آبگرم های رامسر

مواد معدنی موجود در آبگرم های رامسر دارای خواص درمانی و شفابخشی هستند که برای کاهش دردهای مفصلی، استخوانی و برطرف کردن بیماری‌های پوستی مفید به نظر می‌رسند. استنشاق بخار این آب نیز، برای کسانی که تحمل گرمای آب این چشمه‌ها را ندارند، مفید است و یک بخور طبیعی با مواد معدنی است. چشمه‌های آبگرم رامسر در بخش‌های مختلف خارج و داخل شهر پخش شده‌اند و هر کدام به نوعی ساخته شده و پذیرای مسافران هستند.

رامسر چند آبگرم دارد؟

تعداد چشمه های آبگرم رامسر زیاد است که حداقل می‌توان به 8 مورد اشاره کرد. بعضی از آبگرم ها در داخل شهر و برخی نیز در خارج از شهر هستند. در حوالی رامسر در مناطق جواهرده، کتالم و سادات محله چندین آبگرم وجود دارد. بعضی از این چشمه‌ها به شکل سنتی و قدیمی بوده و حوضچه‌هایی هستند که همه در درون آن می‎روند. برخی دیگر از این آبگرم ها و به ویژه آبگرم هتل رامسر دارای وان‌های خصوصی و مدرن‌تری برای گردشگران هستند.

آبگرم های اشکرگرما، آبگرم سنگ بنه و آبگرم کش در ساداتشهر یا سادات محله واقع شده‌اند. آبگرم های معدنی و بهداشتی محمود گرما و عزیز گرما در شهر رامسر هستند. آبگرم شاه مادر گرمابه‌ای در پشت هتل جدید رامسر است و آبگرم سنا نیز در پشت هتل رامسر قرار دارد. آبگرم هتل پارسیان نیز در درون شهر رامسر است. اگر ویلاهای رامسر را از جاباما رزرو کنید می‌توانید به راحتی به این آبگرم‌ ها رفته و از خواص درمانی و طبیعی آنها استفاده کنید.

ویلاهای رامسر

تله کابین در نزدیکی آبگرم های رامسر 

در رامسر علاوه بر آبگرم های یادشده، یک تله کابین فوق‌العاده جذاب با طول دو کیلومتر قرار دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری رامسر بوده و از زیباترین مسیرهای تله کابین در ایران است. تله کابین رامسر مناظر بی‌نظیری از دریا، شهر و سایر شهرهای استان مازندران، که در همسایگی رامسر هستند، را به نمایش می‌گذارد. مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، که با نام مجتمع تفریحی شهر سبز معروف است، دارای تله کابین، فضاهای تفریحی نظیر کارتینگ، کلوپ تفریحات دریایی، زیپ لاین و پل معلق، پینت بال، شهربازی، مراکز خرید و امکانات اقامتی است.

 

آبگرم های رامسر1

خاصیت و ویژگی آبگرم های رامسر

چشمه‌ های آبگرم رامسر که به چشمه‌های گوگردی گازدار معروف هستند، دمای حدودا 42 درجه دارند که این دما برای بدن انسان قابل تحمل است. این آب‌ها در عین حال که دارای گوگرد هستند، دارای کلر، بی کربنات کلسیم و منیزیم گازدار گوگردی نیز بوده که همه این مواد برای درمان دردهای عصبی و عضلانی مفید هستند.

علاوه بر این شما با آب‌تنی در استخرهای آبگرم و یا خوابیدن و استحمام در وان و دوش گرفتن با چنین آب‌هایی می‎توانید مسیر درمان بیماری‌های پوستی و رماتیسم را ساده‌تر کرده و علاوه بر این برای حرارت درمانی، آب درمانی و روان درمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد. این آب های گرم برای تسکین دردهای ناشی از شکستگی‌های مزمن نیز مفید است. طبیعت اطراف این آبگرم ها نیز بسیار زیبا است که بر روحیه مسافران تاثیر بسزایی می‌گذارد.

به کدام آبگرم برویم؟

چنان که گفتیم برخی از آبگرم های اطراف رامسر به شکل سنتی بوده و مانند استخر یا خزینه‌های آب گرم که همگی وارد آن شده و برای آرامش تن و بدن خود حمام می‌گرفتند، ساخته شده‌اند. آبگرم های اشکرگرما، سنگ بنه و کش که در سادات محله قرار دارند، از این جمله‌اند. آبگرم های محمود گرما و عزیز گرما در شهر رامسر که عنوان بهداشتی را با خود حمل می‌کنند، استخرهایی سیمانی هستند که فضایی تمیز و مرتب داشته و از نظر بهداشتی برای آب تنی مناسبند.

آبگرم شاه مادر گرمابه‌ای در پشت هتل جدید رامسر است آبگرم شاه مادر گرمابه خواص درمانی زیادی برای بهبودی کمر درد و درد مفاصل پا را دارد و در گذشته محل رفت و آمد مادر محمدرضا شاه بوده است. آبگرم هتل پارسیان از مدرن‎ترین آبگرم های رامسر است که یک استخر با بنای جدید و چندین دوش دارد و دارای پارکینگ برای مسافران نیز هست. بنابراین بسته به سلیقه‌تان می‌توانید آبگرم های سنتی و یا جدیدتر را انتخاب کنید. قابل توجه است که همه این آبگرم ها سانس‌های مخصوص آقایان و بانوان را دارند.

پس از رفتن به آبگرم به تله کابین رامسر بروید

پس از آب تنی در این چشمه های آبگرم که در واقع مراکز درمانی به شمار می‌آیند، وقت آن رسیده است که اندکی تفریح کنید و چشم‌های خود را به مهمانی تصاویر فوق‌العاده از مناظر زیبای رامسر و اطرافش دعوت کنید. تله کابین رامسر مسیری رویایی را از ساحل دریای خزر آغاز می‌کند و از لابلای درختان سبز جنگل‌های شمال، به‌ سمت قله‌های البرز می‌رود. شما می‌توانید در چهار سویتان یک چشم‌انداز 360 درجه از اطراف را داشته باشید.

در ‌سمت شرق شما رامسر، عروس شهرهای مازندران، قرار گرفته است. چابکسر در غرب شماست، در شمال دریای زیبای خزر را می‌بینید و در جنوب، یعنی مسیر پایانی تله کابین کوه‌های پردرخت و جنگل زیبا انتظار شما را می‌کشد. واگن‌های تله کابین این مسیر را با سرعت سه متر بر ثانیه طی می‌کنند و این سفر رویایی و هیجان انگیز در حدود ۱۲ دقیقه زمان می‎برد. در این مسیر تله کابین ۵۴ واگن یا کابین با ظرفیت چهار نفر وجود دارد و اگر می‌خواهید در مراکز اقامتی بالای مجموعه مستقر شوید، باید از تله کابین استفاده کنید. 

امکانات تفریحی مجموعه تله کابین رامسر چیست؟

مجموعه تله کابین رامسر دارای امکانات تفریحی فراوانی است که حتی اگر برای مقاصد درمانی و استفاده از آبگرم به رامسر سفر کرده باشید، نمی‌شود از آنها گذشت. این مجموعه دارای یک کلوپ دریایی با ورزش‌های آبی جذاب و فراوانی است. جت اسکی، پاراسیلینگ، اسکی روی آب، قایق‌سواری با قایق‌های تندرو، شاتل دریایی و... از مجموعه کارهایی است که می‌توان در این کلوپ دریایی انجام داد. 

از سایر تفریحات در این مجموعه می‌توان به ماشین سواری و پیست موتور چهار چرخ اشاره کرد. کشتی سواری با کشتی مایا یک سفر دریایی کوتاه به همراه کافی شاپ و رستوران است. از دیگر تفریحات جذاب زیپ‌ لاین است که شما به طنابی وصل هستید مسیری سراشیبی را طی می‎کنید، در حالی که در زیر پایتان دره قرار دارد. سقوط آزاد، تاب زنجیری و پاندول فضایی از سایر تفریحات در مجتمع تفریحی شهر سبز هستند.

 

کدخبر: 846154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟