چگونه بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان را انتخاب کنیم؟

 

امروز در این مطلب قصد داریم شما را با این مدارس بیشتر آشنا کنیم و سپس راهکارهای عملی و تست زده برای قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر را به شما آموزش دهیم؛ در پایان نیز ویژگی‌های بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان را با هم بررسی کرده و بهترین موسسات و آموزشگاه‌ها برای قبولی در تیزهوشان و دوره هوش ششم را به شما معرفی خواهیم نمود، پس همراه ما بمانید.

 

مدارس تیزهوشان چیست و چه تفاوتی با مدارس عادی دارند؟

هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که به اختصار سمپاد نامیده می شود، برای شناسایی، جذب و پرورش دانش آموزان بااستعداد و نخبه، آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان و یا آزمون سمپاد برگزار می کند که پذیرفته شدگان در این آزمون به مدارس تیزهوشان راه پیدا می کنند. مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که برای دانش‌آموزان با استعداد و توانایی بالا در زمینه‌های مختلف، طراحی شده‌اند. از مهم‌ترین تفاوت‌های میان مدارس تیزهوشان و سایر مدارس عادی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1) سطح بالای دانش آموزان و محیطی مناسب برای درس خواندن!

سطح بالای دانش آموزان و محیطی مناسب برای درس خواندن! - چگونه بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان را انتخاب کنیم  موسسه موفقیت

با توجه به اینکه همه دانش آموزان مدارس تیزهوشان از یک فیلتر قوی به نام آزمون تیزهوشان عبور کرده اند، همه دانش آموزان این مدارس از سطح علمی نسبتا بالایی برخوردار هستند. خانواده‌هایی که نگران فرزندان خود هستند و نمی خواهند دانش آموزشان در هر مدرسه‌ای درس بخواند، مدارس تیزهوشان با توجه به جو و محیطی که دارد، بهترین گزینه برای تحصیل در یک محیطی امن و مطمئن است.

2) کادر مدیریتی، اجرایی و آموزشی با کیفیت!

معمولا سازمان سمپاد و آموزش و پرورش، مدیران منتخب را برای مدیریت مدارس تیزهوشان انتخاب می کنند. برخلاف مدارس دولتی، مدیران مدارس تیزهوشان این امکان را دارند که دبیران مورد نیاز خود را بر اساس تجربه و کیفیت کارشان انتخاب نمایند؛ به همین دلیل اکثر دبیرانی که در این مدارس تدریس می کنند، جز بهترین دبیران در حوزه کاری خود هستند و با روش‌های نوین آموزشی و قدرت بیان بالا، بیشترین بازدهی را برای دانش آموزان خواهند داشت.

3) توجه به فعالیت‌های بیشتر همچون المپیادهای علمی!

دانش آموزانی که به فعالیت‌های بیشتر و خارج برنامه درسی مدرسه همچون شرکت در المپیادها و آزمون‌های علمی علاقه مند هستند، مورد حمایت کامل مدرسه قرار می گیرند. در این مدارس کلاس‌های مختلفی برای المپیادهای علمی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی، رباتیک و ... برگزار می شود.

4) آمار بالای قبولی در دانشگاه‌های ممتاز!

در آزمون سراسری کنکور سال گذشته 72.5 درصد نفرات برتر در مدارس تیزهوشان تحصیل می کردند؛ این در حالی است که سهم مدارس تیزهوشان از کل دانش آموزان سطح کشور تنها 1 درصد است! به عبارت دیگر می توان گفت شما با تحصیل در مدارس تیزهوشان، شانس قبولی خود را برای رشته‌های برتر در دانشگاه‌های ممتاز بسیار بالا خواهید برد.

5) شهریه مناسب در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی!

پس از مدارس تیزهوشان، برخی از مدارس غیرانتفاعی در جایگاه دوم بهترین مدارس از نظر سطح علمی و کیفیت هستند. شهریه مدارس غیرانتفاعی تقریبا 3-4 برابر مدارس تیزهوشان است و ممکن است بسیاری از خانواده‌ها نتوانند از پس از مخارج بربیایند.

از چه مقطعی می توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟

دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند، از دو مقطع می توانند شانس خود را برای تحصیل در مدارس تیزهوشان بسنجند. اولین بار در پایان مقطع ابتدایی و ورود به مقطع متوسطه اول است که متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و والدین از آن خبر ندارند! این آزمون که به آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا ورودی هفتم شهرت دارد، معمولا پس از پایان امتحانات نوبت دوم مدارس و در اواخر خرداد ماه برگزار می شود. این آزمون تنها شامل دو دفترچه و تنها سوالات استعداد تحلیلی یا همان هوش ششم است. شرکت در دوره هوش ششم می تواند برای قبولی در این آزمون بسیار موثر باشد.

دومین باری و آخرین باری که دانش آموزان می توانند شانس خود را برای تحصیل در مدارس تیزهوشان امتحان کنند، پایان مقطع متوسطه اول و ورود به متوسطه دوم است. این آزمون به آزمون تیزهوشان نهم به دهم یا ورودی دهم شهرت دارد و معمولا در اواخر خردادماه و یک روز قبل و یا بعد آزمون تیزهوشان ششم برگزار می شود. این آزمون نیز شامل دو دفترچه است اما با این تفاوت که یکی از دفترچه‌ها شامل سوالات استعداد تحلیلی یا همان هوش و دفترچه دیگر شامل سوالات استعداد تحصیلی است که شامل دروس علوم، ریاضی، ادبیات و زبان فارسی، مطالعات اجتماعی، قرآن و معارف اسلامی می باشد.

بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر چیست؟

بهترین راهکار برای قبولی در آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر چیست

 

یکی از بهترین راهکارها که هر ساله دانش آموزان زیادی از آن جواب می گیرند، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی است. موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی در سطح کشور اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می کنند که این موضوع باعث سردرگمی خانواده‌ها در انتخاب بهترین آموزشگاه و موسسه برای قبولی در تیزهوشان و یا سایر مدارس برتر شده است. در ادامه ویژگی بهترین آموزشگاه‌های مناسب برای آزمون ورودی را با هم بررسی می کنیم تا شما کار آسان‌تری برای انتخاب داشته باشید.

ویژگی بهترین آزموشگاه برای قبولی در تیزهوشان چیست؟

مهم ترین معیارها و ویژگی‌هایی که هنگام ثبت نام در آموزشگاه‌ها و موسسات برای آزمون ورودی باید به آن توجه نمایید، عبارتند از:

1) اساتید و دبیران متخصص

یک دبیر خوب باعث می شود که دانش آموزان انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا کنند و به درس علاقه مند شوند؛ البته برعکس این موضوع نیز صادق است. بنابراین پیش از ثبت نام حتما از کیفیت مدرسین و تخصص آن‌ها در زمینه آزمون ورودی اطمینان حاصل نمایید.

2) آمار قبولی بالا

یکی دیگر از معیارهایی که هنگام ثبت نام برای محک زدن آن آموزشگاه، می توانید از آن استفاده کنید، آمار قبولی سال‌های گذشته است. معمولا آمار قبولی بالا 70 درصد، آمار قبولی خوبی محسوب می شود.

3) خدمات جانبی

خدمات جانبی همچون مشاوره تحصیلی، آزمون شبیه ساز، کلاس رفع اشکال، کلاس تحلیل آزمون و ... خدماتی هستند که بازدهی کلاس‌ها را چند برابر می کنند.

4) شرکت به صورت حضوری یا آنلاین

خیلی از موسسات و آموزشگاه‌ها پس از شیوع بیماری کرونا، تمامی کلاس‌های خود را به شکل آنلاین در آوردند و در حال حاضر نیز با همین رویه کار را ادامه می دهند. برای دانش آموزانی که نمی توانند با کلاس‌های آنلاین ارتباط بگیرند، شرکت در کلاس‌های حضوری، انتخاب بهتری خواهد بود.

معرفی بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان، موسسه موفقیت!

موسسه موفقیت یکی از آزموشگاه‌هایی است که در سال‌های اخیر به طور تخصصی در زمینه تیزهوشان کار کرده است و آمار بسیار خوبی نیز در این زمینه به دست آورده است و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌ها و موسسات برای قبولی در تیزهوشان نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آموزش سنتر به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

 

کدخبر: 874598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟