با علی‌بابا و سامان، قطر بی‌خطر

قطر این روزها به مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها و فوتبال‌دوستان در سراسر جهان تبدیل شده و ایرانیان بسیاری نیز برای حضور در این تورنمنت جهانی و حمایت از تیم ملی ایران چمدان خود را برای سفر به قطر آماده کرده‌اند. علی‌بابا به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط، هتل و تور در کشور از تیرماه 1401 به‌عنوان تنها نماینده رسمی فیفا در ایران، عرضه پکیج‌های جام جهانی 2022 قطر را آغاز کرد و در آستانه برگزاری مسابقات، در راستای تحقق شعار خود مبنی بر تجربه شایسته سفر، با همکاری بیمه سامان، خدمات مسافرتی بیمه را به پکیج‌های جام جهانی خود افزوده است.

پرچم، بلیط و بیمه مسافرتی خود را فراموش نکنید

پکیج‌های جام جهانی 2022

علی‌بابا به‌عنوان رتبه یک خرید اینترنتی بلیط سفر، پکیج‌های ویژه‌ای برای مسافران ایرانی قطر در نظر گرفته است که این پکیج‌ها شامل بیمه مسافرتی نیز می‌شود. بیمه مسافرتی، راهکاری برای جبران هزینه‌ها و خسارات ناشی از حوادث غیرمنتظره در سفرهای داخلی یا خارجی بوده و شامل مواردی همچون وسایل گم‌شده یا دزدیده‌شده، مراقبت‌های پزشکی اضطراری، مرگ تصادفی و لغو یا قطع سفر می‌شود.

بیمه سامان نیز به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های فعال درزمینهٔ بیمه، خدمات خود را در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ازجمله بیمه عمر، باربری، مسئولیت، شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه‌های مهندسی، بیمه مسافرتی و ... ارائه می‌کند و در تازه‌ترین همکاری خود، به همراه علی‌بابا، خدمت بیمه مسافرتی برای مسافران جام جهانی قطر 2022 را به صورت ویژه در نظر گرفته است. منظور از خدمات ویژه ترکیبی از خدمات بیمه سرقت و آتس‌سوزی منزل در مدت زمان سفر و نیز بیمه سرقت موبایل است که در این مسابقات به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

بیمه مسافرتی درواقع زیرمجموعه بیمه‌های اشخاص بوده و هزینه‌های درمانی مسافران را جبران می‌کند. این بیمه عموماً برای دریافت ویزای برخی کشورها الزامی بوده و مسافران خارجی بایستی این بیمه‌نامه را بسته به مدت اقامت خود تهیه کنند. بازار جهانی بیمه مسافرتی در سال 2021 به ارزش 13.9 میلیارد دلار آمریکا رسید و گروه IMARC پیش‌بینی کرده که این بازار تا سال 2027 به 31.3 میلیارد دلار آمریکا برسد.

اندازه بازار بیمه مسافرتی در سراسر جهان در سال 2020، با پیش‌بینی تا سال 2030

اندازه بازار بیمه مسافرتی در سراسر جهان در سال 2020، با پیش‌بینی تا سال 2030

 

عبور صنعت گردشگری از دوران همه‌گیری کرونا، آگاهی بیشتر گردشگران از مزایای این بیمه و تأکید سیاست‌گذاران این صنعت به لزوم استفاده از بیمه مسافرتی ازجمله دلایلی است که باعث این رشد می‌شود و هم‌اکنون علی‌بابا نیز با همراهی بیمه سامان، این بیمه را در پکیج‌های جام جهانی خود برای مسافران ایرانی در نظر گرفته است.

بیمه مسافرتی شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه مسافرتی

بسته به شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، بیمه مسافرتی موارد متنوعی را پوشش می‌دهد که یکی از مهم‌ترین این موارد شامل هزینه‌های درمانی و پزشکی می‌شود. تعهداتی همچون انتقال و فوت بیمه‌شده، هزینه‌های درمانی و دارو، هزینه‌های دندانپزشکی، هزینه‌های مربوط به بار و کنسلی پرواز، هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور حقوقی، هزینه‌های نقل‌وانتقال یا بازگشت بیمه‌شده و هزینه‌های مربوط به همراه بیمه‌گذار ازجمله این موارد هستند. انتقال بیمه‌شده به مراکز درمانی، پرداخت هزینه‌های فوریت‌های پزشکی، بازگرداندن کودکان بی‌سرپرست و پشتیبانی بیمه‌گذار در صورت مفقودی مدارک شناسایی از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از بیمه مسافرتی مربوط به پرداخت هزینه‌های غیرپزشکی می‌شود. بر این اساس، زمانی که بیمه‌شده بر اثر حادثه یا بیماری‌های ذکر شده در بیمه‌نامه مسافرتی، در بیمارستان بستری شود و نیز بر اساس نظر پزشک معالج و تأیید پزشک معتمد بیمه‌گر، هزینه‌های متعارف رفت‌وبرگشت یکی از بستگان درجه اول بیمه‌شده از کشور محل اقامت بیمه‌شده به محل بستری و نیز مخارج اقامت او پرداخت خواهد شد.

درصورتی‌که بیمه‌گذار یکی از اعضای نزدیک خانواده خود که تا بستگان درجه دوم را شامل می‌شود از دست بدهد و ناچار به توقف سفر شود، درصورتی‌که قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی یا وسیله نقلیه‌ای که برای سفر اجاره کرده نباشد، بیمه‌گر هزینه سفر او را پرداخت خواهد کرد. لازم به توضیح است که در این مورد، بیمه‌گذار بایستی دلایل، اسناد و گواهی‌هایی همچون گواهی فوت که باعث توقف سفرش شده را به شرکت بیمه‌گر ارائه بدهد.

هزینه متعارف برای بازگشت غیرمنتظره بر اثر صدمات و یا بیماری حاد پزشکی در شرایطی که فرد نتواند از بلیط برگشت استفاده کند نیز می‌تواند شامل این بیمه شود. همچنین هزینه‌های لازم برای تهیه مدارک مسافرتی همچون گواهینامه رانندگی، مدارک کنسولی و گذرنامه در صورت گم‌شدن مدارک نیز شامل این نوع از بیمه می‌شود.

جام جهانی  با علی‌بابا و بیمه سامان

هیچ‌کس دوست ندارد بازی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش را با دندان‌درد دنبال کند، حتی اگر آن بازی، تماشای فینال جام جهانی از داخل ورزشگاه باشد. پرداخت هزینه فوریت‌های دندانپزشکی یکی دیگر از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی محسوب می‌شود که در آن شرکت بیمه در صورت نیاز، هزینه‌های فوری دندانپزشکی را به فرد بیمه‌شونده در خارج از کشور محل اقامت وی تا سقف مبلغ ذکر شده در بیمه‌نامه و پس از کسر فرانشیز پرداخت خواهد کرد. گفتنی است که این هزینه‌ها به معالجه صدمات ناشی از حوادث، دندان‌درد، درمان عفونت و کشیدن دندان محدود شده و شامل مواردی همچون پروتز و پر کردن دندان نخواهد شد.

در مجموع می‌توان گفت بیمه مسافرتی یکی از ملزومات هر سفری، چه داخلی و چه بین‌المللی می‌تواند باشد، کما اینکه امروزه نیز داشتن این بیمه یکی از پیش‌شرط‌های صدور ویزا برای برخی از کشورها است و با توجه به اهمیت آن، پکیج‌های جام جهانی قطر در ایران نیز از این خدمت نوین برخوردار شده است. برای اطلاع بیشتر از جزئیات پکیج‌های جام جهانی علی‌بابا، بیمه مسافرتی سامان در این پکیج‌ها و موارد ضروری در خصوص این بیمه می‌توانید به سایت فروش پکیج‌های جام جهانی علی‌بابا مراجعه کنید.

 

کدخبر: 846077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟