جدید ترین تکنولوژی های تلویزیون ال جی کدامند؟

 

در حال حاضر شرکت ال جی موفق شده با تکیه بر فناوری ‌های نوآورانه در انواع مدل های تلویزیون،‌ کیفیت عالی به همراه جزئیات دقیق و رنگ های بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. در ادامه برای آشنایی شما عزیزان جدیدترین تکنولوژی های تلویزیون ال جی را که مورد تایید کارشناسان نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی است مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پردازشگر a9 Gen5 AI Processor 8K

این پردازشگر قدرتمند باعث می شود که علاوه ‌بر بهبود کیفیت صدا و تصویر، کنتراست تصاویر نیز به میزان قابل توجهی بهبود یابد. پردازشگر a9 Gen5 AI Processor 8K قادر است جزئیات کوچک را نیز را به راحتی از هم تشخیص دهد.

کیفیت تصویر 8k

در حال حاضر بالاترین رزولوشن استفاده شده در تلویزیون هوشمند ال جی کیفیت تصویر 8k می باشد. در واقع 8k  به این معنا است که 4320 پیکسل عمودی به همراه 7680 پیکسل افقی در کل پیکسل ها که حدود  33 میلیون است، وجود دارد. کمپانی ال جی از این کیفیت استفاده کرده تا تصاویری شفاف با کنتراست بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار دهد.

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

تکنولوژی Game Optimizer

از طریق این قابلیت بی نظیر کاربران می توانند تنظیمات مربوط به بازی های مختلف را به صورت دستی اعمال کنند.

تکنولوژی OLED یا  Organic Light-Emitting Diodes

یکی از جدید ترین تکنولوژی های تلویزیون ال جی قابلیت منحصر به فرد و جالب OLED است. این فناوری منجر به تولید تلویزیون های کم حجم تر و باریک تر شده که از نظر مصرف انرژی نیز به صرفه هستند. علاوه بر آن تکنولوژی Organic Light-Em باعث ایجاد تصاویر درخشان تر و باکیفیت تر نیز می شود.

فناوری Infinite Contrast

فناوری Infinite Contrast عمق بیشتری به رنگ های تیره می بخشد، بنابراین صحنه های فیلم با رنگ های مشکی با جزئیات بیشتر و دقیق تر به کاربر نشان داده می شوند.

فناوری Dolby Vision IQ

قابلیت دالبی ویژن آی کیو فرمتی استاندارد است که موجب می شود تصاویر شفاف تر و با وضوح بیشتری نشان داده شوند. در ضمن این فناوری تصاویر تلویزیون ال جی را بر اساس نور محیط تنظیم می کند. لذا افراد می توانند از بهترین کیفیت تصویر در محیط هایی با نور مختلف بهره ببرند.

سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی یکی از مشکلاتی است که برای کاربران پیش می آید. چنانچه شما نیز با این ایراد مواجه شده اید، دستگاه خود را برای تعمیر در اختیار نمایندگی ال جی قرار دهید.

دستیارهای صوتی Amazon Alexa و Google Assistant

از جمله جدید ترین تکنولوژی های تلویزیون ال جی دستیارهای صوتی هستند. شرکت ال جی این قابلیت ها را برای دستگاه های خود تعریف کرده تا کار با آن ها برای مصرف کنندگان ساده تر شود. از طریق قابلیت های Amazon Alexa و Google Assistant کاربران می توانند دستورات خود را از طریق صوت وارد کنند تا تلویزیون ال جی آن را با سرعت اجرا نماید.

تکنولوژی Filmmaker Mode

به کمک تکنولوژی فیلم ساز کاربر می تواند فیلم ها را با کیفیت اصلی مشاهده کند.

سیستم عامل WebOS

سیستم عامل WebOS برای هوشمند کردن تلویزیون های ال جی به آن افزوده شده است. سیستم عامل WebOS این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا به راحتی به شبکه های اجتماعی مختلف همچون YouTube و همچنین سایت های بزرگی مانندAmazon  دسترسی داشته باشند. این سیستم عامل امن مجهز به ریموت با دکمه‌ میانبر، تنظیمات جادویی صدا و بسیاری امکانات دیگر است.

تکنولوژی  Dynamic Tone Mapping Pro

یکی دیگر از جدید ترین تکنولوژی های تلویزیون ال جی Dynamic Tone Mapping Pro است. این قابلیت ویژه به این صورت عمل می کند که نور بخش های روشن و تاریک تصویر را با یکدیگر مقایسه کرده و به صورت کاملا اتوماتیک کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد. یعنی تصمیم می گیرد که چه موقع تصویر تلویزیون ال جی را روشن تر یا تاریک تر نماید. پس با استفاده از این تکنولوژی حتی جزئیات ریز تصاویر نیز به راحتی مشاهده می شوند.

فناوری های G-Sync و FreeSync

فناوری های G-Sync و FreeSync دو فاکتور رفرش ریت و فریم ریت را با هم هماهنگ می کنند تا از این طریق بریدگی ها حذف شوند. بنابراین گیمرها می توانند بازی های کامپیوتری را در سطح کیفی بالاتری انجام دهند.

تکنولوژی AI Sound Pro

از جمله جدید ترین فناوری های تلویزیون ال جی AI Sound Pro است که می تواند بر اساس تصاویر در حال پخش کیفیت صدا و مقدار آن را به طور اتوماتیک تنظیم نماید. به عنوان مثال تکنولوژی AI Sound Pro کیفیت صدا را هنگامی که کاربر در حال تماشای فوتبال است متفاوت از مواقعی که یک فیلم سینمایی را مشاهده می کند، تنظیم می نماید.

 

کدخبر: 897097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟