قیمت ارز دیجیتال کاردانو (آدا) متاثر از چه عواملی است؟

 

هدف از خلق آدا، افزایش مقیاس پذیری، افزایش سرعت تراکنش‌ها  و کاهش مصرف بود که بیت‌کوین و اتریوم ضعف‌هایی در آن زمینه‌ها داشتند. عوامل بسیاری می‌توانند بر قیمت لحظه ‌ای کاردانو تاثیر بگذارند که ما در مورد برجسته‌ترین آنها صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت کاردانو

عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال، غالبا مشترک هستند. عواملی مانند قیمت بیت کوین، عرضه و تقاضا، وضعیت تکنیکالی، بنیاد رمزارز و قوانین دولت‌ها روی قیمت تمام ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند. اهداف و برنامه‌هایی که پشت سر طراحی ارزها قرار دارند، می‌توانند جهت خاصی به قیمت یک رمز ارز، مانند قیمت ارز دیجیتال کاردانو ada بدهند. حال مهم‌ترین عوامل مشترک و غیر مشترک برای تعیین قیمت آدا را بررسی خواهیم کرد.

قیمت بیت کوین

همه ارزهای دیجیتال از بیت ‌کوین -که به‌عنوان طلای دنیای رمزارزها شناخته می‌شود- تاثیر پذیری شدیدی دارند. بیت کوین به عنوان لیدر اگر به هر دلیلی روند کاهشی یا افزایشی داشته باشد، روی تمام ارزهای دیگر تاثیر می‌گذارد. البته عواملی مثل برنامه‌های توسعه هر رمز ارز می‌توانند وابستگی صرف آن را به بیت کوین از بین ببرند.

کاردانو با این‌که در سال 2017 بنیان‌گذاری شده اما در حال حاضر جزو ده رمز ارز برتر بازار کریپتو است. اهدافی مانند توسعه پرداخت‌های مجازی در بستر بلاکچین، کاردانو را به رمز ارز بنیادی و دارای پشتوانه تبدیل کرده است.

عرضه و تقاضا

قانون مشخص و مهم عرضه و تقاضا برای هر نمادی تعیین کننده قیمت است. برای قیمت کاردانو، هرچه عرضه بیشتر باشد؛ قیمت افت خوهدکرد. هرچه تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، قیمت آدا روند صعودی خواهد گرفت. اصل و اساس قیمت در عرضه و تقاضا نهفته است. هر حرکت قیمت را می‌توان از دیدگاه عرضه و تقاضا بررسی کرد.

وضعیت بنیادی

بنیادِ قوی که شامل برنامه‌ها، اهداف و سرمایه‌گذاری‌های هر ارزی می‌شود، بر قیمت اثر می‌گذارد. با توجه به منابع اطلاعاتی بسیاری که در اختیار کاربران وجود دارد، امروزه پیگیری و بررسی بنیاد (فاندامنتال) ارزها کار مشکلی نیست اما نیاز به هوشیاری و تخصص دارد. ارزهای بنیادی و غیر بنیادی را می‌توان از همدیگر تفکیک کرد. هر تریدری با یک تحقیق کامل می‌تواند به بنیادی یا غیر‌بنیادی بودن آن پی ببرد.

قیمت لحظه ای آدا

وضعیت تکنیکالی

زمانی که هر نماد در مناطق مهم و حساس تکنیکالی قرار می‌گیرد، قیمت می‌تواند تغییر روند دهد یا در روند فعلی خود حرکت قوی‌تری انجام دهد. مثلا زمانی‌که یک حمایت یا مقاومت مهم شکسته می‌شود؛ در علم تکنیکال، انتظار ادامه شکست و حرکت مهم قیمت را داریم. یک نقطه مهم قیمت از منظر تکنیکالی، می‌تواند قیمت آدا را تغییر دهد.

برای پیش‌بینی قیمت کاردانو از شکست‌های مهم تکنیکالی غافل نشوید. معامله‌گران حرفه‌ای منتظر اتفاقات مهم در چارت هستند تا وارد بازار شده یا از آن خارج شوند. زمانی‌که معامله‌گران مهم با سرمایه‌های عمده وارد بازار می‌شوند، تقاضا و عرضه جابجا شده و به تبع آن قیمت تغییر می‌کند.

 تحلیل تکنیکال قیمت آدا، تمام اتفاقات گذشته‌ای که در قیمت افتاده را نشان می‌دهد. در این تحلیل، تمام فراز و فرودهایی که قیمت ارز آدا آنها را تجربه کرده مشاهده می‌کنیم. پس برای پیش‌بینی آینده قیمت ارز کاردانو، یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارها، گذشته‌ی قیمت است. تحلیل تکنیکال، این ابزارها را در اختیار شما می‌گذارد.

اقبال عمومی جامعه

وقتی اقبال عمومی به ارز خاصی مثبت یا منفی شود، می‌تواند روی قیمت موثر باشد. زمانی را تصور کنید که مدیران رده بالای آدا، درباره برنامه‌های آینده این ارز سخنرانی یا توییت می‌کنند. همین امر باعث اقبال عمومی جامعه و به طور خاص جامعه تریدرها نسبت به این ارز خواهد شد.

قیمت ارز دیجیتال کاردانو

قوانین دولتی

موضوع مهم دیگر، قوانینی است که دولت‌ها در مورد ارزهای دیجیتال تعیین می‌کنند. این موضوع در گذشته هم تکرار شده است. برخی دولت‌ها معامله با رمزارز را ممنوع می‌کنند که بر کلیت بازار کریپتو اثر منفی می‌گذارد. حالت عکس این وضعیت هم کاملا صادق است. اگر کشوری مبادله یک یا چند کالای خاص را با نرخ کاردانو قانونی کند، در نرخ لحظه ‌ای کاردانو اثر مثبت خواهد داشت. پس اگر سرمایه‌گذار حوزه ارز دیجیتال هستید، بایستی پیگیر اخبار این‌چنینی نیز باشید.

نتیجه‌گیری

مواردی که در این مقاله که گفته شد تمام عوامل موثر بر نرخ آدا نبودند بلکه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. عواملی مثل جنگ یا بیماری که هر دوی آن‌ها را اخیرا تجربه کرده‌ایم، می‌توانند تاثیر زیادی بر قیمت بگذارند. ممکن است در آینده یک اتفاق جدید روی قیمت آدا اثر بگذارد.

 اتفاقات آینده و واکنش قیمت نیز به آن‌ها غیر قابل پیش‌بینی است. با در نظر گرفتن تمام عوامل، باز هم ممکن است پیش‌بینی شما از قیمت درست از آب در نیاید. ضرب المثل معروف «تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید» ضامنِ باقی ماندن شما در بازار است. اگر تحقیق و پیش‌بینی خیلی خوبی را هم انجام دادید باز هم تمام سرمایه‌تان را در یک ارز خاص سرمایه‌گذاری نکنید.

 

کدخبر: 891792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟