از محدودیت سفر با افراد توانخواه چه می ‌دانید؟

پیش از سفر چه اقداماتی باید انجام شود؟

اگر شما توانخواه هستید و قصد سفرهای بین‌المللی را دارید، کمی برنامه‌ریزی از قبل، از جمله ملاقات قبل از سفر با پزشک خود، می‌تواند به شما کمک کند که دنیا را ببینید و سالم و شاداب به خانه بازگردید. اگر شما ناتوانی یا تحرک کمی دارید، حق دارید مانند هر کس دیگری به سفرهای هوایی، قطار، اتوبوس یا قایق دسترسی داشته باشید. هنگامی که بلیط خود را خریداری می‌کنید، فروشنده باید اطلاعات سفر شما را در قالبی که در دسترس شما باشد و همچنین اطلاعاتی در مورد امکانات خاصی که در هواپیما، قطار، اتوبوس، اتوبوس یا کشتی در دسترس است، به شما ارائه دهد.

برای همه انواع حمل و نقل، شما حق دریافت کمک رایگان در پایانه‌ها و وسایل نقلیه را دارید. نمی‌توان از حمل و نقل به دلیل ناتوانی یا کاهش تحرک خودداری کرد، مگر به دلایلی که به دلایل ایمنی یا طراحی وسیله نقلیه یا زیرساخت توجیه شده باشد. برای اطلاع از این موارد و خرید بلیط قطار برای یک سفر زمینی با امکانات، می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید.

مراجعه به پزشک قبل از سفر

حداقل یک ماه قبل از عزیمت به پزشک یا متخصص طب سفر مراجعه کنید. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند سابقه پزشکی، برنامه‌های سفر و شرایط شخصی شما را بررسی کند. آن‌ها می‌توانند توصیه‌هایی در مورد واکسن‌ها و داروهایی که برای سفر خود نیاز دارید ارائه دهند. و آن‌ها می‌توانند در مورد کارهایی که می‌توانید برای حفظ سلامتی در طول سفر انجام دهید، توصیه‌هایی از جمله نحوه پیشگیری از بیماری‌هایی که توسط حشرات، غذا یا آب منتشر می‌شوند، به اشتراک بگذارند.

اطمینان از مجاز بودن داروهای خاص در کشور مقصد

هر کشوری دستورالعمل‎های خاص خود را در مورد اینکه کدام داروها قانونی هستند، دارد. با سفارت، کنسولگری یا نمایندگی دیپلماتیک مقصد خود تماس بگیرید تا بدانید آیا داروهایی که قصد دارید همراه خود داشته باشید در آن کشور مجاز هستند یا خیر. چرا که حتی با تجویز پزشک ممکن است آن‌ها را ممنوع بدانند! اگر با تور سفر کنید، این موارد توسط تورلیدر به شما گوشزد می‌شود. برای رزرو تور از سفرمارکت (safarmarket.com)  غافل نشوید.

تهیه داروی کافی

تهیه داروی کافی

داروی کافی برای پوشش مدتی که دور خواهید بود همراه داشته باشید. برای سفرهای کوتاه، قصد خرید مجدد دارو در خارج از کشور را نداشته باشید. اگر برای چند هفته یا بیشتر سفر می کنید و نیاز به پر کردن مجدد دارید، با پزشک خود در مورد طرحی برای دریافت مجدد کار کنید. به طور کلی، داروها را نمی توان به خارج از کشور ارسال کرد و داروخانه های خارجی نسخه های نوشته شده توسط پزشکان سایر کشورها را نمی پذیرند. علاوه بر این، توجه داشته باشید که داروهای تقلبی در برخی کشورها فروخته می شود.

در نظر گرفتن نحوه پرداخت هزینه مراقبت‌های بهداشتی

 اگر به یک بیمارستان یا کلینیک در خارج از کشور مراجعه می‌کنید، آماده باشید که برای هر خدماتی که دریافت می‌کنید، از جیب خود (به صورت نقدی) بپردازید. حتی اگر سالم هستید، به فکر خرید بیمه درمانی مسافرتی باشید. اگر به مقصدی دورافتاده یا مکانی سفر می‌کنید که احتمالاً مراقبت‌ها مطابق با استانداردهای کشور خودتان نیست، خرید بیمه پزشکی را در نظر بگیرید. این بیمه به شما کمک می‌کند تا هزینه حمل و نقل اضطراری از یک منطقه دورافتاده یا فقیر را به یک بیمارستان با کیفیت بالا بپردازید. در غیر این صورت ممکن است بیش از 100000 دلار هزینه داشته باشد! اطمینان حاصل کنید که این سیاست را یک مرکز پشتیبانی 24 ساعته پزشک ارائه می‌دهد.

بسته بندی هوشمندانه وسایل

هوشمند بسته بندی کنید. در چمدان دستی خود، یک بسته بهداشتی مسافرتی که شامل دافع حشرات، ضدآفتاب، داروهای بدون نسخه و تجویزی (به اندازه کافی برای اقامت شما، به علاوه چند روز اضافی، در صورت لزوم) و یک جعبه کمک‌های اولیه، بسته بندی کنید. هر نیاز بهداشتی دیگری که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید را نیز در نظر بگیرید. اقلامی که در خارج از کشور خریداری می‌کنید ممکن است از نظر کیفیت مشابه آنچه شما به آن عادت کرده‌اید نباشد.

ملاحظات سفر هوایی

خطوط هوایی و پروازها با یک شرکت هواپیمایی خارجی یا داخلی باید برای همه مسافران فرصت‌های سفر یکسانی، صرف نظر از ناتوانی، فراهم کنند، مگر اینکه انجام این کار سلامت یا ایمنی سایر مسافران و خدمه را به خطر بیندازد. خطوط هوایی باید دسترسی به هواپیما، یک صندلی راهرو و یک صندلی با دسته بازو قابل جابه‌جایی را فراهم کنند. در هواپیماهایی با بیش از 60 صندلی به همراه داشتن ویلچر در هواپیما الزامی است. هواپیماهای پهن پیکر با دو یا چند راهرو باید دارای حمام قابل دسترسی برای ویلچر باشند. هواپیماهای با کمتر از 30 صندلی معمولاً از این مقررات مستثنی هستند. اگر یک حیوان خدمات آموزش دیده دارید، شرکت هواپیمایی باید اجازه دهد که شما را همراهی کند، اما ممکن است همیشه اجازه نداشته باشد که همراه شما در کابین باشد. حتما با شرکت هواپیمایی خود چک کنید تا مطمئن شوید که حیوان خدماتی شما الزامات شرکت هواپیمایی، از جمله نوع اسناد مورد نیاز را برآورده می‌کند.

اگر قصد دارید در یک کشور خارجی یا بین کشورها در خارج از کشور پرواز کنید، ممکن است مقررات فوق اعمال نشود. با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید تا بدانید چه امکاناتی را برای افراد دارای معلولیت ایجاد می‌کند. برای خرید آنلاین بلیط پرواز به هر مقصدی می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید

ملاحظات سفر با کشتی کروز

کشتی‌های کروز نیز تعهداتی در قبال مسافران دارای معلولیت دارند، اما قبل از رزرو با خط کروز تماس بگیرید تا مطمئن شوید مواردی که نیاز دارید، مانند اکسیژن پزشکی یا ویلچر، در دسترس هستند. برخی از سفرهای دریایی به مسافرانی که نیازهای ویژه دارند، مانند بیماران دیالیز، خدمات رسانی می‌کنند.

ملاحظات در مقصد شما

حیوانات خدماتی ممکن است اجازه ورود به همه کشورها را نداشته باشند. در مواردی که مجاز هستند، مشمول مقررات واردات حیوانات در کشور مانند مقررات قرنطینه هستند. لطفاً با کشور مقصد در مورد الزامات آن بررسی کنید. برای ورود به کشور دیگر و بازگشت به کشور خودتان با حیوان خدمتکار خود، از قبل برنامه‌ریزی کنید که چه مدارک و آزمایشی ممکن است مورد نیاز باشد.

برای اطلاع از محدودیت‌های احتمالی و هنجارهای فرهنگی در مورد حیوانات خدماتی و اطلاع از هرگونه قرنطینه، واکسیناسیون و مدارک مورد نیاز، با سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تماس بگیرید. همچنین در مورد نکات سفر با حیوانات خدمتکار با دامپزشکان مشورت کنید. با هتل‌های مقصد نیز تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آن‌ها به حیوانات خدماتی اجازه ورود می‌دهند. ممکن است لازم باشد در مورد وجود ویلچر و تجهیزات پزشکی نیز تحقیق کنید. اجاره ویلچر و تجهیزات پزشکی را در مقصد خود در نظر بگیرید و استفاده از ویلچرهای دستی در مقابل برقی را در نظر بگیرید. ولتاژ کشور مقصد، نوع دوشاخه برق و قابلیت اطمینان زیرساخت الکتریکی ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

کلام آخر

کلام آخر

هر کشوری قوانین خاص خود را در مورد دسترسی یا تبعیض علیه افراد دارای ناتوانی جسمی، حسی، فکری یا ذهنی دارد. قبل از سفر، از این قوانین اطلاع حاصل کنید و نام کشور یا منطقه را جست‌وجو تا اطلاعات مسافران توانخواه را در بخش قوانین محلی و شرایط خاص بیابید. متاسفانه بر خلاف برخی کشورها، اجرای قوانین دسترسی و سایر قوانین مربوط به افراد دارای ناتوانی در بسیاری از کشورها نامناسب است. در پایان، باید بگوییم که سفر با تور می‌تواند شرایط را بسیار ساده‌تر کند.

 

کدخبر: 811885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟