نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس در منزل و گرفتن مدرک IELTS

همانطور که در سایت ویکی پدیا توضیح داده شده است، آیلتس که برگرفته از سرواژگان (International English Language Testing System)  به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، یکی از آزمون‌های مورد قبول و معتبر زبان انگلیسی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در برابر آزمون آمریکایی تافل، قرار می‌گیرد. این آزمون به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. نمره‌بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس نمره بسیار خوبی بگیرید می توانید از مدرسین بسیار خوب فعال در این زمینه کمک بگیرید. با در کنار داشتن یک استاد و مدرس خصوصی آیلتس آنلاین در تهران، کرج و یا هر جای ایران می توانید موفقیت خودتان را در این آزمون مهم تضمین نمائید. کلاس های خصوصی آیلتس می تواند به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار شود. در سایت ایران مدرس www.IranModares.com  لیست کامل اساتید مجرب آیلتس را می توانید مشاهده نمائید. بهتر است همان بار اول برای قبولی در آزمون آیلتس وقت در نظر بگیرید و از استاد و کتاب های معتبر استفاده نمائید چرا که هزینه آزمون آیلتس در ایران بسیار بالا است. آدرس سایت رسمی آیلتس به صورت www.ielts.org می باشد.

برای موفقیت در آزمون آیلتس علاوه بر استفاده از کلاس های خصوصی می توانید از منابع و کتاب های خودخوان در خانه هم استفاده نمائید. از بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون آیلتس می توان به مجموعه  Mindset for IELTS، مجموعه  IELTS Complete، کتاب  The Official Cambridge Guide to IELTS، کتاب  Action Plan for IELTS، کتاب English Vocabulary in Use  و .... اشاره نمود.

چگونه آیلتس بگیریم

اگر می خواهید در آزمون آیلتس موفق باشید و آیلتس بگیرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

– همواره ۴ مهارت‌ انگلیسی (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، و نوشتن) را تمرین کنید.

– پس از اینکه پایه و اساس کاملی از دانش و مهارت‌های زبان انگلیسی را کسب کردید، به یک دوره‌ی آمادگی آیلتس بپیوندید یا با یک مدرس حرفه‌ای آیلتس کار کنید.

– در پایان دوره‌ی آمادگی آیلتس، چند هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون، با شرکت در آزمون‌های آزمایشی آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون واقعی را کسب کنید.

- برای کسب نمره بالا در بخش writing در نوشتار خود از انگلیسی گفتاری و رسمی نه خیابانی استفاده نکنید. ابتدا موضوع دوم یا همان تسک ۲ را بنویسید، چرا که بیشتر به نمره‌ی کل شما کمک می‌کند.

- برای موفقیت در بخش لیسینینگ، اگر در شنیدن فایل‌ها مشکلی دارید، دست خود را بالا ببرید و درخواست کمک کنید. منبع: nextabroad.com

نکات تکمیلی در رابطه با نحوه گرفتن مدرک آیلتس

برای اینکه در آزمون آیلتس موفق شوید و به راحتی بتوانید آیلتس بگیرید باید ابتدا پایه زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمائید. در سایت تدریس خصوصی teaching.iranmodares.com  معلم های خصوصی آنلاین و حضوری را می توانید مشاهده کنید. این اساتید می توانند به صورت پایه ای و تا سطح پیشرفته زبان انگلیسی را به شما آموزش دهند. البته خودتان هم باید وقت در نظر بگیرید و برای یادگیری زبان مطالعه نموده و مرور مطالب را هم در اولویت قرار دهید. از کتاب های فوق العاده مانند مجموعه English Vocabulary In Use و کتاب English Collocation In Use برای تقویت زبان انگلیسی و افزایش تعداد لغات خودتان استفاده نمائید. به هر میزان دایره لغات بزرگتری داشته باشید در نهایت نتیجه بهتری می گیرید. یک بخش مهم دیگر هم گرامر است. باید بر گرامر زبان انگلیسی هم مسلط باشید. برای آموزش در خانه از کتاب های خوب گرامر انگلیسی English Grammar and Usage و کتاب Longman student Grammar of spoken and written English  استفاده نمائید (کلیک کنید: دانلود رایگان جزوات آموزش گرامر زبان انگلیسی). نکته بسیار مهم دیگر این است که لیسینینگ خودتان را هم تقویت کنید. تا می توانید به فیلم و اخبار انگلیسی گوش دهید. اگر در سطح مقدماتی هستید مشاهده کارتون های انگلیسی هم می تواند بسیار مفید باشد. در هر صورت، به یاد داشته باشید برای تقویت writing خودتان که یکی از بخش های اصلی آزمون آیلتس است بهتر است یک استاد مجرب را در کنار خودتان داشته باشید. سعی کنید همان بار اول برای موفقیت در آزمون وقت بگذارید تا لازم نباشد دوباره هزینه آزمون را پرداخت نمائید.

نحوه مطالعه برای آیلتس در منزل

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه برای IELTS در منزل توضیحاتی ارائه شده است. باید به زمانی که دارید هم دقت نمائید. البته سعی کنید زودتر شروع کنید. اما در هر صورت اگر زمان کمی هم دارید برنامه ریزی فشرده برای آیلتس هم جواب می دهد. در شرایطی که زمان کم در اختیار دارید حتما از بهترین اساتید کمک بگیرید. مدت زمان مطالعه آیلتس به این بستگی دارد که زبان انگلیسی را به صورت پایه ای چقدر بلد باشید و در این زمینه باید با متخصصان امر مشورت کنید. کتاب های بسیار خوبی در بالا معرفی شد که می توانید استفاده نمائید. اگر زمان زیادی در اختیار داشته باشید می توانید بدون کلاس و به صورت خودخوان هم آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد نمائید. اما در هر صورت، چون زمان برای این کار در نظر می گیرید و از طرفی هزینه آزمون آیلتس در ایران هم به شدت بالا رفته است بهتر است یک معلم خوب و مجرب آیلتس در کنار خودتان داشته باشید. اگر سطح زبان انگلیسی شما خوب نیست باید زمان زیادی برای مطالعه در نظر بگیرید و شروع آیلتس از صفر در طول 3 ماه (به عنوان مثال) برای نتیجه گرفتن نمی تواند مناسب باشد. منظور این است که اگر واقعا هدف شما گرفتن مدرک آیلتس است و زبان انگلیسی را خوب بلد نیستید، باید برای موفقیت در این آزمون برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید.

برای اینکه بتوانید رایتینگ خودتان را تقویت نمائید خلاصه نویسی کنید. مثلا صفحه ای از کتاب را که مطالعه می کنید به صورت یک پاراگراف خلاصه نویسی کنید. در طول روز به مطالب انگلیسی گوش دهید. از هر فرصتی برای یادگیری استفاده نمائید. به اخبار انگلیسی گوش دهید. هر گاه وقت داشتید با خودتان به زبان انگلیسی حرف بزنید. این باعث می شود اسپیکینگ شما تقویت گردد.

برای کسب موفقیت در آیلتس، نمره موردنظر و حدودی خود را مشخص کنید. با توجه به هدف شما از آزمون آیلتس می‌توان درباره حدود نمره مناسب تصمیم‌گیری کرد. برای مثال بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا، نمره آیلتس 7 را برای زبان آموزان کافی می‌دانند. پیش‌بینی نمره موردنظر باعث می‌شود که فقط بر روی مهم‌ترین مباحث تمرکز کنیم. منبع: jangal.com

برنامه ریزی برای مطالعه آیلتس در منزل

برای هر بخش زمان بندی مناسبی را لحاظ کنید. برای نمونه می توانید شیفت صبح روزهای زوج را برای صحبت کردن (Speaking) و عصر را برای گوش کردن (Listening) اختصاص دهید و همینطورشیفت صبح روزهای فرد را برای خواندن (Reading) و عصر آن را برای نوشتن (Writing) در نظر بگیرید و جمعه را نیز برای بررسی نمونه سوالات و انجام تمرینات قرار دهید. learnengli30.com

منبع: ایران مدرس

کدخبر: 737234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟