یک بالش طبی اصل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

این روزها معمولاً  اغلب مشاغل با نشستن روی صندلی و پشت میز انجام می‌شوند. پشت‌میزنشینی عوارضی چون کمردرد، گردن درد و دردهای استخوانی و... را به همراه دارد؛ این دردها در زمان خواب باعث آزار شما و بدخوابی شما می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از بالش طبی آرامش بهتری برای خود به ارمغان آورید. اگر دردهای شدیدی دارید نیازمند مراجعه به پزشک هستید اما اگر دردهای کمتری دارید می‌توانید با استفاده از یک بالش طبی مناسب به بهبود دردهایتان کمک کنید.

کارایی  بالش های طبی

بالش طبی یک نوع بالش درمانی است که به‌منظور  بهبود کیفیت خواب و محافظت از سر و گردن به تولید رسیده است. مواد اصلی استفاده‌شده در بالش‌های طبی  پلیمر پلی اورتان است که  در  ساخت مبل، تشک، صندلی‌های خودرو و... مورداستفاده قرار می‌گیرد.  بالش نامناسب  باعث می‌شود مهره‌های گردن شما را در هنگام خواب در وضعیت ناخوشایند و نامناسبی قرار بگیرند و درنهایت باعث فشار به مهره‌های گردن شما می‌شود.

برخی افراد نمی‌توانند هنگام خواب درست نفس بکشند و درنتیجه خروپف می‌کنند؛   خروپف را می‌توان از عوارض استفاده از بالش نامناسب تلقی کرد. بالش‌های طبی باعث بهبود برخی مشکلات از قبیل درد عصب و سیاتیک، بی‌خوابی،  خروپف،  اختلالات تنفسی، ریفلاکس اسید، مشکلات گردش خون، درد پشت و گردن،  و آسیب‌های عضلانی  می‌شود.

از ویژگی‌های اصلی بالش های طبی،  قرار گرفتن سر و گردن بر روی بالش به شکل صحیح است. ویژگی‌های دیگری مانند: ضد باکتری و میکروب بودن، جلوگیری از جذب گردوغبار و آلودگی، کاهش خستگی و احساس کوفتگی بعد از بیدار شدن، قابلیت سازگاری با شکل و ساختار بدن افراد مختلف، کاهش درد در ناحیه سر، گردن و ستون فقرات، کاهش تعریق هنگام خواب و  کمک به گردش جریان هوای خنک از مزایای استفاده از بالش طبی می‌باشد.

انواع بالش طبی

بالش‌ها در گذشته یک نوع بودند که  از فوم و یا الیاف تولید می‌شدند. امروزه انواع مختلف دیگری نیز تولید می‌شوند. بالش طبی نیز در انواع گوناگونی موجود است؛ اما برخی از جالب‌ترین انواع آن به شرح زیر می‌باشد:

بالش طبی هوشمند

بالش‌هایی با حافظه یا فوم هوشمند، که دارای بافتی حساس هستند که در اثر گرما و تماس با بدن شکل می‌گیرند. بالش طبی  هوشمند  توسط ناسا، دانشمندان آژانس فضایی ایالات‌متحده اختراع شد؛ هدف  آن‌ها از تولید این بالش،  استفاده برای صندلی‌ها و در کنار لباس‌های ویژه‌ فضانوردی بود. برخی از بالش‌های هوشمند بعد از استفاده بلافاصله  شکل می‌گیرند ولی شکل‌گیری برخی از آن‌ها زمان‌بر است. پس از آزمایش‌های مختلف و کاربردهای موفق این فناوری، دریچه جدیدی برای دیگر صنایع باز شد و بعد از مدت‌زمانی ملافه و بالش‌های هوشمند وارد خط تولید شدند و به فروش رسیدند.

بالش طبی مموری فوم

بالش طبی مموری فوم

در این بالش از  کف پلی اورتان استفاده‌شده است که با ترکیب مواد شیمیایی به حالت الاستیک درآمده است. بالش‌های مموری فوم با هر فشار تغییر شکل می‌دهد و با وضعیت قرارگیری سر و گردن  هماهنگ می‌شود. ویسکو الاستیک نام دیگر مموری فوم،  است. معنای ویسکو یعنی شما توسط سر خود نیرویی به بالش وارد می‌کنید که این نیرو  باعث تغییر شکل آن می‌شوید. حالت الاستیک  وقتی به وقوع می‌پیوندد که ماده به شکل طبیعی و اولیه خود بازمی‌گردد. بالش‌های مموری فوم مطابق با سر و گردن طراحی می‌شوند؛ طبق تحقیقات و نتایج به‌دست‌آمده بالش‌های طبی در کاهش درد و بهبود کیفیت خواب نقش مؤثری داشته‌اند.

نکاتی درباره خرید بالش طبی

انتخاب نوع:  قدم اول در خرید  انتخاب  مناسب در بین انواع مختلف  آن‌ها است. این انواع عبارت‌اند از: بالش‌های مخصوص بزرگ‌سالان، مخصوص نوجوانان، مخصوص دور گردن،  میان زانویی، مخصوص بارداری، پشت کمری و نشیمنگاهی. باید بتوانید متناسب با خواسته و نیاز خود یک بالش اصل و خوب انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید.

سایز مناسب: بعد از انتخاب مدل، باید به سایز و ابعاد بالش توجه کنید.  بالش‌های طبی عمدتاً در ۴ سایز کوچک (S)، متوسط (M)، بزرگ (L) و خیلی بزرگ (XL) به تولید و مصرف می‌رسند.

جنس روکش: یکی از موارد مهم در خرید بالش طبی، جنس روکش آن‌هاست. امروزه برای تولید روکش بالش‌های طبی از الیاف‌های طبیعی، مصنوعی، مخمل، پارچه، پنبه، پلی‌استر و کتان  استفاده می‌کنند؛ باید ضد حساسیت بودن بالش را موردبررسی قرار دهید. روکشی انتخاب کنید که قابل شستشو  باشد  تا در گردش هوای مخصوص بالش مشکلی ایجاد نشود.

نوع فوم: نوع فوم استفاده‌شده  در داخل بالش می‌تواند از نوع فوم سرد، معمور فوم (فوم هوشمند) و … باشد که نرم و یا سفت بودن بالش را  مشخص کند.

راحتی در استفاده:  ازآنجایی‌که انتخاب یک بالش خوب و مناسب باعث خواب راحت و  ایجاد آرامش شما می‌شود و قرار است روز و شب‌ها را بر روی آن استراحت کنید، باید بالشی را انتخاب کنید استفاده از آن راحت باشد.

طراحی محصول: با توجه به نوع بالشی که انتخاب کرده‌اید، باید به طراحی آن‌هم دقت کنید؛ به‌طور مثال بالش گردن باید کارایی لازم را داشته باشد و فشار گردن را کم کند.

ویژگی‌های بالش طبی اصل

طبق گفته پزشکان بالش های طبی اصل از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:

ویژگی‌های بالش طبی اصل

  • پرزدار و نرم
  • جنس خوب و بادوام
  • ارتفاع مناسب
  • در هنگام استفاده حس خوبی داشته باشد و فشار را کاهش دهد.
  • سر را در حالتی خنثی نگه دارد و در حالت‌های خاص خوابیدن  از سر و گردن محافظت کند.
  • از قیمت مناسب و خوبی برخوردار باشد؛ جنس فوم، نوع روکش، نام برند و ... عوامل تأثیرگذار و تعیین‌کننده قیمت آن‌ها هستند. بالش‌هایی که صرفاً به دلیل فروش در یک فروشگاه خاص قیمت بالایی دارند، بالش مناسبی نیستند.
  • بالش طبی ترکبالش‌هایی که از کشور ترکیه وارد می‌شوند، کیفیت بالایی دارند و اغلب آن‌ها مورد تائید پزشکان می‌باشند.
  • ارائه توسط یک فروشگاه معتبر: اگر قصد خرید یک بالش طبی مناسب و اصل را دارید، باید از یک فروشگاه معتبر اقدام به تهیه آن نمایید. فروشگاه اینترنتی کالای خواب اواریا یک فروشگاه تخصصی است که محصولات اصل را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی com اقدام به مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت بالش طبی و در صورت نیاز، ثبت سفارش نمایید.
کدخبر: 816033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟