روش‌های اصلی مهاجرت و اقامت قبرس شمالی چیست؟

هنگامی که به مهاجرت فکر می‌کنیم به دنبال مقصدی می‌گردیم که از کیفیت بالای زندگی، تحصیلی و شغلی برخوردار شویم. در میان جست‌وجوهایمان کشورهایی پیدا می‌شوند که بخشی یا تمام نیازهای ما را برآورده می‌کنند؛ ولی برای مهاجرت ممکن است از لحاظ مدارکی که برای اقدام به مهاجرت نیاز است (زبان، تحصیلی، رزومه و ...) و یا میزان سرمایه اولیه با شرایط ما همخوانی نداشته باشد. اگر شما هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید احتمالاً مهاجرت به قبرس شمالی را باید در اولویت قرار دهید. قبرس شمالی با اقتصاد رو به رشد و پویا، طبیعت چشم‌نواز، کیفیت بالای زندگی، حضور دانشگاه‌های بین‌المللی، عدم نیاز به مدرک زبان، هزینه پایین زندگی و ده‌ها مورد دیگر شاید پاسخ این چرایی باشد. در ادامه این مطلب جذاب به 3 روش اصلی اقامت قبرس شمالی می‌پردازیم. با دریو همراه باشید.

روش‌های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی

شما به 3 روش می‌توانید برای مهاجرت به قبرس شمالی اقدام نمایید: اقامت قبرس شمالی با خرید ملک، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و اقامت تحصیلی در قبرس شمالی.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

در این روش که یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی است شما با سرمایه‌گذاری حدودی 250.000 الی 2.000.000 یورو می‌توانید برای مهاجرت و اقامت دائم قبرس شمالی خود و خانواده‌تان اقدام نمایید. دلیلی متغیر بودن قیمت‌های ملک در قبرس شمالی هم به دلیل تنوع ملک در این کشور است. در قبرس شمالی شما بسته به میزان سرمایه و هدفی که دارید از خانه‌های کوچک آپارتمانی گرفته تا ویلاهای دریایی و یا خانه‌های بزرگ و نزدیک به جنگل خریداری نمایید که طبیعتاً این فاکتورها در قیمت‌گذاری ملک دخیل هستند. برای خرید ملک هم شما نیازی ندارید تا تمام مبلغ را در ابتدای قرارداد به‌صورت کامل بپردازید؛ بلکه با وام‌های بلندمدت بانکی 15 الی ۲۵ ساله (بسته به نوع ارزی که درخواست خرید می‌دهید) تنها با پرداخت 30% از مبلغ اصل قرارداد صاحب‌ملک شوید و الباقی مبلغ را در قسط‌های ماهیانه و یا هر 3 ماه یکبار بپردازید. در این روش شما بعد از معامله می‌توانید ملک خود را اجاره داده و یا خود در آن ساکن شوید. لازم به ذکر است که هر فرد خارجی تنها مجاز به خرید بین یک الی دو ملک است. پس از خرید ملک شما نه‌تنها اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان اخذ می‌کنید بلکه می‌توانید مثل یک شهروند قبرس از دیگر مزایای این کشور بهره ببرید.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک دریو

 

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

به‌جز روش خرید ملک برای مهاجرت به قبرس شمالی و اخذ اقامت آن روش دیگری که این روزها محبوب هر سرمایه‌گذار ایرانی و بین‌المللی است سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و یا خرید اوراق قرضه است. اقتصاد رو به رشد با چشم‌اندازهای مثبت باعث شده تا هر تاجر و سرمایه‌گذاری با خیال راحت این کشور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. برای انتخاب این روش شما در ابتدا باید شرکتی ثبت نمایید که روند ثبت شرکت بدین منوال است:

  • توضیح نوع فعالیت شرکت

  • کپی گذرنامه مؤسس و سهام‌داران

  • ارائه گواهی حسن نیت و عدم سوءسابقه

  • نام و برند شرکت

  • واریز مبلغ مشخص شده از سوی دولت قبرس به بانک‌های قبرس شمالی

بعد از اینکه فاکتورهای ذکر شده را فراهم کردید شما اجازه ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید. پس از ثبت شرکت اولیه می‌توانید اقدام به تأسیس فروشگاه کرده که دلیل این امر (نیاز به ثبت شرکت قبل از افتتاح فروشگاه) جلوگیری افراد از پول‌شویی و فرارهای مالیاتی است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در قبرس شمالی مالیات کسب‌وکارها در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی به نسبت پایین‌تر است.

اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

در دو مورد پیشین اصلی‌ترین نیاز در مهاجرت به قبرس شمالی توانایی مالی فرد متقاضی بود. ولی یک راه دیگر مهاجرت به قبرس شمالی که صرفاً به توانایی مالی شخص درخواست‌کننده نیاز ندارد روش تحصیلی است. در این روش فرد متقاضی با ارائه: آخرین مدرک تحصیلی خود (لیسانس یا فوق لیسانی)، معدل، ریزنمرات ترجمه شده، توصیه‌نامه اساتید، دستاوردهای تحصیلی، مطلب، هدف و انگیزه‌نامه تحصیلی و ... می‌تواند برای ادامه تحصیل در قبرس شمالی اقدام کند. قبرس شمالی دارای کیفیت بالایی در دانشگاه و مراکز آموزشی بین‌المللی است که امکان طرح تعویض دانشجو هم فراهم آورده است. در طرح تعویض دانشجو فرد متقاضی می‌تواند پس از چند ترم به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا، انگلیس، نیوزلند و ... بپردازد. ثبت‌نام در دانشگاه‌های قبرس شمالی هم به 3 روش صورت می‌پذیرد: رایگان، نیمه رایگان و پولی. اگر موفق به اخذ بورسیه کامل شوید شما برای تحصیل نه‌تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنید؛ بلکه در طول سال کمک‌هزینه زندگی و اسکان هم دریافت می‌کنید. در روش نیمه رایگان شما مبلغ بسیار کمی برای دانشگاه می‌پردازید؛ ولی برای هزینه زندگی و اسکان مبلغی دریافت نمی‌کنید. در روش آخر که غیر رایگان و پولی است شما باید تمام هزینه‌های زندگی، دانشجویی و اسکان را بپردازید.

 

اقامت تحصیلی در قبرس شمالی دریو

 

دریو مجری و مشاور سرمایه‌گذاری و اقامت در قبرس شمالی

پس از خواندن این مطلب و مقالات مشابه جامع در دیگر بخش‌های سایت دریو ممکن است مهاجرت به قبرس شمالی را در اولویت ذهنی خود قرار داده باشید. در این مطلب و دیگر مطلب‌های سایت با استفاده از تجربه تیم متخصص دریو در این سال‌ها به‌صورت جامع به انواع اقامت و روش‌های مهاجرتی به این جزیره زیبا و رؤیایی پرداخته‌ایم. بر اساس نوع هدف و توانایی که دارید هر سه روش مهاجرت به قبرس شمالی نظیر تحصیلی، سرمایه‌گذاری و یا خرید ملک می‌تواند مناسب شما باشد. در این مسیر شما می‌توانید با تکیه‌بر دانش تخصصی و تجربه تیم زبده دریو به ساده‌ترین روش ممکن به این کشور مهاجرت کرده و از اقامت دائمی آن به همراه خانواده خود برخوردار شوید. برای هرگونه کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان با مشاوران دریو در تماس باشید و یا از طریق آدرس https://deriogroup.com/immigration-northern-cyprus/ اقدام کنید.

 

کدخبر: 874820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟