همه چیز درباره کاشت مو

در کاشت مو ، پزشک ریشه های سالم مو را از بیمار جدا کرده و دوباره در ناحیه طاس قرار می دهد. از آنجایی که ریشه مو از خود بیمار می آید، به این روش کاشت مو نیز گفته می شود. این یک عمل زیبایی است و معمولاً از نظر پزشکی ضروری نیست.

کاشت مژه یا ابرو یک استثنا است: این موها وظیفه محافظت از چشم در برابر کثیفی و عرق را دارند.

برای مساحت 50 سانتی متر مربع، جراح باید 500 تا 1000 تار مو را پیوند بزند. جزئیات دقیقی را نمی توان ارائه داد، زیرا مو ساختارهای جداگانه ای دارد و بنابراین در هر فردی متفاوت به نظر می رسد.

روش های مختلف در کاشت مو

روش FUE  یا  استخراج واحد فولیکولی

امروزه از روش کاشت مو به اصطلاح FUE استخراج واحد فولیکولی استفاده می شود که در حال حاضر تنها روش کاشت مو با حداقل تهاجم و در نتیجه ملایم است.

موهای انسان در بسته‌های طبیعی رشد می‌کنند که شامل یک تا پنج تار مو هستند که به اصطلاح واحدهای فولیکولی می‌گویند. با FUE، پزشک نه تنها یک ریشه مو، بلکه یک FUE کامل را برمی دارد.

آیا می توانید پیوند انسان را انجام دهید؟

کاشت مو می تواند به بیماران مبتلا به شرایط زیر کمک کند:

  • ریزش موی هورمونی در مردان و زنان
  • اشکال ارثی ریزش مو
  • ریزش موی اسکار (مثلاً پس از تصادف، سوختگی، عمل یا تشعشع)

بسیاری از بیماری‌های ذکر شده برای بهبود آگاهی بدن نیاز به پیوند مو دارند: یک خط موی عقب‌رفته را می‌توان دوباره پر کرد، یک خط موی عقب‌رفته را می‌توان به جلو برد. به عنوان مثال، پیوند ریش می تواند به مردانی که به دلیل سوختگی دچار لکه های طاسی شده اند کمک کند.

آیا با کاشت مو انجام می دهید؟

ابتدا پزشک قسمت بدون موی بدن عکس گرفته با تشخیص بیمار خط رویش مورد نظر را با خودکار مشخص می کند.

تحت بی موضعی، یک تیم جراحی مجرب می تواند حدود 500 تا 2000 گرافت را در عمل پیوند بزند. جلسه برای تعداد بیشتر مو لازم است.

کاشت مو با WAS

قبل از عمل، کل ناحیه خط مو تراشیده می شود. الان پزشک پوست اطراف گروه های ریشه مو را با سوزن های توخالی برش می. گروه های مو با دو موچین در معرض دید قرار می گیرند و سپس کشیده می شوند. محل اهدا کننده معمولاً نیازی به بخیه زدن با WAS نیست. زخم باقی مانده است به خود خوب می شود.

پیوندها در فضای خنک شده نگه داشته شده اند و زیر میکروسکوپ آماده می شوند،زیرا اگر خشک شوند ریشه مو میرد.

برای وارد کردن مو، پزشک با یک سوزن کانالی در پوست می کند که فولیکول های مو در آن قرار می دهد. آنها خود را به رشد می کنند و نیازی به تعمیر ندارند.

پیوند ( تکنیک نوار)

در تکنیک نواری، پزشک نواری از پوست سر بیمار را با موهایی که روی آن رشد می کند، برش می دهد. او محل برداشتن را با بخیه یا منگنه می بندد. اکنون تک تک فولیکول‌های مو از نوار پوست کار می‌شوند که پزشک آن‌ها را مانند FUE در نقاط طاس کاشت می‌کند.

از آنجایی تکنیکی نواری اسکار بزرگتری ایجاد می کند، دلیل نتیجه زیبایی شناختی بهتر است داشته باشیم.

خطرات کاشت مو چیست؟

زنان و مردانی که خواهان کاشت مو هستند باید از خطرات احتمالی این عمشل مطعع باشند. اگر چه که کاشت مو توسط پزشک مجرب درست انجام شود، عوارض است، اما برای مثال اگر بیش از حد محیط باشد، ممکن است رخ دهد رخ دهد. در نتیجه تورم شدید در چند اول پس از کاشت مو ایجاد می‌شود تا ناحیه‌ای را گسترش دهد. به خصوص تورم پلک ها برای بیمار آزاردهنده است اما خطرناک نیست.

پوست سر انسان به خوبی از خون تامین می شود. از آنجایی که میکروب ها و باکتری ها مناطقی را با خون ضعیف می شوند، خطر در کاشت کم است.

پس از کاشت مو ، بسیاری از بیماران دچار بی حسی یا گزگز در ناحیه جراحی می شوند که معمولاً پس از دو تا چهار هفته خود به خود از بین می رود. فقط به ندرت چنین اختلالات حسی برای چندین ماه ادامه می یابد.

آیا بعد از کاشت مو باید در نظر بگیرم؟

پس از کاشت مو، ابتدا پوسته ای ایجاد می شود که بعد از حدود پنج تا هفت روز پوسته پوسته می شود. لطفا پوسته را خراش ندهید حتی اگر خارش داشته باشد. این فقط روند بهبودی را مختل می کند و نفوذ باکتری ها به بافت را آسان تر می کند.

بسته به صلاحدید پزشک، حدود سه روز به شما آنتی بیوتیک داده می شود تا از عفونت جلوگیری شود. این به ویژه برای بیماران پرخطر با گردش خون ضعیف مانند بیماران دیابتی مناسب است. در صورت لزوم از پزشک مسکن دریافت خواهید کرد.خنک کردن ناحیه پیوند شده نیز اثر تسکین دهنده دارد.

محل اهدا کننده را با بخیه بسته، خشک نگه دارید تا زمانی که زخم بهبود یابد. برای شستشو از گچ های مخصوص دوش ضد آب استفاده کنید. برای مثال می توانید اینها را در داروخانه ها تهیه کنید. بخیه ها زودتر از دو هفته پس از عمل برداشته می شوند.

از روز سوم پس از عمل می توانید موهای خود را با یک شامپوی ملایم و بدون عطر بشویید. شامپو بچه برای این کار توصیه نمی شود. شما فقط باید بعد از چهار تا شش هفته موهای خود را رنگ یا رنگ کنید.

اگر موهایی که به تازگی کاشته اید می ریزد نگران نباشید. از آنجایی که در نتیجه عمل، پوست به طور موقت فقط اکسیژن ضعیفی داشت، مو در ابتدا ریخته می شود اما نه ریشه مو! حدود هشت تا دوازده هفته پس از کاشت مو ازاین موهای جدید رشد می کند. نتیجه نهایی تنها پس از هشت تا ده ماه قابل ارزیابی است.

منبع  : مقاله روش های کاشت مو سایت بیوتین

کدخبر: 799274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟