تهرانگردی در یک روز با مترو!

تهران با مترو کجاها بریم؟

استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو شما را از شر ترافیک‌های طولانی و آزاردهنده پایتخت خلاص کرده و یک گردش پر از آرامش نصیبتان خواهد کرد؛ پس کوله بار سفر را بسته و در این تهرانگردی یکروزه با من همراه شوید تا از زیباترین جاهای دیدنی تهران با مترو بازدید کرده و لحظاتی خوش را تجربه کنیم.

کاخ گلستان تهران؛ کاخی با جذابیت‌های تماشایی

بازدید از جاهای دیدنی تهران را با تماشای کاخ جذاب و معروف کاخ گلستان آغاز می‌کنیم. سوار بر خط یک مترو تهران شده و در ایستگاه 15 خرداد پیاده شوید. این بنا یکی از جذاب‌ترین و زیباترین بناهای تاریخی در دل شهر تهران است. کاشی‌کاری‌های رنگارنگ کاخ گلستان در کنار آینه‌کاری‌های هنرمندانه، استخرها، درختان سربه‌فلک کشیده و فضای سبز آن، محیطی جذاب و تماشایی را خلق کرده که از بازدید آن لذت خواهید برد.

لیست جاهای دیدنی تهران  کاخ گلستان

بازار تجریش؛ بازاری در دل محله تاریخی

دوباره سوار بر خط 1 مترو شده و این بار در ایستگاه تجریش آن پیاده خواهیم شد. این ایستگاه از مترو ما را به یک بازار جذاب در قلب محله تاریخی تجریش خواهد رساند. اگر شما هم همچون من عاشق خرید کردن و گشت‌وگذار در بازار هستید، بازار تجریش تهران را از دست ندهید. بافت سنتی این بازار شما را به وجد خواهد آورد تا تمام پیچ و خم‌هایش را طی کرده و خود را به انتهای آن برسانید.

باغ فردوس؛ مکانی به دور از شلوغی‌ها

باغ فردوس از آن جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که من به شخصه علاقه زیادی به آن دارم. گویی قدم زدن در زیر درختان چنار این باغ و گوش سپردن به صدای فواره‌های آب آن لذتی خاص را در من ایجاد کرده و برای ساعاتی از مشغله این روزها رهایم می‌سازد. این طور بگویم که رفتن به این باغ همیشه برایم تازگی دارد و به هر کسی که قصد سفر به تهران را داشته باشد توصیه می‌کنم حتما سری به آن بزند. ایستگاه تجریش خط 1 مترو شما را به این جذابیت تماشایی خواهد رساند.

عمارت مسعودیه؛ خانه‌ای تاریخی با معماری خاص

خط 2 مترو تهران با بیشتر خطوط اصلی مترو تقاطع داشته و از همین رو لقب شلوغ‌ترین خط مترو را به خود اختصاص داده است. سوار بر این خط شده و در ایستگاه ملت پیاده خواهیم شد تا پا در عمارتی جذاب بگذاریم. البته ناگفته نماند که برای رسیدن به این مکان دیدنی می‌توانید در ایستگاه ملت نیز پیاده شده و خود را به مسعودیه برسانید. این خانه تاریخی نخستین موزه و کتابخانه ایران به شمار می‌رود که با معماری خاص و چشم‌نواز خود شما را غرق در زیبایی خواهد کرد.

بوستان سرخه حصار؛ بوستانی از جنس زیبایی!

مقصد بعدی ما در این تهرانگردی یک روزه، بوستان جنگلی سرخه حصار است. در ایستگاه فرهنگسرای خط 2 پیاده شوید. در این مقصد، قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده دنیا در انتظار شماست تا ساعاتی لذت‌بخش و پر از آرامش را برایتان رقم بزند.

بوستان جنگلی لویزان؛ فرش سبزی گسترده بر زمین!

سوار بر خط 3 مترو شوید؛ چراکه قرار است به یکی از دیدنی‌ترین بوستان‌های پایتخت سری بزنیم. بوستان جنگلی لویزان همچون فرش سبزی بر روی زمین گسترده شده و با طبیعتی بکر و تنوع حیوانات مختلف، فضایی دنج و به دور از شلوغی‌ها را برایتان فراهم خواهد کرد تا چند ساعتی را به دور از ترافیک و شلوغی شهر، دل را به آرامش این طبیعت سپرده و لذت ببرید.

خانه هنرمندان؛ خانه‌ای برای اهالی هنر

اگر اهل هنر بوده و روحیه لطیفی دارید، خانه هنرمندان را برای بازدید از دست ندهید. این خانه باشکوه از دوران قاجار برجای مانده و اکنون به محلی جذاب برای هنرمندان تبدیل شده است. مجموعه فرهنگی این پارک در رشته‌های تئاتر، خوشنویسی، موسیقی، نقاشی، شعر، گرافیک، سینما، معماری، ادبیات و غیره فعالیت کرده و از همین رو هنرمندان در رشته‌های مختلف را به خود جذب می‌کند. خط 4 مترو تهران شما را به این خانه هنر جذاب خواهد رساند.

میدان آزادی؛ نماد جذاب پایتخت

برج آزادی نماد دیرینه تهران و نشانی از قدرت و شکوه این کلانشهر است. این بنای باشکوه به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که با امکاناتی نظیر سالن نمایش، کتابخانه، موزه، نگارخانه و غیره از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. یادتان باشد که برای رسیدن به این نماد جذاب در ایستگاه میدان آزادی خط 4 پیاده شوید.

لیست جاهای دیدنی تهران  میدان و برج آزادی

بوستان جنگلی چیتگر؛ بوستانی پر از زیبایی

طبیعت بی‌نظیر بوستان چیتگر بهترین راه برای فرار از روزمرگی‌های شهری و یافتن قوایی دوباره است. این پارک یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که امکانات تفریحی و رفاهی متعددی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه سوارکاری، بوستان بانوان، کافی شاپ، محل نگهداری حیوانات و برخی از موارد دیگر از دیدنی‌های جذاب این پارک به شمار می‌روند.

سفر به سبکی متفاوت با مجله گردشگری یول بیر

سلیقه گردشگری هر فرد با افراد دیگر متفاوت است. برخی از سفر به طبیعت لذت می‌برند، عده‌ای عاشق سفر به مکان‌های تاریخی هستند و عده‌ای نیز سفر به مراکز تجاری و مراکز خرید لوکس را ترجیح می‌دهد. بهترین راه برای لذت بردن از سفر و پیدا کردن جاهای دیدنی جذابی که دوست دارید، پرسیدن از افراد آشنا با شهرهای مختلف است. مجله گردشگری یول بیر زیباترین، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی هر شهر را معرفی می‌کند تا سفری متفاوت و جذاب را تجربه کنید. هر سلیقه گردشگری که داشته باشید، بهتر است قبل از بستن چمدان سفر، سری به مجله گردشگری یول بیر بزنید و با جذاب‌ترین جاهای دیدنی مقصد خود آشنا شوید تا سفری لذت‌بخش و به یادماندنی را تجربه کنید.

منبع: مجله گردشگری یول بیر |  https://mag.yol1.ir/

کدخبر: 812931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟