نکته‌هایی درباره درب اتوماتیک سکشنال و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک پدیده‌ای نسبتا جدید در معماری دنیای نوین است. جالب است بدانید گوناگونی درب‌ اتوماتیک بسیار بیشتر از درب‌های نسل قدیم است. درب اتوماتیک سکشنال و درب اتوماتیک شیشه ای دو نمونه از انواع درب‌های اتوماتیک هستند که زندگی مردم را آسان‌تر ساخته‌اند. هرکدام از این درب‌ها کاربردها و ویژگی‌های مخصوص به خود دارند.

استفاده زیاد از هر وسیله‌ای باعث فرسودگی آن می‌شود و این نکته درباره درب‌های اتوماتیک هم صادق است. همین مسئله لزوم وجود شرکت‌هایی برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و درب‌های دیگر اتوماتیک را ضروری ساخته است. برای آشنایی بیشتر با درب‌های اتوماتیک و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای با شرکت اشل همراه باشید.

انواع درب اتوماتیک

انواع مختلفی از درب‌های اتوماتیک ساخته شده است. استفاده از هریک از این درب‌ها مناسب مکان‌های مختلف و شرایط گوناگون است. در ادامه با دو نمونه از کاربردی‌ترین درب‌های اتوماتیک آشنا می‌شوید.

1- درب اتوماتیک سکشنال

درب اتوماتیک سکشنال به درب زیرسقفی هم معروف است. این اصطلاح گویای آن است که درب‌های اتوماتیک سکشنال در زمان باز شدن، در زیر سقف و به موازات آن قرار می‌گیرند. درب اتوماتیک سکشنال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پارکینگ‌هایی است که فضای مورد نیاز برای استفاده از انواع دیگر درب‌های پارکینگ را ندارند. از ویژگی‌های درب اتوماتیک سکشنال باید به موارد مختلفی اشاره کنیم:

* حرکت درب اتوماتیک سکشنال عمودی است. چنین عملکردی باعث می‌شود این درب فضایی در پارکینگ شما اشغال نکند. پس اگر فضای زیادی در پارکینگ خود نداشته باشید، می‌توانید خودروی خود را در نزدیکی درب اتوماتیک سکشنال پارک کنید.

* بی صدا بودن درب اتوماتیک سکشنال یکی از برترین ویژگی‌های آن است. با استفاده از این درب‌ها در پارکینگ خود، هرگز مزاحمتی برای اطرافیان پدید نمی‌آورید.

* نوعی عایق به نام پلی یورتان در ساخت درب اتوماتیک سکشنال استفاده می‌شود. بهره بردن از این عایق ورود و خروج صدا را در سازه شما محدود می‌سازد.

* طرح و رنگ به‌کاررفته در ساخت درب اتوماتیک سکشنال بسیار است. به این ترتیب ما در شرکت اشل می‌توانیم طرح و رنگ درب را سفارشی، و مطابق با دکوراسیون داخلی یا خارجی سازه شما طراحی کنیم.

* پنل‌های به‌کاررفته در ساخت درب اتوماتیک سکشنال با رنگ‌های الکترواستاتیک پوشانده می‌شوند. این رنگ‌ها در درجه نخست، باعث زیبایی دکوراسیون شما هستند. دوام درب‌ها نتیجه دیگر به‌کارگیری این نوع رنگ‌آمیزی در درب‌های سکشنال است.

* ضد سقوط بودن درب اتوماتیک سکشنال برتری دیگر آن است. ملاحظاتی در ساخت این درب‌ها به کار گرفته می‌شود که از سقوط آنها، در هر شرایطی، جلوگیری می‌کند.

* ضد سرقت بودن ویژگی دیگر درب اتوماتیک سکشنال است. درز و راهی در این درب‌ها وجود ندارد که راه را برای نفوذ دزدان باز کند.

* درب اتوماتیک سکشنال را به‌صورت دستی هم می‌توانید باز و بسته کنید. برای این کار کافی است خلاص‌کن آن را به کار بگیرید.

2- درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه‌ای اتوماتیک یکی از پرکاربردترین درب‌های اتوماتیک است. درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک را می‌توانید در فروشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و حتی در مجتمع‌های مسکونی ببینید. توجه داشته باشید باز و بسته شدن درب‌هایی مانند درب اتوماتیک سکشنال در درازای شبانه‌روز زیاد نیست. اما درب‌های شیشه‌ای به دفعات در طول روز باز و بسته می‌شوند. همین نکته باعث می‌شود دارندگان این درب‌ها با مقوله تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای هم سروکار داشته باشند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای امری تخصصی است و فقط باید به افراد و شرکت‌های کاردان سپرده شود. البته انتخاب شرکت سازنده و مجری درب شیشه‌ای هم تاثیر زیادی در کیفیت بالای تولید این درب‌ها و نیاز کمتر آنها به تعمیر دارد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

یک درب شیشه‌ای از بخش‌های مختلفی ساخته شده است و هریک از این بخش‌ها ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. کارشناسان ما در شرکت اشل برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به نکته‌های مختلفی توجه دارند:

* عیب‌یابی پیش از تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

نخستین مرحله پیش از تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، عیب‌یابی آن است. گاهی اشکالی که در درب به وجود آمده، آشکار است و تعمیرکاران به تعمیر یا تعویض آن بخش می‌پردازند. برای مثال اگر شیشه درب شیشه‌ای بشکند، نیاز به تعویض آن دیده می‌شود. اما گاهی ایراد درب به‌خوبی مشخص نیست و تعمیرکاران ابتدا باید آن را مشخص سازند.

* اشکال در اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

گاهی تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای تنها با تعمیر اپراتور آن عملی می‌شود. اپراتور هر درب شیشه‌ای شامل موتور، برد، هنگر، تسمه، کنترل باکس و... است. گاهی اشکالی که در درب اتوماتیک شیشه ای پدید می‌آید، مربوط به اپراتور است. عیب‌یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در بخش اپراتور، کارکرد بدون نقص این درب‌ها را به آنها بازمی‌گرداند.

* اشکال در کنترل باکس درب اتوماتیک شیشه ای

گاهی اشکالی در جعبه کنترل درب اتوماتیک شیشه‌ای به وجود می‌آید. در این شرایط، تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای تنها با درست کردن جعبه کنترل آن صورت می‌گیرد. کنترل باکس درب‌های شیشه‌ای اتاق مدیریت و مغز اتوماتیک این درب‌ها به شمار می‌رود. این بخش از درب‌های شیشه‌ای سرعت باز و بسته شدن، زمان باز ماندن و قدرت کشش درب‌ها را کنترل می‌کند. هرگونه اشکال در این‌گونه عملکردهای درب شیشه‌ای، نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در بخش کنترل باکس آن را نشان می‌دهد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

* اشکال در چشمی درب اتوماتیک شیشه ای

گاهی تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای فقط با تنظیم یا تمیز شدن سنسورها یا چشمی‌های آن صورت می‌گیرد.

* اشکال در ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

گاهی هم نیازی به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای نیست و اشکال در ریموت کنترل آن است. در چنین شرایطی، ریموت کنترل باید تعویض یا تعمیر شود.

* آسیب به شیشه، فریم و ریل‌های درب اتوماتیک شیشه ای

گاهی نیز آسیبی در شیشه، فریم و ریل‌های درب اتوماتیک شیشه ای پدید می‌آید. در چنین شرایطی نیز تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای را باید به افراد کارشناس بسپارید.

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند شما نیاز به خرید درب اتوماتیک سکشنال دارید یا خرید و نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای مورد نظر شما است. حتی اگر نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای هم داشته باشید، کافی است با همکاران ما در شرکت اشل تماس بگیرید و تعمیر آن را به کارشناسان ما بسپارید.

 

کدخبر: 871063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟