سریال آکتور | جدیدترین اثر نمایش خانگی در فیلیمو

چرا سریال آکتور را باید تماشا کنیم؟

بعد از مدت‌ها فیلیمو با یک سریال جذاب با نام آکتور مهمان خانه‌های مخاطبان می‌شود. آکتور از آن دست آثاری است که به دلایل مختلف می‌تواند مخاطب را به خود جلب کند. اولین تجربه کارگردانی جاویدی در نمایش خانگی یک سریال پر بازیگر است که با قصه‌ای جذاب می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند. با هم نگاهی می‌اندازیم به عواملی که امکان دارد مخاطب را با سریال آکتور همراه کند.

نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور

سریال «آکتور» اولین تجربه ساخت سریال نیما جاویدی است. جاویدی پیش از این دو فیلم سینمایی ساخته است. نخستین فیلم وی با نام «ملبورن» یک داستان اجتماعی است که پیمان معادی و نگار جواهریان در آن ایفای نقش کرده‌اند.

دومین ساخته جاویدی هم فیلم «سرخ‌پوست» بود که با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، فروش قابل توجهی در زمان اکران داشت.

جاویدی پس از ساخت این دو فیلم، به سراغ ساخت سریالی رفت که نقش اول آن را هم به نوید محمدزاده سپرد تا بعد از «سرخ‌پوست» این دومین همکاری مشترک این بازیگر و کارگردان باشد. احمد مهرانفر زوج او در این مجموعه شبکه نمایش خانگی است و نقش‌های اصلی سریال نیما جاویدی را به عهده دارند.

جاویدی یک نکته مهم در کارنامه کاری خود دارد که در 2 فیلمی که ساخته است بازیگران با هدایت یک دست و حرفه‌‌ای توانسته‌اند در کارنامه کاری خود چند پله را صعود کنند. پریناز ایزدیار و نوید محمدزاده پس از موفقیت ابد و یک روز در فضای خاکستری جنوب شهر در یک درام عاشقانه – جنایی سرخ پوست جنسی از بازی را ارائه کردند که تا پیش از این ندیده بودیم و این نقطه تمایز کارنامه کاری جاویدی است.

تماشای سریال آکتور در فیلیمو

از طرفی می‌توان کارنامه نیما جاویدی را وابسته به فیلمنامه‌های چفت و بست دار دانست. فیلم‌های جاویدی وابسته به جنسی از درام هستند که درگیری مخاطب از همان لحظات اول قابل توجه است. در ملبورن درست در همان منطق سینمای کلاسیک شاهد هستیم در یک سوم ابتدایی فیلم مرگ یک نوزاد ناشی از سهل‌انگاری باعث می‌شود مهاجرت یک زوج جوان در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. این درام درگیر کننده نشان می‌دهد که فیلمساز به خوبی به جهانی که از درون آن شخصیت‌هایش را خلق می‌کند وابسته و آشنا است و از همین رو مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کند. در درام تاریخی سرخپوست نیز جاویدی حل معما را درست در یک سوم ابتدایی آغاز می‌کند. جایی که احمد سرخپوست در میان شمارگان زندانیان حضور ندارد و سرگرد نعمت جاهد با یک بحران پیش روبرو می‌شود. آن هم درست در زمانه‌ای که سرگرد جاهد در حال ارتقای درجه است و در روزهای پایانی زندان‌بانی است و فراری شدن یک زندان‌بان می‌تواند به ارتقای شغلی و زندگی او آسیب‌های جدی وارد کند.

حالا جاویدی در آکتور به سراغ یک روایت تقطیع شده رفته است و قرار است در هر قسمت غافلگیری‌های متفاوتی برای مخاطب داشته باشد که می‌توان با رمز گشایی از معماهای هر قسمت هیجان را به هفته‌های بعد موکول کرد.

گروه بازیگران سریال آکتور

در فهرست بازیگران این سریال علاوه بر محمدزاده اسامی آشنایی مثل احمد مهرانفر، هستی مهدوی، هومن برق نورد، سها نیاستی، گلاره عباسی، هانیه توسلی و مهراوه شریفی نیا هم به چشم می‌خورد. بازیگرانی که برخی از آنها مثل هانیه توسلی پیش‌تر هم در فضای نمایش خانگی حضور داشتند.

بازیگران سریال آکتور

توسلی برای مدتی کم کار بود اما با سریال «گیسو» و بعد از آن «زخم کاری» در شبکه نمایش خانگی و همچنین با فیلم «جهان با من برقص» در سینما دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. حضور توسلی در سریال زخم کاری نشان داد این بازیگر می‌تواند بعد از نزدیک به 2 دهه حضور مستمر در سینما و تلویزیون چطور در یک نقش خاکستری حضور پیدا کند و سرنوشت یک سریال مهیج را با بازی دیدنی خود به پایان برساند. توسلی با تکیه بر توانایی‌هایش در شیوه بیان و نگاه و همچنین استفاده از میمیک صورت به خوبی می‌تواند از پس هر نقشی بر بیاید و این نکته را می‌توان در بازی خوب او در زخم کاری دید. باید دید نقش آفرینی این بازیگر در سریال آکتور و همبازی شدن با ستاره‌های این سریال، چه جهانی را پیش روی او خواهد گشود. آیا باز هم شاهد یک نقش متفاوت از توسلی هستیم؟ نقشی که می‌تواند سرنوشت آدم‌های داخل قصه را تغییر دهد و به زندگی نیمه متصل آن‌ها به دنیای پر از سوتفاهم پایان دهد؟

یکی دیگر از اتفاقات جالب توجه این سریال، همبازی شدن نوید محمدزاده و احمد مهرانفر است. ترکیب بازی این دو بازیگر که هر کدام قبل‌تر نشان دادند از پس نقش‌ها و فضاهای مختلف برمی‌آیند آن هم در قالب داستانی که طبق اخبار منتشر شده از این سریال قرار است راوی تلاش‌های دو جوان برای گرفتن حق‌شان از جامعه باشد می‌تواند دیدنی شود. محمدزاده با «قورباغه» و مهرانفر هم با «سال‌های دور از خانه» و «ابله» در فضای کمدی آن هم در فضای نمایش خانگی حاضر شده بود. نوید محمدزاده بعد از همکاری با جاویدی در فیلم سرخپوست و پشت سر گذاشتن پروژه موفق قورباغه به خوبی ثابت کرد چرا تبدیل به ستاره شماره یک سینمای ایران شده است. او به خوبی از پس هر نقشی بر می‌آید و در همان قسمت نخست سریال آکتور این را ثابت کرد که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و حتما باید مرارت‌ها و سختی‌های رسیدن به دنیای جدید را پشت سر گذاشت. احمد مهرانفر بعد از تجربه موفق تلویزیونی و حضور در 6 فصل از سریال پایتخت  با کاراکتر ارسطو عامل ثابت کرد در اجرای هر کاراکتری آنقدر توانمند است که می‌تواند خودش را به خوبی به مخاطب تحمیل کند. به یاد بیارید بازی دیدنی او در فیلم آتش بس که نقش یک ترنس را بازی کرد و یا بازی در سریال شاهگوش که در نقش یک سرباز وظیفه به خوبی توانست خنده را به لب مخاطب بیاورد. باید دید که این ترکیب در نهایت چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.

داستان سریال آکتور

در خلاصه قصه این سریال اینطور نوشته شده که «داستان آکتور درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود. این چند جوان در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیر هستند، ناچارند برای گرفتن حقشان با جریان هایی درگیر شوند.»

 

کدخبر: 864556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟