پیشنهاد خرید زمین در شمال برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری

عوامل زیادی مانند آب و هوای سالم و بسیار مطبوع، داشتن طبیعتی سرسبز، بسیار بکر و فوق‌العاده زیبا و برخورداری از پتانسیل بالای رشد و پیشرفت در شهرهای شمالی کشور مانند چمستان، نور، رویان، نوشهر و... تاثیر بسیار زیادی در افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری در شمال کشور داشته است. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت خرید زمین در شهرهای شمالی و نکات مهم در زمان خرید زمین در شمال را توضیح دهیم.

چرا خرید زمین در شمال از اهمیت بالایی برخوردار است؟

پتانسیل رشد و توسعه در شهرها و مناطق مختلف شمال یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت خرید زمین در شمال ایران محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاران با خرید زمین و ساخت‌وساز در مناطق مختلف شمال سود بسیار چشم‌گیری را به دست می‌آورند. در شهرها و استان‌های دیگر ساخت‌وساز و تراکم جمعیت به حداکثر رسیده است و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ صنعتی مانند تهران به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است، درحالی‌که استان‌های شمالی به دلیل وجود جنگل‌ها و نزدیکی به دریا دارای آب و هوایی بسیار پاک و مطبوعی هستند.

بعد از خرید زمین در شمال می‌توان آن را به یک ویلای بسیار شیک و چشم‌نواز تبدیل کرد و بعد از مدتی با سود بالا به فروش رساند. در گذشته مردم تمام پس‌انداز و سرمایه خود را در بانک نگهداری می‌کردند و هر ماه بابت سپرده‌ خود در بانک سود دریافت می‌کردند. آن‌ها تصور می‌کردند که نگهداری سرمایه در بانک روش بسیار امنی محسوب می‌شود. اما در حال حاضر باتوجه‌به شرایط اقتصادی کشور و بالا رفتن میزان تورم، کمتر کسی سرمایه خورد را در بانک نگه‌داری می‌کند.

خرید طلا، ارز و ارز دیجیتال نیز دارای ریسک بالایی هستند و در این میان خرید زمین بهترین گزینه سرمایه‌گذاری خواهد بود. البته برای سرمایه‌گذاری در خرید زمین باید بهترین منطقه را انتخاب کنید و چه منطقه‌ای بهتر از شمال ایران است. اخیرا صنعت ساخت‌وساز در شمال رونق بسیار زیادی پیدا کرده و روزبه‌روز نیز به تعداد متقاضیان خرید زمین در این منطقه از کشور افزوده می‌شود‌.

سرمایه‌گذاران در زمان خرید زمین در شمال

 

سرمایه‌گذاران در زمان خرید زمین در شمال به چه نکاتی باید توجه کنند؟

اگر قصد خرید زمین در چمستان یا خرید زمین ساحلی در شهرهای شمال را دارید، باید بدانید که کسب آگاهی و اطلاعات کافی درباره همه جوانب معامله بسیار مهم است و حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. البته انجام چنین معاملاتی برای افرادی که مدام در حال خرید و فروش زمین هستند، کاری دشواری نخواهد بود. اما به افرادی که برای اولین بار از طریق خرید زمین اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، توصیه می‌کنیم که به چند نکته مهم که در ادامه این بخش به آن‌ها می‌پردازیم با دقت کافی توجه داشته باشند تا یک سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز و پرسود داشته باشند. این نکات عبارت‌اند از:

مشخص کردن هدف

اولین نکته‌ در زمان خرید زمین در شمال این است که ابتدا باید هدف خود را از این نوع سرمایه‌گذاری مشخص کنید. هدف بعضی از افراد از خرید زمین در چمستان یا مناطق دیگر تبدیل زمین به ساختمان مسکونی و ویلاست که مسلما به سرمایه زیادی نیاز دارد و هدف برخی دیگر از افراد این است که زمین خریداری شده را به‌عنوان یک سرمایه نگه‌داری کنند و بعد از مدتی با بالا رفتن قیمت آن را به فروش برسانند و با مبلغ به دست آمده یک زمین بهتر در جای دیگری خریداری کنند.

تعیین بودجه مورد نیاز برای خرید زمین

سرمایه‌گذاران قبل از هر گونه اقدامی برای خرید زمین در شمال ابتدا باید بودجه مورد نیاز برای خرید زمین را تعیین کنند. آن‌ها باید بدانند که موجودی و بودجه‌ای که در اختیار دارند، دقیقا چقدر است و در نهایت زمینی را که ارزش آن متناسب با بودجه آن‌هاست، خریداری کنند. برخی از مناطق شمال به ویژه زمین‌های ساحلی قیمت بالایی دارند و برای خرید آن‌ها باید بودجه ببشتری در اختیار داشته باشید.

مشخص کردن منطقه زمین برای خرید

بعد از اینکه هدف و میزان بودجه‌ خود را مشخص کردید، نوبت به مشخش کردن منطقه زمین برای خرید می‌رسد. این نکته از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و سرمایه گذار باید راجع به پتانسیل‌ها، موقعیت زمین و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته به خوبی تحقیق کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد. به‌عنوان‌مثال برای خرید زمین در چمستان به‌عنوان یک منطقه خوش آب و هوا در شهرستان نور به ساحل دریا نزدیک است و طرفداران زیادی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که قیمت زمین‌های این منطقه در آینده به طور چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه به سند زمین و بررسی آن از لحاظ حقوقی

توجه به سند زمین و بررسی آن از لحاظ حقوقی نکات دیگری هستند که در زمان خرید زمین در شمال مورد توجه قرار می‌گیرد. زمینی که قصد خرید آن را دارید حتما باید دارای سند باشد. از طریق مراجعه به شهرداری نیز باید عدم وجود مشکلات حقوقی و ساخت‌وساز زمین را مورد بررسی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال با مراجعه به شهرداری می‌توان از عقب‌نشینی کردن یا نکردن زمین اطمینان حاصل کرد.

مشخص کردن کاربری زمین

برخی از افراد قصد دارند بعد از خرید زمین در شمال آن را به یک ویلا، یک استخر یا یک باشگاه یا مجموعه تفریحی و ورزشی تبدیل کنند. برای هر یک از این اقدام‌ها باید زمین مناسب خریداری شود. به‌عنوان‌مثال خرید زمین ساحلی برای ساخت یک ویلا گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود‌. به‌طورکلی پتانسیل منطقه‌ای که برای خرید زمین انتخاب می‌شود، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت سرمایه‌گذاران دارد.

شمال

 

جمع بندی

در این مقاله راجع به اهمیت خرید زمین در شمال و نکات مهمی که سرمایه‌گذاران در زمان خرید زمین باید به آن‌ها توجه داشته باشند، صحبت کردیم. مراجعه به یک مشاوره املاکی خوب و معتبر بهترین راهکار برای خرید زمینی متناسب با بودجه در یکی از شهرهای شمال کشور است. املاک موسوی همواره در کنار شماست تا با انتخاب زمینی مناسب جهت سرمایه گذاری و ساخت و ساز شما را یاری دهد.

 

کدخبر: 854252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟