چگونه بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

شیوه انتخاب صندلی هواپیما

شاید جالب باشد که بدانید گاهی اوقات خودمان می‌توانیم صندلی محل نشستن را انتخاب کنیم. این کار چندان سخت نیست و لازم است در هنگام دریافت کارت پرواز به صورت آنلاین صندلی مورد نظر را انتخاب کرد. البته در سایت‌های داخلی همانند safarmarket.com نمی‌توان این کار را انجام داد. همچنین در زمان چک این حضوری از کارکنان ایرلاین بخواهید تا یک صندلی خوب برایتان پیدا کنند.

در صورت پر شدن صندلی چه باید کرد؟

اگر در زمان دریافت کارت پرواز به صورت انلاین متوجه شدید که صندلی مورد علاقه‌تان پر شده است راه قطعی برای حل این مشکل وجود ندارد. البته روش‌های احتمالی زیادی نیز وجود دارد که شاید به کارتان آید. یکی از توصیه‌های ما این است که زودتر از موعد خود را به فرودگاه برسانید و از پرسنل بخواهید تا آخرین وضعیت صندلی‌های پرواز را چک کنند. در صورت وجود جای خالی و یا کنسل شدن بلیط از طرف مسافر دیگر این امکان وجود دارد تا بتوانید صندلی مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین اگر هیچ مسافری اقدام به کنسل کردن بلیط خود نکرد در نهایت شاید مجبور شوید مودبانه از یکی مسافران بخواهید جای خود را با شما عوض کند. این آخرین راه برای داشتن یک صندلی خوب است که البته همیشه جوابگو نیست.

چگونه صندلی خود را پیدا کنیم؟

در اکثر پروازهای داخلی شرایط به گونه‌ای است که تنها در زمان دریافت کارت پرواز شماره صندلی به اطلاع شما رسانده می‌شود. البته در این صورت نیز باید از پرسنل فرودگاه بخواهید تا شماره صندلی شما را در صورت تمایل تغییر دهند. پس از سوار شدن به هواپیما برای پیدا کردن صندلی خود باید به شماره درج شده در کارت پرواز خود دقت کنید. در قسمت شماره صندلی یک حرف انگلیسی و یک عدد دیده می‌شود که نام صندلی (ستون) و ردیف آن است. مثلا 13B نام صندلی شماست که ترکیبی از ردیف و شماره صندلی است. البته پیدا کردن صندلی در این شرایط کار سختی نیست. همچنین در بدو ورود مهماندار محدوده صندلی شما را به اطلاعتان می‌رساند و طی مدت زمان کمی می‌توانید آن را پیدا کنید.

کدام صندلی بهتر است؟

صندلی‌های هواپیما همگی از لحاظ شرایط یک گونه‌اند و برتری نسبت به هم ندارند. اما بسته به سلیقه عده‌ای دوست دارند تا نزدیک به پنجره نشسته و بیرون را تماشا کنند. این نکته نیز لازم به یادآوری است که در پروازهای خارجی قسمت بیزینس و فرست کلاس وجود دارد که از لحاظ امکانات تفاوت‌هایی دارند. برای انتخاب این دو بخش نیز باید در هنگام رزرو نوع صندلی خود را انتخاب نمایید. این موضوع را نمی‌توان انکار کرد که بلیط‌های صندلی فرست کلاس و بیزینس کلاس همانگونه که در خدمات تفاوت دارند در قیمت نیز متنوع‌اند.

 

کدام ردیف برای نشستن بهتر است؟

به طور معمول سه نوع ردیف صندلی در کنار پنجره، راهرو و ردیف میانی قرار دارد که هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. اگر نشستن در کنار پنجره را انتخاب می‌کنید مجبور نیستید برای تردد بغل دستی خود جا به جا شوید. همچنین در هنگام عبور چرخ دستی پرسنل با شما برخوردی نخواهند داشت. اگر هم می‌خواهید در طول مسیر چرت بزنید تکیه دادن به پنجره برایتان راحت‌تر است. از مزایای صندلی نزدیک به راهرو نیز می‌توان به تردد راحت (برای رفتن به سرویس بهداشتی) اشاره کرد که برای آن مجبور نیستید و بغل دستی خود را جا به جا کنید. اگر هم جز آخرین مسافران وارد هواپیما می‌شوید صندلی‌های ردیف وسط نیز انتخاب آخر شما برای نشستن است و گزینه دیگری به جز آن‌ها ندارید.

رزرو صندلی کودک

 

صندلی کودکان

اگر کودک خردسال دارید با رزرو صندلی کودک می‌توانید سفری راحت‌تر را تجربه کنید. این گونه صندلی‌ها از امنیت خوبی برخوردارند و کودک شما را در باثبات‌ترین شرایط نگه می‌دارند. با کمک صندلی کودک در طول پرواز می‌توانید به او غذا خورانده و یا با او بازی کنید. همچنین این نوع صندلی خستگی کمتری برای کودک شما به ارمغان می‌آورد که مانع از خستگی شدید شما هم می‌شود.

هزینه رزرو صندلی کودک

اگر فرزند دلبندتان ۲ الی ۱۲ سال سن دارد لازم است تا نیمی از هزینه بلیط را پرداخت کنید. اما اگر کودک شما کمتر از ۲ سال سن دارد نیازی به رزرو صندلی کودک ندارید؛ اما همچنان لازم است تا هزینه‌ای جزئی مانند عوارض و یا مالیات را پرداخت نمایید. لذا در هنگام رزرو باید به سن کودک دقت کنید.

چند نکته طلایی برای انتخاب صندلی هواپیما

  • اگر برای پیاده شدن عجله دارید صندلی‌های ابتدای هواپیما را برای نشستن انتخاب کنید.
  • توصیه ما به مسافران این است که صندلی کنار هواپیما را برای کودک خود انتخاب کنند تا کمترین برخورد را با مهماندار یا دیگر مسافران داشته باشند.
  • صندلی‌های نزدیک به سرویس بهداشتی نیز گزینه خوبی برای افراد دارای کودک خردسال است.
  • از آنجایی که دسته صندلی‌های کنار راهرو قابلیت بالا آمدن دارد صندلی‌های این قسمت انتخاب خوبی برای افراد چاق محسوب می‌شود.
  • براساس بعضی مطالعات صندلی‌های عقب هواپیما در هنگام سقوط کمترین آسیب را می‌بینند.
  • اگر قد بلند هستید صندلی‌های کنار راهرو برایتان گزینه بهتری است.
  • اگر احتیاج دارید تا برای جلوگیری از کمردرد در طول سفر راه بروید، صندلی‌های کنار راهرو برای شما بهترین گزینه است.
  • صندلی‌های بخش فرست کلاس هواپیما به سادگی به تختخواب تبدیل می‌شوند و فضایی خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهند. ولی همه ایرلاین‌ها چنین بخشی ندارند و قیمت آنها هم به شدت بالاتر از بیزنس و اکونومی است.
  • اگر نوزاد به همراه دارید بهتر است صندلی‌های جلو را انتخاب کنید تا از موتور هواپیما و سر و صدای آن دور باشید.

رزرو بلیط هواپیما از سفرمارکت

رزرو بلیط هواپیما از سفرمارکت

سفرمارکت به عنوان یک پلتفرم جامع گردشگری تلاش دارد تا قیمت آژانس‌های عرضه کننده خدمات سفر را به صورت مقایسه‌ای به شما عرضه کند. اگر قصد سفر دارید می‌توانید رزرو بلیت هواپیما خود را از طریق سفرمارکت انجام داده و بلیط خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا با مقایسه آنلاین ایرلاین‌ها، قیمت‌ها و آژانس‌های مسافرتی اقتصادی‌ترین گزینه برای سفر را انتخاب نمایید. تنوع در قیمت و آژانس‌های عرضه کننده به شما کمک می‌کند تا سفری بدون دغدغه را رقم بزنید.

 

دیگر خدمات سفرمارکت چیست؟

  • رزرو هتل
  • خرید بلیط قطار
  • رزرو ویلا و اقامتگاه بومگردی
  • تورهای داخلی و خارجی

 

مزایای رزرو بلیط از سفرمارکت

  • تنوع در خطوط پروازی
  • تنوع قیمتی عالی
  • تنوع در آژانس‌های عرضه کننده
  • درگاه امن پرداخت
  • پشتیبانی آنلاین
  • اپلیکیشن کاربردی و سریع
  • سهولت در رزرو

 

کدخبر: 825652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟