فروش نهال گلدانی بادام رکورد زد؛ راهنمای خرید نهال بادام پربار

 

به همین دلیل است که طبق آمارهای بدست آمده از نهالستان ها، فروش نهال بادام و بخصوص نهال گلدانی بادام در این چند سال گذشته بیشتر شده و حتی امسال رکورد شکنی کرده! حالا نهال گلدانی چیست؟ و چرا نهال گلدانی؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چرا فروش نهال بادام و سودآوری باغ بادام زیاد است؟

بازار داغ آجیل و خشکبار ایران به خوبی نشان می‌دهد که محصولاتی همچون بادام تا چه اندازه پرسود هستند. هرچند که بخشی از این قیمت‌های نجومی مربوط به دلالان می‌شود اما کماکان باغداران سود زیادی به دست می‌آورند.

لذا همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، فروش نهال بادام افزایش قابل توجه ای داشته و این نشان میدهد باغداران بیشتری مایل به پرورش درختان بادام هستند و با عرضه ارقام پرباری چون نهال بادام آذر که با آب و هوای کشورمان نیز سازگاری بسیار خوبی دارند و به دلیل دیر گل بودن مقاوم به سرما هستند، ترس باغداران از سرمازدگی این درختان نیز برطرف شده.

امروزه ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بادام در جهان است. کشورهایی که پس از ایالات متحده آمریکا قرار دارند اسپانیا، ایران و مراکش هستند. توجه داشته باشید که محصولات با کیفیت، نه تنها در ایران بازار فروش خوبی دارند، بلکه باغداران می‌توانند آن‌ها را به اکثر نقاط جهان نیز صادر و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنند. درواقع به دلیل ماهیت خشکبار بودن این محصول و جهانی بودن بازار آن، حتی اگر درصد تولید آن افزایش یابد، هیچ وقت اشباع نخواهد شد.

ویژگی‌های ساختاری درخت بادام چیست؟

قبل از خرید نهال بادام یا هر نهال دیگری حتماً در مورد ویژگی‌ها و مشخصات آن گیاه اطلاع کسب نمایید. درخت بادام یکی از گونه‌های گیاهی است که در زمستان برگ‌هایش می‌ریزد. هنگامی که این نهال به طور کامل بالغ شود، بسته به شرایط محیطی، طول آن به چهار تا ده متر می‌رسد. قطر تنه درخت می‌تواند تا 30 سانتی‌متر گسترش یابد. شاخه‌های نازک فوقانی در سال اول سبز می‌شوند. با گذشت زمان برگ‌ها رشد می‌کنند و کمی رنگ ارغوانی به خود می‌گیرند. به خصوص در سال دوم این رنگ کاملا مشهود است.

درخت بادام برگ‌های متراکم و به ابعاد 8 تا 13 سانتی‌متر دارد. همچنین گل‌های آن معمولاً سفید یا صورتی کم رنگ هستند و قطر آن‌ها 3 تا 5 سانتی‌متر است. پس از این که اطلاعات لازم را به دست آوردید وقت آن است که نسبت به خرید نهال بادام اقدام نمایید.

بهترین نهال بادام برای احداث باغ

 

مقایسه نهال گلدانی و ریشه لخت

هنگام خرید نهال بادام و هر نهال دیگر، شما دو گزینه پیش رو خواهید داشت: 1. نهال گلدانی 2. نهال ریشه لخت.

منظور از نهال ریشه لخت نهالی است که بدون خاک و گلدان ارائه می‌شود. در واقع پس از این که نهال‌های بادام وارد خواب زمستانی شدند می‌توان آن‌ها را از خاک بیرون آورد و به جای دیگر انتقال داد. البته این فرایند نباید بیش از 4 روز طول بکشد. پس بدیهی است که این نهال‌ها در هر موقعی از سال خرید و فروش نمی‌شوند ضمن این که بسیار آسیب پذیرند. از همین رو قیمت کمتری هم دارند.

در حالی که نهال‌های گلدانی در هر فصلی از سال بدون بروز هیچ‌گونه مشکلی کاشته می‌شوند. همچنین نهال گلدانی یا ریشه پر، کاشت راحت‌تری دارد و احتمال خراب شدنش بسیار کم است.

راهنمای خرید نهال گلدانی بادام

بهترین زمان برای خرید نهال گلدانی بهار و تابستان است، زیرا در این فصل‌ها، نهال‌ها بهترین شرایط رشدی را دارند. هنگام خرید، باید به چند نکته توجه کنید:

اطمینان از سلامت ریشه : ریشه‌های گیاه باید سالم و بدون خشکی یا خرابی باشند. وجود ترشح سفید رنگ یا کپک مانند در خاک گلدان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. همچنین ریشه باید به مقدار کافی رشد کرده باشد.

بررسی برگ‌ها و ساقه‌ها : در هنگام خرید، برگ‌ها و ساقه‌های نهال را مورد بررسی قرار دهید. برگ‌ها باید سبز، سالم و بدون هیچ‌گونه زخم یا علائم آسیب دیدگی باشند. از سوی دیگر یک نهال خوب ساقه سالم و خوش رنگی دارد.

کیفیت و سلامت نهال بادام : همیشه به کیفیت گیاه و سلامت آن توجه کنید و از خرید گیاهان کم کیفیت و مبتلا به بیماری و یا آفت خودداری نمایید. به این خاطر که این نهال‌ها احتمالا در آینده مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

شناسه دار بودن نهال‌ها : شناسه دار بودن به این معناست که هر نهالی یک برچسب مشخص دارد که اطلاعاتی در مورد گونه، نام علمی، نام رایج، تاریخ کاشت و سایر اطلاعات مرتبط با نهال در آن ذخیره شده است. شناسه به افراد کمک می‌کند تا به راحتی برنامه‌ریزی کاشت و نگهداری نهال‌ها را انجام دهند و مدیریت بهتری بر باغ خود داشته باشند.

انتخاب نهالستان معتبر: تا چه حد می‌توان ریشه گیاهی که در گلدان است را بررسی کرد؟ چه مؤلفه‌هایی تعیین کننده کیفیت یک گیاه هستند؟ اگرچه آیتم‌های ذکر شده تا اینجا بسیار مهم می‌باشند اما بدیهی است که خرید نهال بادام به بهترین شیوه انجام نمی‌شود مگر این که به یک نهالستان معتبر و با تجربه در زمینه فروش نهال مراجعه نمایید.

چند سال پس از خرید نهال بادام و کاشت آن گیاه به میوه دهی می‌رسد؟

غالب نهال‌های گلدانی 3 ساله هستند. نهال بادام به طور کلی از سن 5-4 سالگی شروع به میوه دادن می‌کند. بنابراین یک تابستان پس از کاشت، می‌توانید به ثمر نشستن گیاهان را نظاره کنید. بعد از این که نهال 5 ساله شد به مرور کمیت و کیفیت محصول آن بالا خواهد رفت.

خرید نهال گلدانی بادام

 

راهنمای انتخاب بهترین نهالستان برای خرید نهال گلدانی

در صورتی که تصمیم به خرید نهال گلدانی دارید توصیه می شود در انتخاب نهالستان دقت بیشتری داشته باشید. یکی از بزرگترین و معتبر ترین نهالستان های کشور که بصورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش نهال گلدانی فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال میباشد که با سال ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

شما می‌تواند برای خرید نهال بادام ، خرید نهال گردو و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

کدخبر: 885340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟