رواج عمل های زیبایی در ایران در راز جراحی

نارضایتی از تصویر و تصور بدنی، گاهی منجر به این می‌شود که افراد و بالأخص زنان، تن و ظاهر طبیعی خود را به تیغ جراحان سپرده و در پی ظاهری جدید برای خود باشند. ولی به طور کلی و به نظر متخصصین ، وجود چنین نارضایتی‌ هایی، در سطوح فردی و اجتماعی دارای پیامدهایی منفی است. نمونه ای از این پیامد ها می‌توان به ابتلا به انواع اختلالات جسمی و روانی، اختلالات تغذیه، استفاده روزافزون از لوازم‌ آرایشی، هزینه شدن پول، وقت و انرژی افراد، تغییر ذائقه فرهنگی در زمینه بدن و تغذیه، دورشدن از ارزش‌ های مذهبی و سنتی راجع به بدن، غافل ماندن از ابعاد معنوی و باطنی و سرگرم شدن به جنبه های ظاهری و جسمی اشاره کرد.  البته عوامل زیادی برای رایج شدن عمل های زیبایی در این وجود دارد که یکی از آنها پیشرفت علم پزشکی است که همه را علاقه مند به عمل های زیبایی کرده است. استفاده از روش های نوین به جای روش های سنتی و همچنین زمان بهبودی کمتر از عوامل مهم رایج شدن عمل زیبایی در ایران است.

جراحی زیبایی بینی

در حال حاضر زیبایی و زیبا شدن یک ارزش والا در بین جامعه ایرانی است، اکثر مردم به دنبال رسیدگی بیشتر به پوست و چهره و زیبایی و جوان‌سازی خود هستند و گویا رسیدگی به خود را تنها در عمل زیبایی می‌بینند. تمایل و توجه به عمل‌های زیبایی نه تنها بین خانم‌ ها بلکه میان آقایان نیز رواج یافته، اگرچه هر عمل زیبایی دارای  عارضه و مشکلات مخصوص به خود است اما تصمیم به انجام این عمل در این روزها به طور چشمگیری افزایش یافته است. انجام این عمل ها کار و هزینه بسیاری نیز بر سیستم مراقبت های بهداشتی تحمیل کرده است.  تحقیقات به دست آمده در چند سال اخیر حاکی از آن است که افراد  بین 22 تا 52 سال از هردو جنس بانوان و اقایان تحت عمل زیبایی قرار گرفته اند. با این وجود گاهی گردشگران از سرتا سر دنیا برای انجام انواع عمل های زیبایی و درمانی به این کشور سفر می کنند.  حال بین عمل های زیبایی که این روزها بیشتر مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته می توان جراحی زیبایی بینی، جراحی لیپوماتیک و کاشت مو را نام برد. سایت راز جراحی در کنار سایت هایی مانند نی نی سایت برترین ها و... شما را در اطلاع رسانی جتمع پزشکی راهنمایی میکند.

جراحی زیبایی بینی 

عمل بینی (رینوپلاستی) یک جراحی زیبایی می باشد که باعث تغییر در شکل بینی و بهبود عملکرد آن می شود. عمل بینی میتواند به غیر از زیبایی بخاطر دلایل پزشکی هم  انجام شود. از دلایل زیبایی می توان به تغییر شکل و ظاهر بینی اشاره کرد. افراد به دلیل نارضایتی از فرم و ظاهر بینی خود این جراحی را انجام می دهند. جراحی بینی (رینوپلاستی) یک جراحی سرپایی است که بستری درآن وجود ندارد. از بیهوشی موضعی و بیهوشی عمومی در جراحی استفاده میشود. در حین جراحی شخص بیهوش است هیچ گونه دردی را احساس نمی کند. یکی از اهداف جراحی بینی اصلاح بینی طبق خواسته شخص و برطرف کردن شکل ظاهری و عیوب آن است. جراح پلاستیک با ترکیب علم و تخصص و هنر رینوپلاستی نتیجه مطلوب را ارائه می دهد. علاقه بانوان به جراحی بینی عامل شیوع این تخصص بین پزشکان ایرانی است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت جراحی ها در ایران به دلیل هزینه آن است که هزینه جراحی در کشور ایران در مقایسه با آمریکا  60 درصد کمتر است و و با کشور های اروپایی و عربی 30 درصد کمتر است. هزینه کم در کنار خدمات پیشرفته، امکانات و توانایی بالای متخصصان ایرانی، این کشور را به به بهترین مقصد برای انجام این جراحی تبدیل کرده است.

کاشت مو  در راز جراحی

کاشت مو در ایران طی سالهای گذشته، افزایش چشمگیری داشته و به دنبال آن کلیه روش های مدرن کاشت مو در ایران انجام می شود. FUT, FIT. SUT  از متداول ترین روش های انجام این جراحی در ایران است. کل جراحی های تخصصی مو در کلینیک های فوق پیشرفته توسط پزشکان متخصص و زبردست در اتاق های VIPصورت می پذیرد. کاشت مو روشی است که در آن جراح موها را به ناحیه طاس سر پیوند میزند که این کار از موهای پشت یا کنار سر به قسمت جلوی سر منتقل می شود. کاشت مو معمولا در مطب پزشت وبا بی حسی موضعی انجام می شود. دو نوع کاشت وجود دارد که یکی از آن پیوند شکاف و دیگری پیوندمیکروگرافت است. پیوندهای شکافی دارای 4 تا 10 تار مو در پیوند است. در پیوند میکروگرافت بسته به میزان پوشش مورد نیاز بین 1 تا 2 تار مو در هر پیوند لازم است.  افرادی که کاندیدای مناسبی برای این جراحی هستند، افرادی که از طاسی موی سر خود رنج میبرند، افرادی که دارای موهای خیلی نازک هستند و کسانی که مویشان برا اثر آسیب و یا سوختگی از دست داده باند.

لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک از جمله اعمال زیبایی اندام و لاغری است که در آن چربی اضافه از بدن خارج می شود که بدن را لاغر کرده و باعث تغییر شکل و فرم بدن می شود. در نتیجه ظاهر زیباتری به فرد می بخشد. جراحی زیبایی لیپوماتیک از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی اندام است. فواید عمل لیپوماتیک به قدری است که افرادی با سطح چاقی متوسط، تنها این روش را برای زیباسازی اندام خود انتخاب می‌کنند. بعد از از بین بردن چربی با عمل جراحی لیپوماتیک پوست بدن دچار مقداری افتادگی خواهد شد. این افتادگی به کمک ورزش و یا جراحی لیفت پوست قابل ترمیم می‌باشد. لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، ظاهر بهتر پوست و در نتیجه اثر ماندگاری بیشتری بر جای می گذارد. لیپوماتیک برای اصلاح خطوط بدن و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی زیبایی با حسی موضعی انجام می شود، در این روش از مادون صوت و فناوری ارتعاش برای شکستن چربی ها استفاده می شود. لوله کانولا وارد بافت های چربی شده و با چرخش و ارتعاش می تواند چربی ها را از بین ببرد. این روش نه به عروق و نه به سلول های چربی  هیچ آسیبی نمی رساند. چربی های مکش شده  قابل استفاده مجدد هستند و می توانند به هر نقظه از بدن از جمله تزریق چربی به  باسن، سینه، لگن و صورت انجام شوند.

کدخبر: 730889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟