5 نکته که باید درباره خرید آنلاین کتاب بدانید

توجه به پرفروش‌ترین‌ها و تازه‌ها

درست است که پرفروش‌ترین کتاب‌ها لزوما بهترین کتاب‌ها نیستند و ممکن است دلایلی مانند تبلیغات، محبوبیت نویسنده در فضای مجازی و حتی حاشیه‌های زندگی شخصی نویسنده باعث محبوبیت کتاب تالیفی او شده باشند، اما خریدن و خواندن کتاب‌های پرفروش به شما کمک می‌کند بتوانید بهتر آن را قضاوت کنید و دلیل محبوبیت کتاب مورد نظر و نویسنده‌اش را بفهمید. امکان دارد که آن نویسنده و یا کتابش نزد شما نیز محبوب واقع شده و به یک تجربۀ شگفت‌انگیز تبدیل شود و مسیری جدید پیش روی شما قرار دهد. اگر قصد خرید رمان یا کتاب‌های دیگر را دارید، حتما سری به تازه‌ترین کتاب‌ها نیز بزنید زیرا پیشنهادات خوبی برای خواندن در آنجا وجود دارد؛ به‌خصوص تازه‌های علمی که دریچۀ جدیدی به زندگی باز می‌کنند.

امکان انتخاب براساس دسته‌بندی خاص

یکی از مزایای خرید آنلاین کتاب، دسترسی شما به اطلاعاتی راجع‌به کتاب است که دست یافتن به آن‌ها در خرید فیزیکی بسیار زمان‌بر است. به‌عنوان مثال در برخی از سایت‌ها این امکان برای شما فراهم است که کتاب‌ها را بر اساس جوایزی که دریافت کرده‌اند مرتب‌سازی کرده و و کتاب‌هایی را خریداری نمایید که توانسته‌اند جوایزی مانند نوبل، پولیتزر، گلشیری و... را از آنِ خود کنند.

توجه به پرفروش‌ترین‌ها و تازه‌ها

همچنین درصورتی رنگ و شکل کلکسیون کتا‌ب‌هایتان در کتابخانه برای شما مهم است یا قصد خرید کتاب به‌عنوان هدیه را دارید، توجه کردن به نوع جلد و قطع (اندازه) کتاب هم حائز اهمیت است. برای خرید کتاب کودک توجه به ردۀ سنی بسیار مهم است که در خرید آنلاین کتاب به راحتی می‌توانید کتاب‌ها را براساس رده سنی مورد نظرتان دسته‌بندی کرده و آنها را بیابید.

توجه به اسم ناشر و مترجم

برخی از کتاب‌هایی که با اقبال عمومی خوبی مواجه می شوند، طی مرور زمان توسط ناشرهای مختلف به چاپ می‌رسند. هنگام خرید آنلاین کتاب به نام ناشر و مترجم توجه کنید. برای اینکه متوجه شوید چاپ کدام نشر به سلیقه شما نزدیک‌تر است یا کدام مترجم بهترین ترجمه را ارائه داده، از نظرات خوانندگان کتاب‌ها استفاده کنید. یکی از سایت‌های خیلی خوب که می‌توانید در این زمینه به آن مراجعه کنید، سایت «گودریدز» است. البته بعضی از خوانندگان چند ترجمه از کتاب یا نسخۀ اصلی و فارسیِ کتاب را به‌طور همزمان مطالعه می‌کنند و می‌توانند خیلی بهتر از دیگران ترجمۀ نسخۀ فارسی را قضاوت کنند و نظرات ارزشمندی در این زمینه ارائه دهند.

در نظر گرفتن دلیل تخفیف

فکر نمی‌کنم کسی در این کره خاکی به تخفیف علاقه نداشته باشد. نکته‌ای که در خرید آنلاین کتاب و به‌خصوص در خرید رمان عاشقانه باید به آن توجه کنید، تخفیف کتاب‌ها است. حتما شنیده‌اید که می‌گویند هر کتابی ارزش یک‌بار خواندن را دارد، اما نباید در این مسیر کیفیت را فدای کمیت کنیم. برخی از ناشرین تخفیف زیادی روی کتاب‌های خود به ویژه کتاب‌های رمان مشهور اعمال کرده و خواننده را ترغیب می‌کنند تا به جای خرید ترجمه‌های بهتر از ناشرین صاحب امتیاز، سراغ ترجمه‌های ضعیف و چاپ‌های نامرغوب و بعضاً بدون مجوز بروند. با این کار نه‌تنها تجربۀ خرید یک کتاب خواندنی و باکیفیت را از خود سلب می‌کنید، بلکه کسانی که زحمت ترجمه، ویراستاری و نشر کتاب‌ها برعهدۀ آنهاست را نیز نادیده می‌گیرید.

امکان فعال کردن گزینه هدیه در خرید آنلاین

خرید کتاب به‌عنوان هدیه همیشه یک گزینۀ عالی است. کتاب‎های علمی و دایره‌المعارف‌ها برای اکثر افراد جالب‌اند و یک رمان جذاب، حتی کسانی را که به کتاب علاقۀ چندانی ندارند شیفتۀ خود می‌کند.

هدیه در خرید آنلاین

خرید کتاب کودک نیز از ساده‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان خرید آنلاین انجام دهید. یکی از ویژگی‌های خیلی خوبِ خرید آنلاین کتاب، انتخاب گزینۀ هدیه است. این گزینه در برخی از سایت‌ها از جمله سایت بوکلند فعال است و از طریق آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هدیۀ شما با بسته‌بندی مناسبی به دست کسی که آدرسش را وارد سایت نموده‌اید می‌رسد و او را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

کدخبر: 826517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟