آموزش فارکس را از کجا شروع کنیم

 

آموزش فارکس را بدون هیچ هزینه ای از کهن اف ایکس کاملا رایگان شروع کنید. 

فارکس چیست؟

برای ورود به هر بازاری، آشنایی کامل و جامع با آن بازار، گام اول است.

فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی یا به اختصار FOREX یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان می باشد. که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در آن ارز ملی کشورهای مختلف، شاخص‌های اقتصادی ارزشمند، کالا و فلزات گران‌بها مانند نفت، طلا، نقره و… را با یکدیگر معامله می‌کنند.

بازار فارکس روزهای دوشنبه تا جمعه بصورت ۲۴ ساعته فعال میباشد.

اصطلاحات فارکس

قبل از هرچیز باید بدانید که در فارکس اصطلاحاتی وجود دارد. قبل از ورود به بازار باید با این اصطلاحات یا همان مفاهیم پایه در بازار فارکس آشنا شویم و مفهوم آن را به درستی درک کنیم.

برخی از اصطلاحات رایج و کاربردی بازار فارکس:

بروکر Broker

کارگزار یا بروکر فارکس در واقع یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی است که به عنوان یک واسطه دسترسی معامله گران به بستری برای خرید و فروش ارزهای خارجی را تسهیل می‌کند.

جفت ارز Currency pair

جفت ارزها از مهم‌ترین اصطلاحات بازار فارکس محسوب می‌شوند. این اصطلاح پایه و اساس بازار فارکس اشاره میکند. در واقع بازار فارکس به گونه‌ای طراحی شده است که هر ارز با ارز دیگر معامله می‌شود. جفت ارز جز مفاهیم پایه در بازار فارکس محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین جفت ارزها عبارت‌اند از:

  • EUR/USD یورو در مقابل دلار
  • GBP/USD پوند در مقابل دلار
  • USD/CHF دلار در مقابل فرانک سوئیس
  • USD/JPY دلار در مقابل ین ژاپن

اسپرد Spread

تفاوت بین نرخ خرید و نرخ فروش یک ارز.

پیپ Pip

پیپ یا پوینت به واحد اندازه گیری حرکات و نوسانات قیمت در بازار ارز گفته می شود. مثلا اگر جفت ارز EUR/USD از عدد 1/14121 به عدد 1/14807 برسد  68.6 پیپ جا به جا شده.

پلتفرم معاملاتی فارکس

بعد از اینکه اصطلاحات فارکس را یاد گرفتید نیاز دارید که کار با پلتفرم معاملاتی فارکس را فرا بگیرید.

پلتفرم معاملاتی، نرم افزاری است که امکان معامله در بازار های مالی از جمله فارکس را برای کاربران فراهم می کند. اغلب آنها طوری طراحی شده اند که بتوانند بر روی سیستم عامل های مختلف از جمله لینوکس و دستگاه های موبایل کار کنند  برای دسترسی به پلتفرم، شما کافیست آن را از وب سایت کارگزاری دانلود کرده، و سپس آن را بر روی کامپیوتر یا گوشی خود نصب کنید.

بهترین بروکر های فارکس در دنیا. به منظور برقراری دسترسی مشتریان به بازار جهت انجام معاملات، از محیطی به نام پلتفرم (پایانه معاملاتی) استفاده می‌نمایند.

یکی از شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌ افزارهای معاملاتی که بروکرهای بسیاری از آن برای ارائه خدمت. به کاربران خود استفاده می‌کنند، نرم ‌افزار متاتریدر است. MetaQuotes شرکتی است که این نرم‌ افزار را به جهانیان معرفی کرده است.

تحلیل فارکس

بعد از اینکه با فارکس و اصطلاحات آن آشنا شدید و همچنین کار با پلتفرم فارکس را فرا گرفتید.

زمانی که می‌خواهید معامله خود را در بازار فارکس، در یک حساب آزمایشی یا واقعی انجام دهید. شما به چیزی نیاز دارید که آینده قیمت را پیش بینی کنید. بنابراین اگر می‌خواهید آینده قیمت را پیش‌بینی کنید، به یک روش تحلیل برای انجام آن نیاز دارید. که روش های مختلف برای تحلیل وجود دارد.

تحلیل تکنیکال فارکس

یکی از مهمترین روش های تحلیل، تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis است. تحلیل تکنیکال در واقع مجموعه‌ای از تکنیک ها و الگوهایی است که با بررسی روند تغییرات قیمت در گذشته به دست آمده و تحلیل‌گر قرار است همین الگوها و تکنیک های را برای آینده تعمیم داده و از این طریق آن را پیش بینی نماید.

تحلیل تکنیکال روش های مختلفی دارد.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی فارکس

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی Fundamental Analysis یکی از روش های تحلیل است. که برای ارزیابی ارزش واقعی یک دارایی مثل سهام بورس یا ارز یک کشور یا یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است.

 

کدخبر: 900989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟