوط به سوابق شغلی گذشته
  • مدرک مربوط به عدم سوء پیشینه
  • مدارک مربوط به آزمایشات پزشکی در صورت لزوم

اپن ورک پرمیت مجوز کاری است که به شما اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا برای مدت زمان مشخصی کار کنید. در واقع شما با دریافت اپن ورک پرمیت، به‌صورت موقت می‌توانید در کانادا مشغول به کار شوید. به همین دلیل به این مجوز کار، اپن ورک پرمیت یا ویزای کار باز می‌گویند.

کانادا

دریافت جاب آفر با LMIA و امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

برای اینکه پس وارد شدن به کشور کانادا با ویزای توریستی بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید، باید از یک کارفرما در کانادا پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنید. برای انجام این پروسه، کارفرما باید درخواست تاییدیه LMIA دهد و این فرآیند ممکن است چند ماه طول بکشد. اگر موفق شوید در مدتی که ویزای توریستی شما اعتبار دارد، مصاحبه موفقی داشته باشید، با تکمیل مدارکتان احتمالا بتوانید ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری برای مدت محدود تبدیل کنید.

به خاطر داشته باشید به دلیل قوانینی که این کشور برای شرایط ویزای کاری کانادا و دریافت آن در نظر گرفته است، در حال حاضر قانون جاب آفر نیز تا تاریخ 28 فوریه سال 2024 اعتبار دارد. در‌صورتی‌که دولت کانادا این فرصت را تمدید نکند، باید کانادا را ترک کرده و خارج از این کشور درخواست ورک پرمیت بدهید.

ویزای   کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در بازه زمانی محدود

اگر شما سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا خرید یک بیزینس را دارید و با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شده‌اید، برای مدت زمانی محدود امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری نیز برای شما فراهم است. دراین‌صورت می‌توانید در خاک کانادا درخواست خود را ثبت کرده و در‌صورت واجد شرایط بودن، از طریق سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی در کانادا، ویزای توریستی‌تان را به ویزای کاری تبدیل کنید.

در این روش به جای استفاده از LMIA، این خود شما هستید که به خودتان جاب آفر یا پیشنهاد شغلی می‌دهید. مهلت ارسال و ثبت درخواست شما برای سرمایه‌گذاری در خاک کانادا تا سال 2024 خواهد بود؛ پس از این تاریخ فقط در‌صورتی امکان سرمایه‌گذاری از طریق تبدیل ویزای توریستی را دارید که دولت کانادا این قانون را مجددا تمدید کند.

برخی از افراد تصور می‌کنند که علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا از طریق اسکیل ورکر کانادا نیز فراهم است؛ در‌صورتی‌که این تصور کاملا اشتباه است. چنانچه شما قصد مهاجرت به این کشور از طریق یک تخصص یا مهارت دارید، باید خارج از خاک کانادا درخواست خود را ثبت کنید. پس از بررسی مدارک شما توسط دولت کانادا در‌صورت داشتن امتیازات بالا، دعوت‌نامه اقامت دائم برای‌تان ارسال می‌شود.

کسب اطلاعات دقیق از نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

در این مقاله در مورد نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا با روش‌های گوناگون صحبت کردیم. در واقع روش‌های ذکر شده در این مقاله تا تاریخ 18 فوریه سال 2024 اعتبار دارند و در‌صورتی‌که دولت کانادا قوانین جدیدی تصویب نکند هم‌چنان می‌توانید از این روش‌ها برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا بهره گیرید. به‌طورکلی باید گفت که مهاجرت به کانادا با هدف تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا، روش مطمئنی برای مشغول به کار شدن در این کشور به حساب نمی‌آید؛ در واقع این کار فقط در شرایطی خاص امکان‌پذیر خواهد بود که در این مقاله به این شرایط اشاره کردیم.

توجه داشته باشید که برای ثبت هر یک از این درخواست‌ها شما باید اطلاعات کافی در زمینه تبدیل ویزا داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی این پروسه را پیش ببرید. اگر تصور می‌کنید که شرایط خاصی دارید که ممکن است باعث تبدیل ویزای توریستی کانادا شود، برای دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزا موندیال کمک بگیرید. کارشناسان مجموعه ویزا موندیال به شما کمک می‌کنند تا این فرآیند را با مراحل قانونی و با دانش کافی طی کنید. برای ارتباط با مشاوران ویزا موندیال فقط کافی است سری به سایت visamondial.com بزنید.

 

کدخبر: 908160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟