رجیستر نشدن آیفون 14 فروش کدام گوشی ها را بیشتر کرده است؟

 

این موضوع سبب شد تا کاربران به جای ایفون‌های سری 14 به سراغ مدل‌های جایگزینی بروند که در این مطلب قصد داریم این گوشی‌ها را به شما معرفی کنیم.

آیفون ۱۳

رجیستر نشدن ایفون 14 باعث نشد تا طرفداران ایفون و اپل به سراغ برندهای دیگر بروند، بلکه این اتفاق سبب شد تا فروش ایفون 13 تا 50 درصد افزایش پیدا کند. ایفون 13 گوشی بسیار محبوبی در بازار ایران است و در عمل هم این محصول مشخصات بسیار خوب و جذابی نسبت به قیمت دارد.

کاربران با خرید آیفون ۱۳ می‌توانند تجربه بسیار جذاب IOS را به‌دست بیاورند و با یک گوشی اپل بسیار سریع و روان کار کنند. این دستگاه به لطف تراشه A15 بسیار سریع و قدرتمند است و حتی ایفون 14 و ایفون 14 پلاس هم از همین تراشه A15 بهره می‌برند. نمایشگر ایفون 13 هم با 14 تفاوت خاصی ندارد و از نظر دوربین هم ایفون 14 تنها کمی بهتر شده است و اختلاف ناچیز است.

ایفون 13 شارژدهی باتری جذابی هم دارد و با استفاده متوسط و نسبتا سنگین هم می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. در نهایت باید بگوییم که جذابیت‌های خود ایفون 13 در کنار رجیستر نشدن ایفون 14 باعث شده تا فروش iPhone 13 تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

شیائومی 12 پرو

وارد نشدن ایفون‌های سری 14 به بازار کشور سبب شد تا قیمت ایفون‌های سری 13 کاهش پیدا نکند و حتی مقداری هم بالاتر برود. این موضوع باعث شده تا برخی از طرفداران ایفون و اپل مجبور شوند به دنیای گوشی‌های اندرویدی کوچ کنند. یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار که قیمت مناسبی هم دارد و حدود 25 الی 30 درصد از ایفون 13 ارزان‌تر است، شیائومی 12 پرو نام دارد.

شیائومی 12 پرو

این پرچمدار مجموعه از قابلیت‌های جذاب است، از نمایشگر LTPO AMOLED با رزولوشن QHD و حاشیه‌های بسیار کم گرفته تا تراشه بسیار قوی اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین‌های جذاب. برای این گوشی شارژ سریع 120 واتی در نظر گرفته شده و شارژر هم درون جعبه دیده می‌شود تا شما بتوانید شیائومی 12 پرو را در کمتر از 20 دقیقه فول شارژ کنید.

گلکسی S22 اولترا

رجیستر نشدن ایفون 14 و اختلاف قیمت کم ایفون 13 و گلکسی S22 اولترا باعث شده تا بسیاری از کاربران به سراغ رقیب دیرینه اپل یعنی سامسونگ بروند. گلکسی S22 اولترا از قلم بهره می‌برد و می‌تواند تجربه جذاب و منحصر به فردی را در اختیار شما قرار دهد، به‌خصوص اگر طراح یا نقاش دیجیتالی باشد.

این کهکشانی نمایشگری شگفت‌ انگیز از نوع داینامیک امولد 120 هرتزی با رزولوشن QHD دارد و کیفیت تحسین برانگیزی را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از استاندارد HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند و روشنایی بسیار زیادی در حد 1250 نیت دارد.

گلکسی S22 اولترا می‌تواند تا 100 برابر به روی سوژه‌ها زوم کند و عکس‌های عالی با دوربین اصلی به ثبت برساند. این پرچمدار از تراشه اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند و شما می‌توانید در ایران نسخه اسنپدراگون را خریداری کنید. به لیست جذابیت‌های این کهکشانی، شارژدهی خوب و رضایت‌بخش را نیز بیفزایید تا متوجه دلیل کوچ افراد از ایفون به این گوشی بشوید.

گلکسی S23 اولترا

اگر محدودیتی از نظر بودجه نداشته باشید طبیعتا به سراغ بهترین گوشی‌های ساخت هر شرکت می‌روید. بهترین گوشی ساخت اپل ایفون 14 پرو مکس است که در حال حاضر امکان رجیستر کردن آن وجود ندارد. بهترین گوشی شیائومی هم شیائومی 13 پرو و 13 اولترا نام دارد که هنوز وارد بازار ایران نشده‌اند.

پرچمداران هواوی هم به دلیل تحریم‌های گوگل گزینه‌های جذابی برای خرید به حساب نمی‌آیند و به همین دلیل هم گلکسی S23 اولترا به بهترین انتخاب پیش روی شما تبدیل می‌شود، بهترین گوشی ساخت سامسونگ که به‌واقع ارزش خرید بالایی دارد.

این کهکشانی از نظر صفحه نمایش تغییر زیادی نداشته اما در عوض از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند تا عکس‌های فوق‌العاده به ثبت برساند. قلب تپنده این گوشی هم اسنپدراگون 8 نسل 2 است تا شما بتوانید هر کاری را در بالاترین سرعت ممکن انجام دهید.

این تراشه بهینه در کنار بهینه‌سازی‌های نرم افزاری سبب شده تا گلکسی S23 اولترا شارژدهی باتری بسیار خوبی هم داشته باشد. شما اگر بخواهید به سراغ اپل بروید باید گوشی ایفون 13 پرو مکس را از این شرکت خریداری کنید که با قیمت بالاتری نسبت به واقعیت به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری نسبت به S23 اولترا دارد.

ایفون 11

ایفون 11 محصول تولید سال 2019 است و با ورود ایفون‌های سری 14 به بازار این گوشی از چرخه تولید اپل خارج شد و دیگر توسط سازنده آمریکایی به فروش نمی‌رسد. با این وجود ایفون 11 هنوز به صورت اکتیو نشده در ایران موجود است و محبوبیت بالایی هم دارد. در واقع رجیستر نشدن ایفون 14 و ارزان‌تر نشدن ایفون 13 باعث شده تا افراد به سراغ ایفون‌های قدیمی‌تر بروند.

ایفون 11

این گوشی عملا در سال 2023 ارزش خرید ندارد و هنوز از نمایشگر IPS با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند. ایفون 11 از تراشه A13 Bionic قدرت می‌گیرد و هنوز توان کافی دارد و دوربین‌های آن هم می‌توانند تصاویر مناسبی به ثبت برسانند. البته قیمت ایفون 11 باعث می‌شود رقبایی مانند شیائومی 12 پرو به گزینه‌های بسیار جذاب‌تری برای خرید تبدیل شوند.

جمع بندی

با رجیستر نشدن ایفون‌های سری 14 کاربران مجبور شدند به سراغ جایگزین‌های موجود برای این محصولات بروند و همین اتفاق باعث شد تا ایفون 13 فروش بالاتری را به‌دست بیاورد و گلکسی S22 اولترا و S23 اولترا هم بتوانند فروش بالاتری را تجربه کنند.

 

کدخبر: 901273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟