مقایسه جالب قیمت ملک در ایران و قبرس شمالی

 

بسیاری از افرادی که قصد خرید ملک را داشته بین سرمایه‌گذاری در ایران و قبرس شمالی دچار تردید هستند بنابراین لازم است که پیش از اقدام به خرید ملک مقایسه لازم را بین قیمت ملک در ایران و قبرس شمالی داشته و جوانب مختلف این سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار داد.

در چندسال اخیر تمایل به خرید ملک در قبرس شمالی بین افراد سرمایه‌گذار افزایش چشم‌گیری داشته و این مسئله دلایل مختلفی داشته که قیمت ملک در قبرس شمالی در مقایسه با ایران از مهم‌ترین دلایل موجود است.

اگر شما نیز به تازگی قصد خرید ملک را داشته و در انتخاب بین ایران و قبرس شمالی به عنوان کشور هدف خود جهت سرمایه‌گذاری دچار شک و تردید هستید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی قیمت ملک در قبرس شمالی

مانند هر کشور دیگری قیمت ملک در قبرس شمالی دارای نوسانات خاص خود است بنابراین عنوان کردن یک قیمت واحد و ثابت در این باره ممکن نیست چراکه قیمت ملک در قبرس شمالی نیز تابع فاکتورهای مختلفی ازجمله موارد زیر است.

  • نوع ملک (ویلایی، آپارتمان و...)
  • سال ساخت ملک
  • متراژ
  • طراحی، میزان مدرن بودن و امکانات ویژه ملک موردنظر
  • میزان دسترسی ملک موردنظر به امکانات شهری و رفاهی
  • سطح کیفی منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده از نظر بافت شهری
  • چشم‌انداز ملک
  • پتانسیل رشد قیمتی ملک موردنظر و...

مجموع فاکتورهای فوق تعیین کننده قیمت نهایی ملک در قبرس شمالی هستند اما آنچه که جدا از مشخص کردن عدد و رقم قیمت ملک در قبرس حائز اهمیت است مقایسه کلی قیمت ملک در ایران با قبرس شمالی است.

قیمت ملک در قبرس شمالی

 

آنچه مسلم است یکی از تورم‌های شدید دهه اخیر در ایران تورم در خصوص قیمت ملک است و با این وجود در تمام شهرهای توسعه یافته کشور شاهد افزایش قیمت شدید ملک هستیم به صورتی که حتی خرید واحدهای آپارتمانی کوچک در این شهرها جهت سرمایه‌گذاری مستلزم صرف بودجه قابل توجه است.

این در حالی است که قبرس به عنوان یک کشور در حال رشد از ثبات قیمت بیشتری در خصوص قیمت ملک برخوردار است و در کنار ثبات، رشد سالانه قیمت ملک در این کشور به شکل طبیعی در حال اتفاق است بنابراین سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی همواره همراه با سود است.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

در ذهن بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که مزایای خرید ملک در کشور قبرس شمالی در مقایسه با ایران و یا حتی دیگر کشورهای مدیترانه‌ای چیست و خرید ملک در قبرس شمالی تا چه حد می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودمند و مطمئن باشد و برخی از مزایای خرید ملک در این کشور به شرح زیر است.

  1. قبرس شمالی کشوری رو به رشد، با آب و هوای فوق‌العاده و امکانات قابل توجه جهت زندگی است.
  2. اخذ اقامت در این کشور پروسه بسیار راحتی داشته و حتی با حداقل سرمایه‌گذاری در حوزه خرید ملک نیز قابل انجام است.
  3. قبرس شمالی مسافت بسیار کمی را با ترکیه داشته و دسترسی به کشور ترکیه به دلیل روابط مثبت این دو کشور برای ساکنین قبرس شمالی بسیار راحت است.
  4. احتمال صلح و توافق بین قبرس شمالی و جنوبی بسیار زیاد است و در این صورت قبرس شمالی در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و ارزش ملک در آن طبق نظر کارشناسان بین تا 5/2 برابر امکان رشد دارد.
  5. ساخت و ساز در قبرس شمالی از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار است و بنابراین با بودجه‌های مختلف ملک‌های متفاوتی را جهت خرید و سرمایه‌گذاری می‌توانید انتخاب کنید.
  6. خرید ملک در شهرهای پیشرفته ایران نیازمند صرف هزینه هنگفت است در حالی که با بودجه متوسط می‌توانید در قبرس شمالی به عنوان یک کشور رو به پیشرفت به خریداری ملک بپردازید.
  7. قبرس شمالی یکی از امن‌ترین کشورها است و پروسه خرید ملک در این کشور نیز روال قانونی کاملا مشخص و البته راحتی دارد.
  8. اخذ ویزا و اقامت در قبرس شمالی برای ایرانیان هیچ مشکلی نداشته و نیاز به زندگی دائم در این کشور ندارد و...

برای خرید ملک در قبرس شمالی می‌توانید به سایت آسمان قبرس مراجعه کنید.

در مجموع می‌توان ادعا داشت قبرس شمالی نسبت ایران در مورد ملک از ثبات قیمت بسیار بیشتری برخوردار است و حتی در مقایسه با کشورهای همسایه خود از نظر قیمت ملک بسیار مناسب‌تر است و امکان خرید ملک در این کشور به شکل اقساط نیز وجود دارد.

 

قیمت ملک در قبرس شمالی

 

بررسی اقامت قبرس شمالی

اخذ ویزا و اقامت کشورهای اروپایی و حتی کشورهای حوضه مدیترانه روز به روز در حال سخت‌تر شدن است و مستلزم سپری کردن روال قانونی پیچیده، صرف زمان طولانی و هزینه‌های هنگفت است با این وجود قبرس شمالی جزء معدود کشورهایی است که شرایط اقامت و اخذ ویزای آن بسیار راحت و با همکاری مسالمت‌آمیز مراجع قانونی این کشور است.

اگرچه اخذ ویزا و به تبع آن اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل، اشتغال و فرزندآوری نیز ممکن است اما یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ ویزا و اقامت قبرس شمالی سرمایه‌گذاری است و این سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی ممکن است.

برای ورود به کشور قبرس شمالی نیازی به ویزا نداشته چراکه با داشتن پاسپورت معتبر هنگام ورود به فرودگاه این کشور ویزای توریستی که 30 تا 90 روز اعتبار داشته را می‌توانید اخذ کنید اما اگر قصد اقامت بیش از 6 ماه در قبرس شمالی را دارید خرید ملک به اخذ اقامت شما کمک خواهد کرد.

پس از انتخاب ملک مورد نظر و طی کردن روال قانونی خرید ملک و کسب مجوز در این باره می‌توانید اقدامات پیش‌نیاز اقامت در قبرش شمالی را طی کرده و همزمان با صدور سند ملک به نام شما پروسه اصلی اقامت قبرس شمالی را با کمک و راهنمایی نماینده قانونی خود شروع کنید.

 

سوالات متداول...

قیمت ملک در قبرس شمالی به پول ایران

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک ملک متوسط در قبرس شمالی به پول رایج ایران حدودا 800 میلیون تومان است.

آیا اقامت قبرس شمالی به فرزندان هم تعلق میگیرد؟

بله حتی به فرزندان بین 18 تا 25 سالی که تحصیل کرده اما به لحاظ مالی وابسته هستند بر اساس اقامت گیرنده اصلی اقامت داده می‌شود.

صدور مجوز خرید ملک در قبرس شمالی چقدر طول می‌کشد؟

پس از انجام مراحل اولیه خرید ملک وکیل حقوقی شما اسناد خرید ملک را به هیئت وزیران و مراجع قانونی قبرس شمالی تحویل داده تا صلاحیت خرید شما تایید شود و انتقال سند به نام شما حدود 6 تا 12 ماه می‌تواند طول بکشد.

آیا امکان خرید چندین ملک در قبرس شمالی وجود دارد؟

خیر برای یک فرد یا یک زوج تنها امکان خرید یک ملک مسکونی با نهایت مساحت 1338 متر مربع وجود دارد اما با محدودیت متراژ امکان خرید یک واحد مسکونی همراه با دفتر یا مغازه وجود دارد.

 

کدخبر: 886009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟