با ویزای شینگن به چه کشورهایی میتوان سفر کرد [لیست کشورها]

البته افرادی که برای اولین بار برای اخذ ویزای شینگن درخواست می دهند، اگر عضو اتحادیه اروپا و شهروند کشورهای اروپایی نباشند با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند. به عنوان مثال یکی از کشورهایی که برای دریافت ویزای شینگن در سال های اخیر دچار مشکلات زیادی بوده کشور ایران است. شهروندان ایرانی که قصد دریافت ویزای شینگن را دارند باید با توجه به قوانین موجود برای دریافت ویزای هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن، شرایط لازم را فراهم کنند تا بتوانند ویزای این کشورها را بگیرند.

مجموعه گردشگری آیشم یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر است که سال‌ها در زمینه تور اروپا و اخذ ویزای شینگن کشورهای اروپایی فعالیت داشته و می‌تواند علاوه بر دریافت ویزای شینگن برای هموطنان عزیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن ها مشاوره و راهنمایی رایگان ارائه کند.

 لیست کشورهایی که با ویزای شینگن می توان به آنها سفر کرد

همانطور که اشاره کردیم ۲۶ کشور اروپایی عضو پیمان شینگن هستند و افرادی که ویزای هر یک از این کشورها را داشته باشند، می توانند به صورت آزادانه به سایر کشورهای منطقه شینگن سفر کنند. توجه داشته باشید که افرادی که برای اولین بار ویزای شینگن را دریافت می‌کنند باید حتماً با ویزای خود به کشور مورد نظر سفر کنند. به عنوان مثال اگر برای اولین بار ویزای اتریش را دریافت می‌کنید باید ورود شما به منطقه شینگن از طریق خاک کشور اتریش باشد و پس از گذشت مدت زمان مشخص شده می توانید به سایر کشورهای دیگر منطقه شینگن نیز سفر کنید.

لیست کشورهای منطقه شینگن که با استفاده از ویزای شینگن می توانید به این کشورها سفر کنید، شامل کشورهای زیر می شود.

  1. آلمان
  2. فرانسه
  3. ایتالیا
  4. اسپانیا
  5. پرتغال
  6. هلند
  7. بلژیک
  8. لوکزامبورگ
  9. سوئد
  10. نروژ
  11. فنلاند
  12. دانمارک
  13. لیتوانی
  14. لتونی
  15. سوئیس
  16. لهستان
  17. مجارستان
  18. اتریش
  19. استونی
  20. اسلواکی
  21. اسلوونی
  22. چک
  23. ایسلند
  24. مالت
  25. یونان
  26. لیختن اشتاین

مجموعه گردشگری آیشم با برگزاری تورهای اروپایی این امکان را فراهم کرده تا هموطنان عزیز بتوانند ویزای شینگن کشورهای اروپایی عضو این پیمان را دریافت نمایند. شما نیز جهت خرید تور اروپا، تور اسپانیا، تور یونان و سایر کشورهای اروپایی که عضو پیمان شینگن هستید، می توانید از طریق کارشناسان مهاجرتی مجموعه گردشگری آیشم ویزای این کشورها را در مدت زمان کوتاه دریافت کنید و به تمام کشورهایی که با استفاده از ویزای شینگن امکان سفر به آن ها وجود دارد، سفر کنید.

 ویزای شینگن چیست و با این ویزا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

 ویزای شینگن چیست

شینگن نام منطقه‌ای در اروپا است که شامل ۲۶ کشور اروپایی می شود. در واقع نام اصلی شینگن از نام یک روستا گرفته شده است که در منطقه لوکزامبورگ واقع شده است. در سال 1985 اعضای ۲۶ کشور اروپایی تصمیم گرفتند که با امضای یک پیمان متعهد شوند افرادی که در این کشور های اروپایی زندگی می کنند، نیازی به دریافت ویزا و کنترل پاسپورت هنگام سفر به کشورهای مورد نظر نداشته باشند؛ بنابراین افرادی که یکی از انواع ویزای شینگن را داشته باشند می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی و بدون نیاز مجوز ورود، به سایر کشورهای منطقه شنگن سفر کنند.

 قوانین کنترل مرزهای خارجی، قوانین مربوط به مبارزه با جرم و جنایت و همچنین سیستم قضایی این کشور ها مشترک است. به همین خاطر کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند، برای ورود و خروج دارندگان ویزای شنگن قوانین مشترکی را دارند. ۲۶ کشور جز پیمان شنگن هستند و بیشترین کشورهای اروپایی جز مقاصد توریستی جذاب برای توریست‌ها و گردشگران خارجی هستند.

البته دریافت انواع ویزای شینگن برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن نیستند، کمی دشوار است. به عنوان مثال فرماندهان ایرانی برای دریافت ویزای شینگن کشورهای اروپایی در سال های اخیر مشکلات زیادی داشته اند. کشورهایی مانند فرانسه، دانمارک آلمان و ... شرایط بسیار سختی را برای صدور ویزا برای اتباع ایرانی تعیین کرده‌اند؛ اما با استفاده از مشاوره های کارشناسان مهاجرتی در مجموعه گردشگری معتبر مانند آژانس گردشگری آیشم امکان دریافت ویزای شینگن از طریق خرید تور اروپا، تور اسپانیا، تور یونان و سایر تورهای خارجی به راحتی فراهم شده است.

 انواع ویزای شینگن

 انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت است. قوانین ویزای شینگن تمام کشورهای عضو پیمان شنگن مشابه است و افرادی که بخواهند هر یک از انواع ویزای شینگن را دریافت کنند، باید هزینه های مشابهی را پرداخت کنند. مدارک مورد نیاز برای هر یک از انواع ویزای شینگن به یک صورت است.

انواع ویزای شینگن شامل ویزای نوع A، ویزای نوع B، ویزای نوع C و ویزای نوع D می شود.

  • ویزای نوع A شینگن به ویزای ترانزیت و حمل و نقل معروف است. افرادی که برای عبور از این منطقه بین المللی شینگن اقدام کنند، باید ویزای ترانزیت نوع A دریافت کنند. بعضی از افراد تنها ویزای ترانزیت فرودگاهی دریافت می کنند و به مدت چند ساعت اجازه دارند برای تغییر مسیر در فرودگاه‌های یکی از کشورهای منطقه شنگن توقف داشته باشند و حتی اجازه خروج از فرودگاه های این کشور را ندارند.
  • ویزای نوع B برای افرادی صادر می‌شود که در ابتدا به یک کشور از منطقه شینگن وارد می شوند و قصد دارند به کشور دیگری در این منطقه سفر کنند. این افراد می توانند به مدت ۵ روز در کشور اولیه اقامت کنند و مجدداً به کشور دیگری سفر کنند
  • ویزای نوع C ویزای کوتاه مدت منطقه شینگن است. افرادی که این ویزا را دریافت کنند، با توجه به هدف سفر می توانند ویزای یک بار ورود، دوبار ورود یا ویزای چندگانه یا مولتی شینگن را دریافت کنند و به مدت سه ماه در یک بازه زمانی ۱۸۰ روزه در منطقه شینگن بمانند.
  • ویزای نوع D جز محبوب‌ترین ویزاهای طولانی‌مدت منطقه شنگن است و بسیاری از شهروندان کشورهای خارجی برای دریافت ویزای نوع D شینگن اقدام می‌کنند. افرادی که بتوانند ویزای نوع D شنگن را دریافت کنند، با توجه به هدف از سفر می توانند، مدت زمان طولانی در منطقه شنگن بمانند. اغلب افرادی که ویزای نوع D دریافت می کنند. برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تجارت، درمان پزشکی و یا اهداف دیگر این ویزا را دریافت می کنند.

کلام پایانی

۲۶ کشور اروپایی عضو پیمان شینگن هستند. افرادی که ویزای یکی از این کشور های اروپایی را داشته باشند، می توانند بدون ویزا و بدون کنترل پاسپورت به صورت آزادانه به سایر کشورهای دیگر منطقه شینگن سفر کنند. لیست کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند و با استفاده از ویزای شینگن می توان به این کشورها سفر کرد، شامل لیختن اشتاین، سوئیس، سوئد، اسپانیا، اسلوونی، لوکزامبورگ، اسلواکی، پرتغال، لهستان، نروژ، هلند، مالت، لیتوانی، لتونی، ایتالیا، ایسلند، مجارستان، یونان، آلمان، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند و فرانسه هستند. برای دریافت هر یک از انواع ویزای شینگن این کشورها باید مدارک لازم برای ویزای شینگن را دریافت کنید.

 

کدخبر: 829656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟