نکات ضروری که باید قبل از خرید سرور مجازی به آن ها دقت کنید!

 

بعضی کالا ها و محصولات هستند که از قبل هیچ اطلاعاتی در مورد این که چه چیزی باید بخرید، ندارید. مثلا سرور مجازی. برای آن که در زمان خرید سرور مجازی بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و هزینه اشتباهی ندهید، ما در این مقاله راهنمایی هایی را برایتان آورده ایم. در این جا نکاتی که باید قبل از خرید سرور مجازی در نظر داشته باشید، برایتان آورده ایم. پس اگر قصد خرید سرور مجازی دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

Vps در واقع یک رایانه سرور است که با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، به چندین بخش (یا قسمت) کوچکتر تقسیم شده است. هر بخش از این سرورها، به صورت مستقل از دیگر بخش‌ها کار می‌کند و دسترسی به منابع سخت افزاری (مانند پردازنده، حافظه و دیسک) و نرم‌افزاری (سیستم عامل، برنامه‌های کاربردی، و ...) دارد. به عبارتی، سرور مجازی نوعی سرویس میزبانی وب است که به شما اجازه می‌دهد تا به منابع یک سرور فیزیکی دسترسی داشته باشید و برنامه‌های خود را در محیطی ایمن و مجازی اجرا کنید

نکات ضروری که باید قبل از خرید سرور مجازی به آن ها دقت کنید!

نکاتی که در اینجا بیان می‌کنیم را به خوبی به خاطر بسپارید تا در زمان خرید تمام آن ها را برررسی کنید.

انتخاب اندازه مناسب منابع سرور مجازی براساس نیازهای شما

برای آن که بتوانید یک سرور مجازی با منابع مناسب خریداری کنید، باید فاکتورهای زیر را بررسی کنید:

ترافیک وب‌سایت

تعداد بازدیدها، میزان ترافیک مصرفی، اندازه فایل‌هایی که برای کاربران در دسترس می‌گذارید، میزان داده‌های مورد استفاده در تعیین اندازه منابع سرور شما، تاثیر دارد.

حجم مورد نیاز

اگر نیاز دارید برنامه‌های سنگینی را اجرا کنید، باید سرور مناسبی با توان پردازشی بالا انتخاب کنید.

میزان حافظه

اگر نیاز دارید برنامه‌هایی با میزان حافظه بالا اجرا کنید، باید سرور مناسبی با حافظه کافی انتخاب کنید.

بررسی قابلیت ها و ویژگی‌های سرور از جمله محدودیت‌ها و قابلیت‌های افزودنی

پیش از آن که سرور مجازی خریداری کنید، بهتر است قابلیت های آن را بررسی کنید و ویژگی های سرور و امکان افزودن ویژگی های جدید را در نظر بگیرید. مثلا اگر نیاز به قابلیت های اضافی مانند دیتابیس MySQL یا پشتیبانی از PHP و فایل های مورد نیاز برای اجرای برنامه ها دارید، باید بررسی کنید که آیا سرور مجازی مورد نظر شما، از آن پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اگر هم برنامه نویس هستید، باید ببینید که سرور مجازی مورد نظر شما ماژول های مختلف برای پشتیبانی زبان های مختلف برنامه نویسی مانند PHP، Python، Ruby و ... دارد یا خیر.

قیمت

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید برای خرید سرور مجازی در نظر بگیرید، فاکتور قیمت است. این که شما بسته به نیازهایتان چه میزان بودجه دارید، تعیین کننده نوع سرور مجازی و منابع و امکانات آن است. فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی دلیل بر کیفیت نیست. پس قبل از آن که به دنبال گرانی یا ارزانی یک سرور مجازی باشید، به این توجه کنید که آیا قیمت سرور خریداری شده، با امکانات و ویژگی های آن تناسب دارد یا خیر؟

انتخاب سرویس دهنده معتبر و قابل اعتماد برای خرید سرور مجازی

برای انتخاب سرویس دهنده معتبر و قابل اعتماد برای خرید سرور مجازی، بهتر است به سه نکته زیر توجه کنید:

مطالعه نظرات و بازخوردهای کاربران درباره سرویس دهنده

قبل از خرید سرور مجازی، بهتر است بازخوردها و نظرات کاربران قبلی را درباره سرویس دهنده مطالعه کنید. این کار می‌تواند به شما در انتخاب سرویس دهنده معتبر و قابل اعتماد کمک کند.

بررسی قابلیت های فنی سرویس دهنده

پیش از خرید سرور مجازی، باید قابلیت های فنی سرویس دهنده را بررسی کنید و مطمئن شوید که سرویس دهنده قابلیت هایی مانند پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته، امنیت بالا، پشتیبانی از سیستم عامل مورد نظر و مدیریت آسان دارد.

مجوز ها و گواهینامه ها

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، این است که شرکت ارائه دهنده مورد نظر شما، مجوزها و گواهینامه های لازم را دارد یا خیر (مثلا گواهینامه امنیتی ssl(.

بررسی سطح امنیتی سرور مجازی و قابلیت های مرتبط با حفاظت از داده ها

در زمان خرید سرور مجازی، استانداردهای امنیتی لازم در یک ارائه دهنده و یک سرور را در نظر داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، قابلیت های مرتبط با حفاظت داده ها، مانند رمزگذاری داده ها، دسترسی محدود و سطح دسترسی مدیریت شده است. نکته دیگر بهبود سطح امنیتی سرور مجازی به صورت مستمر است.

شرایط قرارداد و قوانین استفاده از سرور مجازی

هر ارائه دهنده شرایط و قوانین خاص خودش را دارد؛ بنابراین پس از انتخاب سرویس‌دهنده، باید قرارداد را با دقت مطالعه کنید. در این قرارداد، شرایط استفاده از سرویس سرور مجازی به صورت کامل ذکر شده است. باید به مواردی مانند مدت زمان قرارداد، محدودیت پهنای باند، قوانین امنیتی و حفاظت از داده‌ها، سطح دسترسی و محدودیت‌هایی که بر روی سرور مجازی اعمال می‌شود توجه کنید. در کل، مطالعه شرایط قرارداد و قوانین استفاده از سرویس سرور مجازی بسیار مهم است و باید به آن با دقت توجه کرد.

سخن آخر

در این مقاله تمام نکات مربوط به خرید سرور مجازی را بیان کردیم و اطلاعاتی که باید از یک ارائه دهنده و سرور مجازی کسب کنید، در اینجا آورده ایم. اما می دانید مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که یک ارائه دهنده باید پشتیبانی خوبی داشته باشد تا در زمان بروز مشکل سریعا پاسخگو باشند. نکته دیگری هم که حائز اهمیت است، این است که شرکت ارائه دهنده نسبت به مسائل مالی پاسخگو باشد. پیدا کردن ارائه دهنده ای که تمام این مشخصات را داشته باشد، کار آسانی نیست؛ اگر چنین ارائه دهنده ای را سراغ ندارید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

https://asamserver.com/vps-server/

 

کدخبر: 882098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟