اشنایی با کشاورزی که سکه برداشت میکند : احداث باغ میوه با نهالستان برتر نهال

شاید شما هم در فضای مجازی کلیپی که یک کشاورز پاکستانی را دیده اید، از درون میوه ها سکه برداشت می کند! یک کلیپ طنز و فان که بازدید خیلی زیادی هم داشت. ولی شما می توانید این کلیپ فانتزی و فان را به یک کلیپ واقعی تبدیل کنید، کافی است کارایی باغ خود را به اندازه ارتقاء دهید که بعد از مدتی به جای میوه از آن سکه برداشت کنید.

از نظر متخصصین داخلی و متخصصین گیاه پزشکی خارج از کشور باغ میوه در واقع یک منبع درآمد بالقوه شناخته شده است. کشاورز برای بالا بردن میزان باردهی آن احتیاج به کمی قوه تخیل و تصمیم گیری اقتصادی همچنین ریسک پذیری دارد. ما در این مقاله سعی کردیم چندین نکته مفید و ضروری برای شما و بیان کنیم تا به وسیله آن بتوانید یک تغییر رویه مثبت در خود ایجاد کنید.

با ارقام نهال پرفروش آشنا باشید!!

شما برای اینکه بتوانید یک باغ پرفروش را احداث کنید در ابتدا باید میوه های پرفروش در بازار داخلی و بازار خارجی را بشناسید. همچنین به اندازه کافی مطالعات خود را گسترش دهید تا بدانید کدام میوه ها در کشور ایران صادرات شده و صادرات کدام یک از آنها ارزآوری مناسبی به کشور داشته است. میوه های محبوب در بازار داخلی و خارج از کشور را شناسایی کرده و سعی کنید که محور اصلی احداث باغ را بر پایه آن پایه ریزی کنید.

اگر به دنبال احداث باغ تجاری و حرفه‌ای هستید سعی کنید سلایق شخصی خود را کنار گذاشته و در عوض از مشاوره و راهنمایی افرادی که در این زمینه متخصص هستند استفاده کنید. بیشتر نهالستان های معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال مشاوره و کارشناسان گیاه پزشکی دارند که در هر زمان آماده ارائه خدمات و مشاوره برای کشاورزان هستند. شما می‌ توانید با شماره تلفن هایی که در زیر ثبت شده است با این افراد تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

با خرید نهال گردو اصلاح شده باغ خود را رونق بخشید.

اگر شما میزان اطلاعات خود را از میوه های صادراتی کشور ایران افزایش دهید خواهید فهمید یکی از مهمترین میوه هایی که در کشور ایران تولید و صادر می شود گردو است. گردو جزو خشکبار بوده و میوه ای است که در کل جهان خواهان بسیار زیادی دارد. آمار نشان داده است هیچ باغداری از کاشت درخت گردو ناراضی نمی باشد و بعد از چند سال به اندازه‌ای افزایش درآمد داشته که به دنبال سرمایه گذاری مجدد جهت کشت باغ گردوی دیگر است.

خصوصیات بارز باغ گردو باعث شده در ۴۰ سال گذشته زمین هایی که پتانسیل کشت گردو داشتند صاحبان آنها نسبت به کشت گردو اشتیاق بیشتری نشان دهند:

باغ گردو

  • مقاومت بالای نهال گردوی اصلاح شده و ژنتیپ پالیز

  • باردهی بالا نهال گردو

  • بازدهی سریع نهال گردو

  • قیمت مناسب میوه گردو

  • فروش حتمی میوه گردو

  • صادرات بالای میوه گردو

  • هزینه کم جهت نگهداری و مراقبت از باغ گردو

البته فراموش نکنید که ما خرید نهال گردو را صرفاً پیشنهاد دادیم، شما می توانید انواع نهال های بادام،سیب، انگور که در کشور ما جایگاه و خاستگاه ویژه‌ای دارد را تهیه و کشت کنید.

یک فضای کاری دیگر در باغ خود ایجاد کنید!!

امروزه دستگاه های تولید میوه خشک فروخته می شوند که با کمی هزینه بیشتر به راحتی می توانید در قسمت کوچکی از باغ خود این کارگاه‌ ها را احداث کنید. شما می توانید میوه هایی تولید شده در باغ خودتان را خشک کرده با بسته بندی مناسب و استاندارد به بازار جهانی بفرستید، یا خط سورتینگ خانگی بادام و گردو را در باغ راه اندازی کنید.

کاشت گیاهان برای فروش بیشتر در سال های اولیه احداث باغ

شما در سال‌ های اولیه احداث باغ، زمانیکه نهال ها کوچک بوده و درآمدی ندارد، می توانید سبزیجات، صیفی جات و گیاهان را کشت کنید تا بلافاصله به فروش آنها پرداخته و در این سال ها به درآمد مناسبی برسید. البته بعد از رشد نهال ها نیز این امکان برایتان وجود دارد تا گیاهان سایه دوست را در بین درختان باغ کاشت کنید، نه تنها نیاز یک ساله شما را تامین می‌ کند بلکه با فروش آن ها درآمد خوبی کسب می کنید. برای سود بیشتر می توانید از سبزیجات و گیاهان فانتزی و پر تقاضا برای کاشت استفاده کنید، مانند انواع کاهو سالادی، نعنا زنجبیل یا گشنیز ویتنامی و…

خرید نهال مقاوم از نهالستان معتبر به صورت تضمینی

یک کشاورز برای اینکه بتواند به درآمد مناسب و کلان دسترسی پیدا کند، باید ارقام نهال هایی در باغ خود کشت کند تا کاملاً سازگار با محیط آن منطقه بوده و نسبت به بیماری های شایع در منطقه از خود مقاومت بالایی نشان دهد، از این و توصیه می‌ شود به هنگام خرید نهال مقاوم حتما از نهالستان های معتبر و مجوز دار خرید خود را انجام دهید، چون مسئولین نهالستان اطلاعات کافی در این زمینه داشته و می توانند نژاد نهالی را به شما پیشنهاد دهند که با کاشتن آنها به درآمد خیلی بالایی برسید.

خرید نهال مقاوم

 

جهش تولید با تازه سازی باغ سنتی و قدیمی

معمولاً کارشناسان و اقتصاددانان به کشاورزانی که همچنان باغ خود را بر پایه روش های سنتی و قدیمی نگهداری می کنند توصیه دارند تا به تازه سازی باغ خود بپردازند. نهال هایی را کشت کنند که به صورت اصلاح شده و ژنوتیپ تولید شده باشد. به غیر از ۲ یا ۳ سال اولیه از سال چهارم همه نوع نهال میوه باردهی خود را آغاز کرده به درآمد قابل توجهی خواهد رسید. در واقع کشاورز با این تغییر رویه با یک جهش تولید روبه‌رو می‌ شود، چون میزان باردهی نهال های اصلاح شده حداقل دو الی سه برابر نهال های قدیمی و کلاسیک می باشد.

احداث اصولی باغ میوه با راهنمایی متخصصین گیاه پزشکی

یکی دیگر از مراحلی که باعث می شود تا شما در باغ خود بتوانید به کسب و کار سکه برسید، احداث اصولی و اقتصادی باغ میوه می باشد. سعی کنید به هنگام احداث باغ میوه تمامی روش ها و تجربیات قدیمی و سنتی را که در ذهن خود داشتید، آنها را پاکسازی کنید. سپس مراحل احداث باغ تجاری را به طور کامل مطالعه کنید اگر نمی توانید این مرحله را به تنهایی انجام بدهید به شما توصیه می کنم از کمک و راهنمایی مشاوران نهالستان های معتبر و شناخته شده نهایت استفاده را ببرید.

متخصصین و کارشناسان گیاهپزشکی نهالستان در هر لحظه آماده جوابگویی به سوالات شما هستند، آنها در هر مرحله از احداث باغ به صورت تلفنی و اینترنتی شما را کاملا راهنمایی کرده و دیگر مراحل را یادآوری می کنند. از نظر همین متخصصین مهمترین مرحله در احداث باغ حرفه‌ای و تجاری جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت تعیین نژاد نهال میوه‌ای است که می خواهید آن را خریداری کنید.

ویژگی و خصوصیات نهالستان‌ های معتبر

شما برای تولید بهتر و باردهی بالای درختان باغ خود باید نهال های باغ را از مراکزی خریداری کنید که حتماً از سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم را داشته باشد، این نهالستان ها معمولا مسئولیت پذیر بوده و محصولات خود را با گارانتی حداقل دوساله ارائه می کند، نهال فروشی  معتبر علاوه بر فروش حضوری به فروش اینترنتی نهال میوه نیز می پردازند تا کشاورزان در هر نقطه از کشور بتوانند به راحتی این محصول را خریداری کنند.

ویژگی نهال های عرضه شده در این نهالستان ها:

  • باردهی بالا

  • زود بازده بودن

  • مقاومت بالا

  • کنترل و نگهداری آسان

  • دارایی شناسه و لیبل از وزارت جهاد کشاورزی

  • تضمین کیفیت

  • تضمین قیمت

با توجه به ویژگی های گفته شده مطمئنا اگر کشاورزان نهال های اصلاح شده را تهیه و در باغ خود کشت کنند بعد از مدتی میزان درآمد آنها ۳ الی ۴ برابر افزایش پیدا می کند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید.

09141832393

09144501003

 

کدخبر: 853418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟