تغییر بینی گوشتی با جراحی بینی

بینی گوشتی با جراحی چقدر تغییر میکند؟

بینی های گوشتی به سبب ضخامت پوست و سایر بزرگ معمولا کاندید خوبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند. معمولا در طی جراحی بینی امکان تغییر سایز آنها و فرم دهی به میزان ومدل دلخواه مراجعین وجود ندارد.

بینی گوشتی چگونه قابل تشخیص است؟

اولین و مهم ترین مشخصه بینی های گوشتی، ضخیم بودن پوست بینی می باشد. این ضخیم بودن پوست بینی ممکن است آنقدر شدید و زیاد باشد که به آن بینی پوست پرتغالی  گفته شود.بینی پوست پرتغالی، بینی با پوست ضخیم و منافذ باز متعدد دارد. دیگر مشخصه بینی های گوشتی، پهنای زیاد و بزرگ بودن آن نسبت به سایر اجزا صورت میباشد. دقیق ترین راه تشخیص بینی گوشتی معاینه توسط پزشک متخصص میباشد.

معمولا در جلسات مشاوره با جراح بینی مهمترین مسئله مورد بحث، درباره نوع بینی بیمار و اقدامات عملی که بر  روی بینی وی قابل انجام است صحبت میشود.

تفاوت جراحی بینی گوشتی با استخوانی در چیست؟

در طی جراحی بینی استخوانی، جراح با انجام اقدامات پایه ای مانند فرم دادن به استخوان ها و غضروف ها شکل نهایی بینی را رقم میزند. اما حین جراحی بین گوشتی چون قسمت اعظمی از بینی را پوست ضخیم تشکیل داده است، تغییر زیاد در استخوان ها وغضروف ها ممکن نبوده و حتی با تغییر در غضروف ها و استخوان های بینی به سبب ضخامت پوست، آنچنان که باید، فرم بینی به شکل ایده آل در نخواهد آمد.

یکی دیگر از تفاوت های جراحی بینی و استخوانی در میزان وسعت جراحی می باشد. معمولا بینی های گوشتی نیاز به تغییر سایز، صرف زمان وانرژی بیشتری نسبت به جراحی بینی استخوانی دارد.در جراحی گوشتی حفظ تناسب میان ساختارهای صورت و حفظ عملکرد تنفسی بینی مهارت و دقت خاصی را می طلبد.

بینی های گوشتی در مقایسه با بینی های استخوانی وعضروفی، میزان ورم بیشتری را تجربه میکنند.طبق نظر جراحان بینی، حداقل زمان مورد نیاز برای کاهش چشمگیر ورم بینی گوشتی پس از جراحی حدود12ماه می باشد.این روند کاهش ورم ممکن است تا24یا حتی36ماه نیز پس از عمل بینی طول بکشد.

دکتر نجمه زندی پور جراح ومتخصص فک  و صورت معتقدند که پیش از جراحی بینی گوشتی در کرج بهتر است با استفاده از روش های نوین مانند آر اف فرکشنال Fractional RF ضخامت پوست را تا حدی کاهش داده تا نتیجه بهتری به دنبال جراحی زیبایی بینی رخ دهد.

 

جراحی بینی گوشتی در کرج

هزینه جراحی بینی گوشتی

با توجه به آنکه جراحی بینی گوشتی دشوارتر از سایر بینی های می باشد به همین سبب هزینه جراحی آن نیز کمی بیشتر از بینی های دیگر می باشد. گاهی ممکن است همراه با جراحی زیبایی بینی،اقدامات دیگری مانند اندوسکوپی سینوس هم نیاز باشد که خود هزینه جانبی جداگانه دارد.مهارت و تجربه جراح یکی دیگر از فاکتور مهم در هزینه جراحی بینی میباشد.محل عمل و انتخاب بیمارستان و یا کلینیک جراحی محدود وهمچنین نیاز به بستری  شبانه بر هزینه جراحی تاثیر دارد.

دربرخی موارد جراحی بینی با جراحی پلک فوقانی وتحتانی ویا جراحی های دیگری همچون تخلیه چربی بوکال، لیفت شقیقه وسانترال لب نیز انجام شود. یکی از جراحی های محبوب که همراه با رینوپلاستی بینی های گوشتی در کرج انجام می شود، بلفاروپلاستی در کرج میباشد.با یک مرحله بیهوشی، انجام همزمان این اعمال جراحی وجود دارد.

بهترین جراح بینی گوشتی

دکتر نجمه زندی پور به عنوان جراح و متخصص جراحی فک و وصورت معتقند که بهترین جراح بینی گوشتی آن پزشکی است که علاوه بر دانش ومهارت بالا، تجربه مناسبی در جراحی بینی های گوشتی داشته باشد. یکی دیگر از فاکتورهای مهم پاسخگویی و مسئولیت پذیری پزشک مورد انتخاب شما می باشد.

برای انتخاب بهترین جراح برای بینی گوشتی حتما به مطب پزشک مربوطه به صورت حضوری مراجعه نمایید. هیچگاه برای انجام هیچ اقدام پزشکی به صفحات اینترنتی به خصوص تبلیغات شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید.

برای انتخاب بهترین پزشک برای جراحی بینی گوشتی حتما با مراجعین پزشکان مختلف صحبت کنید.از آنها درباره رضایتشان وهمچنین فرآیند جراحی و پیگیری تیم پزشکی سوال نمایید. به سبب اهمیت جراحی بینی گوشتی، انتخاب جراح با تجربه وبا مهارت بالا یک اصل ضروری برای رسیدن به نتیجه مطلوب میباشد.

در واقع در علم جراحی زیبایی، جراحی بینی گوشتی و جراحی ترمیمی بینی دو جراحی مهم و حساس به شمار می آیند.اگر در شهر کرج قصد جراحی بینی را دارید ما به شما دکتر نجمه زندی پور را برای جراحی ترمیمی بینی در کرج توصیه می کنیم.

در حال حاضر  در ایران متخصصین گوش، حلق وبینی، جراحان فک وصورت، جراحان عمومی و جراحان پلاستیک جراحی بینی های گوشتی را انجام میدهند.

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

پس از جراحی بینی گوشتی حتما طی 48ساعت اول پس از جراحی از کمپرس یخ برای کاهش ورم بینی استفاده نمایید.

در طی یک هفته نخست پس از عمل، حتما زیر سرتان حدود30درجه بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.طی یک هفته ابتدایی پس از جراحی بینی،حتما غذاهای نرم مصرف کنید و از مصرف غذهای سفت وجویدنی حدالامکان  پرهیز نمایید.

طی چندین ماه نخست پس از جراحی بینی،از مصرف غذاهای پرنمک، فست فود و پرادویه پرهیز نمایید.اینکار می تواند سبب افزایش ورم بینی شود.

مصرف الکل، سیگار و سایر دخانیات موجب افزایش ورم بینی و تاخیر در بهبودی محل زخم می تواند شود

 چسب زدن پس از جراحی بینی گوشتی کاملا بستگی به نظر و روش پزشک معالج شما دارد، برخی پزشکان تا 6ماه نیز گاهی توصیه به زدن میکنند

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

تزریق آمپول کورتون برای کاهش ورم بینی

یکی از اقدامات شایع برای تسریع روند کاهش ورم بینی به دنبال جراحی بینی گوشتی و یا جراحی ترمیمی بینی تزریق کورتون می باشد.تزریق کورتون موضعی در بینی در مواردی که سرعت کاهش ورم بینی مطلوب نیست، کمک کننده میباشد.محبوب ترین دارویی که برای اینکار استفاده میشود،تریامسینولون میباشد.

تزریق کورتون موضعی پس از جراحی بینی میتواند ورم بینی را کم کرده و از رشد بافت های اضافی(اسکار)نیز تا حدی جلوگیری نماید.تزریق کورتون برای همه ضروری نیست و بر اساس صلاحدید پزشک انجام می شود. البته ممکن است گاهی پزشک شما،کورتون را به صورت خوراکی و یا تزریق عضلانی نیز تجویز کنند.

آِیا جراحی بینی گوشتی بازگشت دارد؟

جراحی بینی گوشتی و هرنوع دیگری از بینی در صورتی که توسط پزشک با تجربه و با مهارت بالا انجام شود با بازگشت و یا عوارض قابل توجه همراه نمیباشد.این پرسش که آیا بینی گوشتی پس از جراحی بینی به فرم قبلی خود باز میگردد از اساس اشتباه می باشد. زیرا امروزه اغلب جراحان از روش هایی که استفاده میکنند بازگشت نداشته و در واقع این تفاوت در میزان کوچک کردن بینی با حفظ عملکرد تنفسی میان پزشکان مختلف تفاوت ایجاد کرده است.

یکی از مسائل مهم در جراحی بینی گوشتی آمادگی روانی بیماران برای شروع یک پروسه درمانی یک تا دو ساله میباشد.در واقع پس از جراحی بینی گوشتی،مراقبت های اصلی شروع شده وبیماران حداقل یک تا دوسال باید به دقت رعایت کنند تا رفته رفته به نتیجه دلخواه خود برسند.

 به طور کلی برای انجام هر اقدام پزشکی بهتر است به دقت بررسی و تحقیق انجام دهید،مخصوصا وقتی سخن از زیبایی نیز به میان باشد.درگام نخست میبایست تخصص پزشک خود را به دقت مطالعه نمایید،سپس از مراجعین پزشک خود درباره رضایت و روند درمانی سوال کنید.حتما به نمونه کارهای حضوری در مطب توجه داشته باشید. به هیچ عنوان به تصاویر اینترنتی وبه خصوص عکس و فیلم های موجود در شبکه های اجتماعی برای انتخاب پزشک زیبایی بسنده نکنید.

 

کدخبر: 820037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟