خصوصیات سنگ الماس آسیاب و کاربردهای آن

 

سنگ الماس چه خاصیت هایی دارد؟

الماس دارای خواص شیمیایی عالی و طیف نوری است. از طرفی خواص این سنگ باعث شده است که به عنوان یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین سنگ های طبیعی دنیای مدرن شناخته شود. برای شناخت بهتر این گوهر با ارزش بهتر است با خصوصیات و خواص آن آشنا شوید. به علاوه این موضوع برای خرید گردنبند نقره و خرید دستبند مردانه می توانید به وب سایت نوا استیل مراجعه کنید.

  • آشنایی با مشخصات شیمیایی سنگ الماس آسیاب

الماس یک ماده معدنی ساخته شده از کربن خالص است. آنها با سیستم مکعب شکل در کنار یکدیگر قرار می گیرند. به دلیل چینش منظم این کربن ها، الماس از استحکام بالایی برخوردار است. به همین دلیل به راحتی می توان از آن در انواع کاربردهای مقاومتی و برشی استفاده کرد. از طرف دیگر، می توانید فقط از خود الماس برای خراشیدن آن استفاده کنید. علاوه بر این، این سنگ قیمتی در برابر مواد شیمیایی مختلف کاملاً خنثی است و تنها اسید سولفوریک حاوی کروم می تواند بر آن تأثیر بگذارد و آن را به دی اکسید کربن تبدیل کند.

مقاومت قابل توجه الماس در برابر دما و فشار بالای گرما از دیگر خواص قابل توجه آن است. البته الماس رسانای ضعیف الکتریسیته است.

سنگ الماس آسیاب

  • طیف نوری سنگ الماس

یکی دیگر از ویژگی های الماس، طیف نوری آن است. درخشندگی فوق العاده الماس آن را به یکی از گران ترین و زیباترین سنگ های مورد استفاده در ساخت جواهرات تبدیل کرده است. البته هر چه یک الماس ترک، خطوط و ناخالصی کمتری داشته باشد، کیفیت آن بالاتر است. لکه های رنگی و تیره ناشی از کربن در الماس می تواند در عبور نور از الماس اختلال ایجاد کند و مقاومت آن را کاهش دهد. یکی از خواص نوری منحصر به فرد الماس پراکندگی نور است که منجر به تقسیم نور و تشکیل رنگ می شود. با خرید انگشتر کارتیر و ست کردن آن با دستبند کارتیر می توانید ظاهری شیک و جذابی را برای خود ایجاد کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. برای تهیه گردنبند کارتیر و دستبند کارتیر با بهترین قیمت و تضمین بهترین کیفیت به فروشگاه اینترنتی نوا استیل مراجعه کنید.

طیف نوری سنگ الماس

  • سنگ الماس چه خصوصیاتی دارد

الماس دارای خواص شگفت انگیزی است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یک الماس؛ زیبایی و زرق و برق بی نظیری را نشان می دهد و بسیاری از مردم به دلیل کمیاب بودن الماس به این سنگ علاقه خاصی دارند. الماس می تواند باعث بیشتر شدن حس غرور شود.

  2. استفاده از سنگ الماس باعث بیشتر شدن هوشیاری و سطح تمرکز افراد می شود

  3. گفته می شود که استفاده از الماس در جواهرات می تواند افکار سخاوتمندانه را برای مردم به ارمغان بیاورد و افکار شیطانی وحشتناک را از خود دور کند. بنابراین، الماس می تواند افراد را جذاب تر کند.

  4. یکی از خواص دیگر الماس افزایش حس قدرت در تمامی خواص عاطفی است.

  5. استفاده از این سنگ ها نیز می تواند به داشتن انرژی بیشتر در فرد کمک کند.

  6. از آنجایی که این سنگ ها سرد و خشک هستند، ایرانیان باستان معتقد بودند که استفاده از آنها در معده می تواند دردهای شکمی مانند، مشکلات گوارشی، دل درد، معده درد و ... بهبود ببخشند.

  7. الماس اوقات خوش و شادی را برای صاحبش به ارمغان می آورد و علاوه بر این موضوعات سلامتی را به فرد هدیه می دهد.

  8. استفاده مداوم از الماس می تواند احساس پیروزی، عشق، وفاداری، امید و سرزندگی را تقویت کند.

  9. همچنین در درمان نقرس و مسمومیت موثر است.

  10. سنگ الماس می تواند در تقویت ماهیچه ها، سیستم عصبی و نیروی مغز موثر باشد.

چطور از سنگ الماس مراقبت کنیم

حفاظت و مراقبت از الماس تاثیر زیادی در حفظ ارزش آنها دارد. البته باید بدانید که سنگ الماس به سرعت گرد و غبار را به سمت خود جذب می کند. بنابراین، قرار دادن آن در معرض مواد شوینده حاوی اسید، کلر، لوسیون، صابون، روغن های طبیعی، رنگ مو و عرق بدن می تواند باعث کدر شدن و از دست دادن کیفیت الماس شود. بنابراین، اگر روی الماس کثیفی وجود دارد، بهتر است از یک ماده پاک کننده حاوی آمونیوم یا صابون بسیار ملایم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در نهایت آن را با یک حوله نرم خشک کنید. توجه داشته باشید که سختی سنگ الماس ممکن است باعث شکستن زیورآلات دیگر شود، بنابراین از پرتاب کردن آن یا ضربه محکم آن با جواهرات دیگر خودداری کنید. توصیه می شود زمانی که نیاز به استفاده از سنگ الماس را ندارید، بهتر است الماس را در یک پارچه نرم بپیچید و سپس آن را در جعبه جواهرات نگهداری کنید.

همانطور که سنگ الماس نیاز به مراقبت دارد جواهرات دیگری نیز مثل گردنبند کارتیر و دستبند کارتیر نیز برای اینکه همیشه رنگ شفافی داشته باشند رعایت این موارد الزامی است تا عمر طولانی تر داشته باشند. هنگام خرید انگشتر کارتیر و گردنبند کارتیر حتما توجه کنید که از یک مرکز معتبر و قابل اعتماد اقدام به خرید کنید تا کیفیت بالایی داشته باشند.

همانطور که گفته شد الماس در برابر واکنش های شیمیایی بسیار مقاوم است. با این حال، گرمای شدید می تواند باعث ذوب شدن آنها یا تغییر برش الماس شود. به یاد داشته باشید که اگر به درستی از سنگ الماس مراقبت نکنید، برش متمایز آن از بین می رود یا درخشندگی و انعکاس نور آن کاهش می یابد.

 

کدخبر: 880563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟