آناناس بعد از کاشت مو + بررسی 3 روش اصلی تقویت نتایج کاشت مو

 

یکی از دغدغه‌های افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند این است که بعد از کاشت مو چی بخوریم؟ آیا خوردن آناناس بعد از کاشت مو مفید است؟ آناناس به دلیل دارا بودن یک ماده ضد التهاب طبیعی برای درمان التهاب‌ها و زخم‌های ناشی از جراحی‌ مفید است. 

فواید خوردن آناناس بعد از کاشت مو

آناناس یک میوه استوایی فوق العاده خوشمزه و سالم است. طبق مطالعات آناناس کالری کمی دارد اما دارای خواص تغذیه ای قابل توجهی است. این میوه مملو از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید مانند آنزیم هایی است که می توانند در برابر التهاب و بیماری محافظت کنند. از انجایی که ایجاد زخم و تورم و کبودی پس از جراحی کاشت مو طبیعی است، خوردن آناناس بعد از کاشت مو، میتواند روند بهبودی را سرعت ببخشد.

یک فنجان (165 گرم) تکه های آناناس حاوی مواد مغذی چون کمی فسفر، روی، کلسیم و ویتامین های A و K است.این میوه به ویژه سرشار از ویتامین C و منگنز است. ویتامین C برای سلامت سیستم ایمنی، جذب آهن و رشد و نمو تمام سلول ها ضروری است، در حالی که منگنز دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به طور کلی رشد و متابولیسم بدن کمک می کند.

خوردن آناناس بعد از کاشت مو می‌تواند روند بهبودی را سرعت بخشد

همچنین بروملین موجود در آناناس به عنوان یک پروتئاز عمل می‌کند که مولکول‌های پروتئین را تجزیه می‌کند. بنابر تحقیقات، بروملین می تواند نشانگرهای التهاب را کاهش دهد و در نتیجه به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که بروملین ممکن است التهاب، تورم، کبودی و دردی که اغلب پس از جراحی رخ می دهد، را کاهش دهد. از این رو بهتر است مصرف آناناس بعد از کاشت مو را مدنظر قرار دهید.

فواید خوردن آناناس قبل از کاشت مو

در یک تحقیق بالینی که با عنوان تاثیر استفاده از آب آناناس تازه در بهبود درد، خون مردگی و تورم بعد از جراحی در ناحیه فک و صورت بر روی 100 بیمار تحت عمل جراحی انجام شد، به پنجاه بیمار یک هفته قبل از عمل آب آناناس تازه (لیوان 350 میلی لیتر) را دو بار در روز دادند و تا هفت روز پس از جراحی ادامه دادند.

نتایج نشان داد استفاده ی قبل از عمل از آب آناناس تازه، درد و تورم ناشی از جراحی را کاهش داد. بروملین موجود در میوه آناناس می تواند به عنوان یک روش موفق قبل از اعمال جراحی مختلف صورت برای به حداقل رساندن و بهبود سریعتر علائم نامطلوب پس از عمل استفاده شود. با توجه به این مطالعه می توان خوردن آناناس قبل از کاشت مو را هم توصیه کرد.

با توجه به تحقیقات می‌توان خوردن آناناس قبل از کاشت مو را هم توصیه کرد

3 روش اصلی تقویت نتایج کاشت مو

1- استفاده از مکمل‌های دارویی و تزریقی

به صورت معمول پس از اتمام جراحی کاشت مو پزشک تعدادی قرص مولتی ویتامین را پیشنهاد می‌دهد. هر چند استفاده از مکمل‌های دارویی ضروری نیست اما مکمل‌هایی چون هیر ویت و زینک پلاس در بیشتر موارد توسط بهترین دکتر کاشت مو در شیراز تجویز می‌شود. علاوه بر این می‌توانید با مشورت پزشک از روش‌های تزریقی مثل مزوتراپی مو و یا پی آر پی استفاده کنید.

2- جدی گرفتن توصیه های بعد از کاشت مو

بعد از انجام عمل کاشت مو، مراقبت هایی توسط متخصصان و تکنسین ها توصیه میشود، مراکز معتبری همچون دکتر آرش نجف بیگی، دکتر مهرشاد رابط، شیراز بیوتی و کلینیک ساعی همگی مراقبت‌هایی جهت کاشت مو منتشر کرده‌اند، تا میزان موفقیت کاشت مو افزایش یابد. پیروی از این توصیه ها برای ترویج رشد مجدد و به دست آوردن نتایج مطلوب ضروری است. در هفته های اول بعد از کاشت مو، فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید. در معرض نور خورشید قرار نگیرید. کلاه یا کلاه ایمنی موتور سیکلت نپوشید. ناحیه کاشته شده را مالش یا خراش ندهید و به سونا نروید.

سیگار، مواد مخدر یا مصرف الکل می توانند از موانع کاشت موی موفق باشند. سیگار و الکل رگ‌های خونی را منقبض کرده و با تاثیر گذاشتن بر جریان خون، توانایی آن را برای حمل اکسیژن کاهش می‌دهند. در نتیجه، فولیکول های مو مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را دریافت نمی کنند. به همین دلیل، اکیدا توصیه می شود قبل از انجام عمل سیگار را ترک کرده و در طول دوره ی بهبودی، یک سبک زندگی سالم داشته باشید. 

3- دوری از استرس و فشار در فرآیند کاشت مو

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد استرس می‌تواند یکی از عوامل اصلی ریزش مو باشد. زمانی که در فاز ریزش مو‌های کاشت شده هستید، ممکن است دچار استرس شوید. این نگرانی طبیعی بوده اما بهتر است آن را کنترل کنید. روند درمان خود را با دیگر دوستان و آشنایان مقایسه نکنید، زیرا ظرفیت بانک مو و همچنین وسعت طاسی در افراد مختلف کاملا متفاوت است.

اکثر جراحان برجسته کاشت مو موافق هستند استرس به ندرت بر نتیجه کاشت مو تاثیر می گذارد، در حالی که مقداری ریزش اولیه مو در فرآیند کاشت طبیعی است. کمی استرس برای انجام کارها مفید است، اما استرس بیش از حد می تواند به توانایی بدن برای بهبودی آسیب برساند. اگر تحت درمان ریزش مو و در فرآیند کاشت مو هستید، باید سعی کنید در صورت امکان از موقعیت های استرس زا در دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.

سخن پایانی در خوردن آناناس بعد از کاشت مو 

نظر به اینکه موهای کاشته شده در روز های نخست حساس بوده و نگهداری از آنها مهم است، بهتر است مواردی مصرف شود که به سلامت گرافت های تازه کاشته شده کمک کند. از جمله مواردی که می تواند در التیام بخشیدن به زخم ها و تورم های ناشی از عمل جراحی کاشت مو کمک کند، آناناس بعد از کاشت مو است.

آناناس به دلیل دارا بودن مواد مغذی ایی چون فسفر، روی، کلسیم و ویتامین های A و K و C و آنتی اکسیدان ها می تواند در ترمیم زخم ها و کاهش التهاب ها موثر باشد. و می‌تواند به ترمیم بانک مو بعد از کاشت کمک کند. مصرف آناناس بعد از کاشت مو به صورت یک الی دو بار در روز و به مدت یک هفته توسط کارشناسان تغذیه و تکنسین های کاشت مو توصیه می شود. 

سوالات پرتکرار

مصرف آناناس بعد از کاشت مو چه فایده ای دارد ؟

با توجه به اثرات ضد التهابی بروملین موجود در آناناس، می تواند در کاهش درد و تورم جراحی پس از کاشت مو موثر باشد و دوران نقاهت را سرعت ببخشد.

برای تقویت نتایج کاشت مو چه می توان کرد ؟

از جمله مهمترین اقدامات تقویت نتایج کاشت مو پیروی از توصیه های پزشک مبنی بر داشتن سبک زندگی سالم در هفته های اول و دوری از دخانیات و الکل و استرس است. همچنین استفاده از مکمل های دارویی و تزریقی تجویز شده هم در نتایج مفید است. 

آیا خوردن آناناس قبل از کاشت مو هم موثر است؟ 

در برخی تحقیقات نشان داده شده است که در اعمال جراحی، بیمارانی که از هفته پیش از عمل به مصرف آب آناناس مداومت داشتند، درد و تورم ناشی از جراحی کمتری را تجربه کردند

آیا خوردن آناناس برای سلامتی خطراتی دارد ؟

آناناس معمولا بی خطر است، اگرچه درصد کمی از مردم ممکن است به آن آلرژی داشته باشند. افرادی که دیابت دارند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، هنگام خوردن آناناس باید به اندازه وعده های غذایی توجه داشته باشند.

 

کدخبر: 874593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟