راهنمای سفرهای هوایی در دوران کرونا

تا به حال مقالات و راهنماهای زیادی مخصوص سفرهای هوایی در دوران کرونا نوشته شده است. اما از میان تمام نکات گفته شده، سه مورد از باقی موارد کارایی بیشتری در سفرهای هوایی دارند. امروز در این مطلب قصد داریم تا به همراه شما، مروری بر این سه نکته به عنوان راهنمای سفر با هواپیما در دوران کرونا داشته باشیم. با ما همراه باشید.

با قوانین ایرلاین‌ها در دوره کرونا آشنا شوید

اگر قصد دارید تا با هواپیما سفر کنید، حتما قبل از خرید بلیط هواپیما قوانین شرکت‌های هواپیمایی را بررسی کنید. هر ایرلاینی، قوانین خاص خود را برای سفر در زمان کرونا دارد اما سرفصل مشترک تمام آن‌ها، جواب منفی تست PCR در 48 یا 72 ساعت قبل از پرواز است که در آزمایشگا‌ه‌های مورد تایید آن‌ها به عمل آمده و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

البته در حال حاضر با واکسیناسیون گسترده، لازم است تا کارت واکسن خود را هم ارائه دهید. با این کار، سلامت شما و دیگر مسافران تامین می‌شود.

2

رعایت پروتکل‌های ایمنی کرونا

اولین موردی که هر شخصی ملزم به رعایت آن است، اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی در برابر کرونا است. با این که کرونا مهمان ناخوانده این روزهای زندگی ما، قربانیان زیادی گرفته اما، می‌توان با رعایت پروتکل‌های ایمنی به راحتی از ابتلا و شیوع آن جلوگیری کرد.

در این شرایط بهترین کار در هواپیما یا هر محیط مشترک دیگری، استفاده از ماسک‌های سه لایه، الکل به عنوان ماده ضدعفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی است. هر چند بهتر است که شیلد محافظ صورت و دستکش یک بار مصرف نیز با خود به همراه داشته باشید.

بر اساس نتایج تحقیقات مختلف، به خاطر قوانین سخت‌گیرانه ایرلاین‌ها و کشورها، ریسک انتقال کرونا در هواپیما بسیار پایین است. اما با این حال، توصیه می‌کنیم که اگر قصد میل کردن وعده‌ای غذایی یا نوشیدنی در هواپیما را دارید؛ ضمن ضدعفونی کردن بسته‌بندی آن‌ها، سعی کنید تا در مدت زمان کمی غذای خود را میل کنید و سریعا ماسک بزنید.

3

به قوانین کرونا در مقصد خود توجه کنید

علاوه بر ایرلاین‌ها، در مقاصد داخلی و خارجی نیز، قوانین و شروط ویژه‌ای برای ورود مسافران در نظر گرفته شده است. به طور مثال، توصیه می‌کنیم تا قبل از تصمیم به خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به آن حتما تحقیق کنید که آیا برای ورود به جزیره، ملزم به رعایت قوانین خاصی مثل ارائه تست کرونا یا کارت واکسن هستید یا خیر.

یا برای ورود به مقاصد خارجی نیاز است تا قبل از ورود، واکسینه شوید یا جواب منفی تست PCR را با رعایت شرایط زمانی خاص، ارائه دهید. اطلاع از شرایط به انتخاب مقصد و رعایت قوانین، کمک شایانی خواهد کرد.

سخن آخر...

با توجه به سه نکته گفته شده، می‌توانید سفر هوایی راحت و بی دغدغه‌ای را حتی با وجود ویروس کرونا داشته باشید. همچنین می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود به صورت آنلاین از طریق وبسایت فلای تودی، به سرعت انجام کارهای سفرتان، سرعت بیشتری ببخشید.

فلای تودی، سفر خوبی را برای شما آرزو می‌کند!

 

کدخبر: 733463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟