مدرک آیلتس در دست شما / صفر تا صد آموزش آیلتس

حتما شما هم اسم آزمون آیلتس را شنیده اید، این یک آزمون معتبر در سرتاسر جهان است؛ که برای افراد در زمینه‌های مختلف، مثل دریافت ویزای تحصیلی یا پذیرش از دانشگاه کشور‌های اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت فراوان آموزش آیلتس قبل از شرکت در آزمون، باید مرحله آموزش را پشت سر بگذارید.

مراحل آمادگی قبل از آزمون و آموزش آیلتس بسیار مهم است و باید این مرحله آموزش و تمرین شما قبل از شرکت در آزمون، به خوبی صورت گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد دریافت مدرک، از آموزش آیلتس تا شرکت در آزمون، آشنا کنیم.

آموزش آیلتس را از کجا باید آغاز کرد؟

آزمون آیلتس مراحل گوناگونی دارد و شما تنها با مهارت داشتن در نوشتن یا گرامر موفقیت کسب نمی‌کنید؛ بلکه باید مهارت‌های خود را در حوزه‌های مختلف از جمله: صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن را تقویت کنید. رسیدن به موفقیت مستلزم داشتن یک برنامه است؛ با توجه به این‌که زبان یک درس بسیار فرار است باید شما یک برنامه منسجم و پیوسته برای آموزش آیلتس و آموزش زبان انگلیسی تا روز آزمون داشته باشید. در ادامه به بررسی چند مورد مهم، در مرحله پیش آمادگی این آزمون می‌پردازیم.

·      قبل از شروع آموزش آیلتس در آزمون تعیین سطح شرکت کنید

در مرحله اول برای این‌که بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید؛ باید با سطح مهارت خود آشنا شوید. آزمون‌های تعیین سطح معتبر و استاندارد در مراکز آموزشی مختلف و همچنین وب سایت‌ها برگزار می‌شود. دانستن سطح مهارت خود باعث می‌شود در ادامه بتوانید منابع و کلاس‌های آموزش آیلتس متناسبی را انتخاب کنید.

·        نوع آزمون خود را انتخاب کنید

آزمون آیلتس در سه نوع مختلف آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می‌شود. این آزمون‌ها، هریک در نحوه سوال دهی و امتیاز دهی باهم تفاوت‌هایی دارند. برای این‌که بتوانید به بهترین نحوه ممکن در آزمون شرکت کنید؛ باید در همان آغاز کار آزمون مورد نظر خود را با توجه به کاربرد هرکدام انتخاب کنید و با توجه به تفاوت‌هایی که هرکدام از هم دارند طبق آن‌ها پیش بروید و سپس آموزش آیلتس را شروع کنید.

·        در آزمون ماک شرکت کنید

مرحله آموزش برای شرکت در آزمون آیلتس بسیار مهم است؛ ولی برای اینکه میزان اثرگذاری هر یک از مراحل را متوجه شوید باید خود را مورد ارزیابی قرار دهید. یکی از راه‌های مناسب برای ارزیابی شرکت در آزمون‌های ماک است. این آزمون‌ها در واقع سوالات آزمون‌های قبلی آیلتس و سوالاتی است که احتمال مطرح شدن در امتحان‌های پیش رو را دارند.

شما با شرکت در این آزمون‌ها به دلیل این‌که کاملا شرایط آزمون برایتان تداعی می‌شود و می‌توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید و آن‌ها را تا آزمون اصلی رفع کنید؛ تا بتوانید بهترین عملکرد خود را در آزمون اصلی آیلتس پیاده سازی کنید.

آزمون آیلتس

·        منابع معتبر و مناسب را پیدا کنید

امروزه با توجه به گسترش آزمون دهندگان به همان نسبت و حتی بیشتر از آن، منابع برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. مسلما شما در مدت زمان کوتاهی که تا آزمون دارید؛ نمی‌توانید همه این منابع را بخوانید؛ بنابراین باید بعد از انجام دادن آزمون تعیین سطح با بررسی هر یک از منابع موجود، کتب مناسب خود را برگزینید.

در این مرحله می‌توانید از افراد با تجربه و اساتید خود مشورت بگیرید. به این نکته توجه کنید که هرچه دقیق به بررسی این منابع بپردازید خیلی راحت می‌توانید به ادامه مسیر خود بپردازید و دیگر در میانه مسیر دچار سردرگمی شوید و نیاز نیست اقدام به تعویض منابع خود بکنید.

·        از اپلیکشن‌های آموزشی استفاده کنید

با توجه به افزایش نقش تلکنولوژی در زندگی روزمره افراد، اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید از این اپلیکشن‌های آموزش زبان انگلیسی نیز به عنوان نوعی زنگ تفریح استفاده کنید و همزمان به مرور دانسته‌های خود بپردازید. برای افزایش دامنه لغات خود استفاده از این برنامه‌ها بسیار توصیه می‌شود.

·    برای آموزش آیلتس در کلاس و دوره‌های آموزشی شرکت کنید

مشورت داشتن با کسی که قبلا این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته است یکی از مواردی است که در تسریع یادگیری شما موثر است. در این دوران ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید در این شرایط اگر شما با مدرس‌های مجرب و با تجربه در ارتباط باشید به راحتی می‌توانید به پاسخ سوالات خود دست یابید. به همین دلیل توصیه می‌شود در کلاس و دوره‌های آموزش آیلتس، مراکز معتبر شرکت کنید.

·        هدف گذاری داشته باشید

معمولا برای همه افراد پیش می‌آید که در آغاز کار انرژی و انگیزه زیادی داشته باشند؛ ولی با گذر زمان به دلایل گوناگونی خستگی به سراغ افراد می‌آید و از ادامه دادن مسیر سر باز می‌زنند. برای این‌که بتوانید با انگیزه بیشتری تا پایان آموزش آیلتس با همان نیروی اولیه ادامه دهید؛ می‌توانید برای هر یک از مهارت‌ها هدف گذاری کنید و نمره تعیین کنید.

اگر این نمره را به صورت جزئی و با توجه به موضوع سوالات پیش ببرید، در این صورت می‌توانید هدف گذاری‌های کوتاه مدت هم داشته باشید و در طول زمان روند آموزشی، یادگیری خود را به راحتی مورد بررسی قرار دهید.

·        به طور کامل آزمون را بشناسید

برای این‌که بتوانید بهترین عملکرد خود را در طی آموزش آیلتس و آزمون آن داشته باشید؛ این امر مستلزم این موضوع است که به طور کامل به چارچوب این امتحان اشراف داشته باشید. شما باید تعداد سوالات و ترتیب بندی هر یک از بخش‌ها را به طور دقیق بدانید و مقدار زمانی که برای هر بخش می‌توان اختصاص داد. با انجام این کار شما سر جلسه آزمون به راحتی می‌توانید پیش بروید و زمان آزمون را مدیریت کنید.

·        ثبت نام آزمون خود را انجام دهید

اگر شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور قصد شرکت در آزمون آیلتس داشته باشید؛ باید به تایم ددلاین‌های دانشگاه‌های مد نظر خود دقت کنید. شما باید در زمانی قبل از به پایان رسیدن مهلت ارسال مدارک ثبت نام خود را انجام دهید.

مدرک آیلتس قدم اول برای مهاجرت

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های پرکاربرد برای افرادی است؛ که قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند. شرکت در دوره‌های آموزش آیلتس و در ارتباط بودن با مدرسین با تجربه باعث می‌شود که سپری کردن این مسیر برای شما بسیار راحت‌تر شود. مرکز آموزش زبان سفیر گفتمان با 2 دهه سابقه و 63 شعبه فعال در سرتاسر کشور اقدام به برگذاری کلاس‌های آموزش آیلتس می‌کند. شما با توجه به سطح مهارت خود، می‌توانید در دوره مناسب خود در آموزشگاه سفیر گفتمان ثبت نام کنید.

کدخبر: 828531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟