گفت ‌و گو با دکتر حمید تقی پور، رئیس دامپزشکی شبانه روزی دکتر تقی پور

در ادامه قصد داریم تا این سوال را از رئیس بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور یعنی جناب دکتر حمید تقی پور بپرسیم.

آقای دکتر چه مواردی باعث شده تا مجموعه شما در بازه زمانی اندک بتواند تبدیل به یکی از بهترین مراکز درمانی حیوانات خانگی شود؟

ما با در اختیار داشتن کادر مجرب همواره در تلاش هستیم تا با ایجاد یک فضای دوستانه بتوانیم بهترین خدمات درمانی حیوانات خانگی را ارائه دهیم. اولویت ما ایجاد حس خوب و برقراری ارتباط عاطفی با حیوانات است زیرا ما اعتقاد داریم که می‌توانیم قلب یک انسان را با رفتارش در برابر حیوانات داوری کنیم.

صفحه اینستاگرامی شما در حال حاضر بیش از 150 هزار دنبال کننده دارد، علت اصلی موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

همان‌طور که عرض کردم، تلاش ما بر این است که بتوانیم یک فضای دوستانه و امن را فراهم کنیم تا مراجعه‌کنندگان و صاحبان پت احساس خوبی از مجموعه ما دریافت کنند. قطعا این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شود و کاربران از اینکه ما خالصانه و عاشقانه به حیوانات عشق می‌ورزیم را درک می‌کنند، همین مورد یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت ما در شبکه‌های اجتماعی است البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی همکاران بنده در این موفقیت تاثیر فراوانی دارد.

آقای دکتر تقی پور، دلیل اینکه تاکنون بخش ویزیت آنلاین را راه‌اندازی نکردید چیست؟ به نظر شما امکان ویزیت حیوانات به صورت آنلاین وجود دارد؟

مجموعه ما در حال راه‌اندازی بستری سریع و راحت برای انجام ویزیت آنلاین است به طوری که در ماه گذشته به صورت آزمایشی نیز این مورد انجام شد اما قطعا هدف ما ارائه خدمات با بالاترین کیفیت ممکن است به همین دلیل در حال برطرف کردن مشکلات احتمالی هستیم تا کاربران عزیز بتوانند بدون هیچ مشکلی از ویزیت به صورت آنلاین استفاده کنند.

قطعا این مورد شدنی است اما به دلیل اینکه کاربران ما از سراسر دنیا هستند باید بستری فراهم شود تا مشکلی در حین انجام ویزیت به وجود نیاید، البته مشکلات اینترنت که در ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بودیم نیز در به تعویق افتادن فرآیند ویزیت آنلاین بی تاثیر نیست.

کاربرانی که می‌خواهند از ویزیت آنلاین استفاده کنند، چگونه باید نوبت بگیرند؟

در حال حاضر در وب‌سایت ما بخشی تحت عنوان ویزیت آنلاین وجود دارد که کاربران می‌توانند وارد این قسمت شوند و درخواست خود را ثبت کنند و سپس همکاران بنده برای تکمیل فرآیند با کاربران تماس می‌گیرند.

کاربران عزیز برای ورود به سایت بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی دکتر تقی پور می توانند، بر روی Taghipourhospital.com کلیک کنند.

جناب تقی پور عزیز به نظر شما میمون و یا برخی از حیوانات خاص گزینه مناسبی برای نگهداری در آپارتمان است؟

قطعا خیر، بسیاری از مراجعه‌کنندگان از بنده و همکاران این سوال را می‌پرسند اما نگهداری از حیواناتی مانند میمون و دیگر حیواناتی که باید در طبیعت زندگی کنند، می‌تواند باعث به وجود آمدن انواع بیماری برای صاحبان شود. البته نباید فراموش کرد که علاوه بر خطرات احتمالی برای صاحبان آن‌ها، نگهداری از این گونه حیوانات کار غیر اخلافی به حساب می‌آید زیرا این حیوانات باید در طبیعت زندگی کنند و نگهداری آن‌ها در شرایط غیر استاندارد می‌تواند باعث از دست رفتن جان حیوانات شود.

خطرناک‌ترین بیماری حیوانات چیست و صاحبان پت چگونه باید از آن‌ها جلوگیری کنند؟

بیماری‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات شدید در حیوانات خانگی شود به همین دلیل نمی‌توان به تمامی آن‌ها اشاره کرد اما از شایع ترین بیماری حیوانات می‌توان به دیستمپر و پاروا ویروس اشاره نمود.

صاحبان پت باید به صورت مداوم و دوره‌ای حیوان دلبندشان را برای ویزیت به مراکز دامپزشکی ببرند تا وضعیت سلامت آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، انجام واکسیناسیون حیوانات می‌تواند نقش موثری در سلامت حیوانات داشته باشد.

به عنوان سوال آخر، متاسفانه چندی پیش شاهد مرگ پیروز بودیم، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

پس از رخ داد این اتفاق دردناک، پستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم و نظرم را در این باره بیان کردم به همین دلیل در این قسمت در رابطه با این موضوع صحبتی نمی‌کنم البته صحبت‌های بنده نیز در رسانه مشرق نیوز هم منتشر شد و بازتاب‌های مختلفی داشت.

 

کدخبر: 883028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟