آموزش هارد به هارد کردن اطلاعات

هارد به هارد کردن معمولا زمانی انجام می شود که یک سیستم جدید خریداری کرده و یا به هر دلیل دیگری، نیاز به انتقال محتوا باشد. در ادامه این مطلب، روش ها و نکات مهم برای انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر را به شما آموزش می دهیم. اگر با مشکلی در این زمینه مواجه شده و یا اطلاعات شما در هارد دوم کامل نبودند، از کارشناسان بازیابی اطلاعات کمک بگیرید.

روش های هارد به هارد کردن اطلاعات

برای انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر، با توجه به تجهیزات و شرایط موجود، روش های مختلفی وجود دارد. اگر به دو کامپیوتر دسترسی دارید، می توانید آنها را شبکه کرده و انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر را از این طریق انجام دهید. اگر یک کامپیوتر دارید، کافی است نام درایوها را در هارد فعلی تغییر دهید تا شناسایی آنها برای شما راحت تر شود. معمولا انتقال اطلاعات در گوشی های هوشمند نیازی به این روش ها ندارد، با این حال بهتر است با یک کارشناس بازیابی اطلاعات موبایل مشورت کنید تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

هارد به هارد کردن بین دو لپ تاپ

 

هارد به هارد کردن بین دو لپ تاپ

اگر نیاز به هارد به هارد کردن اطلاعات بین دو لپ تاپ یا دو کامپیوتر دارید، می توانید از ویندوز کمک بگیرید. در منوی استارت، عبارت Windows Easy Transfer را جستجو کنید. پس از پیدا کردن این بخش آن را باز کرده و ضمن انتخاب کردن یک هارد دیسک خارجی یا فلش مموری به عنوان هارد هدف، آن را به لپ تاپ وصل کنید. هنگام نمایش عبارتThis is My New Computer ، گزینه‌ NO را بزنید و سپس هارد دیسک خود را انتخاب کنید. پس از انجام این کار می‌ توانید به راحتی اطلاعات خود را هارد به هارد کنید. اگر این گزینه ها نمایش داده نشدند، احتمال خرابی حافظه یکی از سیستم ها وجود دارد و بهتر است برای تعمیر هارد از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

انتقال اطلاعات بین هاردهای ساتا

هارد به هارد کردن اطلاعات بین هاردهای ساتا، کمی متفاوت انجام می شود. توضیح این که بیشتر هاردهای موجود در بازار، یک کابل ساتا (SATA) یا IDE دارند که به مادربرد وصل می شود و یک کابل پاور که برای اتصال برق است. در این مدل ها باید قطعه کوچکی به نام جامپر را مد نظر قرار داد. این قطعه، تنظیمات یک هارد را به هارد جدید منتقل می کند و در هارد جدید، باید آن را روی slave تنظیم کنید. بعد از باز کردن درب کیس و پیدا کردن کابل IDE هارد، هارد دوم را وصل کنید. اگر کابل هارد از نوع ساتا است و پورت اضافه ‌ای ندارد، می ‌توانید هارد دوم را با کابل ساتای دیگری به مادربرد وصل کنید. در این صورت هارد بدون نیاز به تغییر جامپر، توسط سیستم شناسایی می ‌گردد. به محض این که هارد دوم شناسایی شود، می توانید عملیات هارد به هارد کردن را انجام دهید. بدین منظور سیستم را روشن کرده و وارد محیط بایوس شوید. سپس در منوی Standard Cmos Features شوید و بررسی کرده و مطمئنن شوید که شناسایی هارد دیسک جدید به صورت خودکار انجام شود. در غیر این صورت، تنظیمات را روی حالت خودکار گذاشته و از بایوس خارج شوید تا سیستم بوت شود. سپس وارد صفحه my computer شوید تا درایوهای هارد جدید را ببینید و انتقال اطلاعات را انجام دهید.

چند نکته مهم در مورد هارد به هارد کردن

اگر به هر دلیلی نیاز به هارد به هارد کردن اطلاعات دارید، پیش از هرکاری مطمئن شوید که هارد دیسک جدید، با بدنه کیس و دیگر قطعات تماس ندارد. برای برق رسانی به هارد هم می‌ توانید با توجه به نوع فیش برق، از یکی از کابل‌ های آزاد خارج شده از سمت پاور استفاده کنید. همچنین دستگاهی به نام داک (باکس نگهدارنده هارد) هم برای انتقال اطلاعات بین دو هارد کاربرد دارد؛ البته برای استفاده از این دستگاه، داک باید از قابلیت clone پشتیبانی کند. برد بالای باکس را جدا کرده و به هارد متصل کنید. سپس هارد را به قسمت پایین دستگاه وصل کرده و با کابل USB به پورت یو اس بی کیس وصل کنید.

 

کدخبر: 848017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟