قیمت گوشی موبایل زیر 10 میلیون تومان در بازار مهر ماه 99

قیمت گوشی موبایل / در روزگاری نه چندان دور، با پرداخت حداکثر ۱۰ میلیون تومان و حتی کمتر، یک گوشی خوب و با کیفیت نصیب کاربران می‌شد اما در بازار پرتلاطم این روزها، قیمت‌ها در این بازار هم نجومی شده است. آنقدر که گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان جز ارزانترینها هستند.

در ادامه برخی از مدل‌هایی که کمتر از ۱۰ میلیون تومان نرخ دارند معرفی و بررسی شده‌اند.

گلکسی A۲۱s سامسونگ (Samsung Galaxy A۲۱s )

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. گلکسی A۲۱s سامسونگ را به دو صورت تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) می‌توان استفاده کرد.

این مدل کارت حافظه میکرو اس‌دیXC (اسلات اختصاصی) دارد. ظرفیت داخل دستگاه نیز در سه مدل عرضه شده است؛ ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم (RAM)، ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم یا ۳۲ گیگابایت با ۳ گیگابایت رم.

دوربین پشت این گوشی، مجهز به چهار لنز مجزاست که دوتای آنها ۴۸ و ۸ و بقیه دو مگاپیکسلی، هستند. دوربین جلوی آن نیز تک لنز ۱۳ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

گلکسی A۲۱s سامسونگ، روز یک‌شنبه ۲۰ مهر ماه در سایت مرجع موبایل ایران، پنج میلیون و ۶۸۸ هزار تا شش میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره سامسونگ، امتیاز ۷ از ۱۰ داده‌اند. از نظر آنها کیفیت باتری، دوربین قوی، طراحی خوب و ابعاد مناسب و حل برخی مشکلات با آپدیت از جمله ویژگی‌های مثبت این مدل است.

گروهی هم ضعف حسگر در برخی قسمت‌ها، کیفیت پایین صفحه نمایش و پشتیبانی نکردن از شبکه ۴G پلاس را از جمله ضعف‌های آن دانسته‌اند.

گلکسی آ ۰۱ کر سامسونگ (Samsung Galaxy A۰۱ Core )

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. گلکسی آ ۰۱ کر سامسونگ را به دو صورت تک سیم‌کارت (نانو سیم کارت) یا دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) می‌توان استفاده کرد.

این مدل دارای کارت حافظه میکرو اس‌دیXC (اسلات اختصاصی) است و داخل دستگاه نیز ۳۲ گیگابایت با ۲ گیگابایت رم یا ۱۶ گیگابایت، با ۱ گیگابایت رم وجود دارد.

دوربین پشت این گوشی، مجهز به تک لنز ۸ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن تک لنز ۵ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

گلکسی آ ۰۱ کور سامسونگ، در سایت مرجع موبایل ایران، سه میلیون و ۱۹۵ هزار تا سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره سامسونگ، امتیاز ۶، ۱ از ۱۰ داده‌اند. سی‌پی‌یو ضعیف، هنگ کردن و داغ کردن، کندی عملکرد دستگاه هنگام روشن شدن، نامناسب بودن برای کسانی که اهل بازی‌های موبایلی هستند و نداشتن صرفه اقتصادی با توجه به قیمت، از جمله انتقادات افراد به این مدل است.

برخی البته تاکید کرده‌اند که این گوشی به عنوان یک مدل میان‌رده قابل قبول است و در مقابل، گروهی از کاربران معتقدند، هم‌رده‌های این گوشی در برندهای دیگر، کیفیت بهتری دارند.

نوکیا ۷.۲ (Nokia ۷.۲)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. نوکیا ۷.۲ در دو مدل در دسترس است؛ یکی از آنها، ۴ گیگابایت حافظه و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مدل دیگر با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، عرضه می‌شود.

دوربین پشت این گوشی، سه لنز مجزا دارد؛ که به ترتیب ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی هستند. دوربین جلوی این دستگاه نیز تک لنز و ۲۰ مگاپیکسلی است.

قیمت:

نوکیا ۷.۲، در سایت مرجع موبایل ایران، شش میلیون و ۲۵۵ هزار تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره نوکیا، امتیاز ۶.۹ از ۱۰ داده‌اند. کیفیت خوب بدنه و صفحه نمایش، آنتن‌دهی بالا و تاچ راحت، از جمله نکات مثبتی است کاربران این مدل به آنها اشاره کرده‌اند. به اعتقاد برخی از نظردهندگان، نوکیا ۷.۲ برای کاربردهای روزمره، مناسب است.

در مقابل، گروهی دیگر اتمام سریع شارژ و باتری ضعیف، صدای اسپیکر، سنسور مجاورت، وزن زیاد، کیفیت پایین عکس‌های دوربین و صدای فیلم‌های ضبط شده و برخی مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را ایرادات این گوشی دانسته‌اند. به نظر برخی از آنها، در این محدوده قیمتی، در میان برندهای دیگر محصولات بهتری یافت می‌شود.

نوکیا ۶.۲ (Nokia ۶.۲)

مشخصات:

این دستگاه نیز در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. نوکیا ۶.۲ در دو مدل عرضه شده است؛ مدل نخست ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مدل پیشرفتهتر آن با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی.

دوربین پشت این گوشی، سه لنز مجزای ۱۶، ۸ و ۵ مگاپیکسلی، دارد. دوربین جلو نیز مجهز به تک لنز ۸ مگاپیکسلی است.

قیمت:

سایت مرجع موبایل ایران، محدود قیمتی نوکیا ۶.۲ را پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تا پنج میلیون و ۹۹۹ هزار تومان اعلام کرده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره نوکیا، نمره ۶.۷ از ۱۰ داده‌اند. برخی از آنها نوکیا ۶.۲ را دستگاه مناسبی برای بازی دانسته‌اند. پردازنده خوب، حافظه مناسب، کیفیت بالای صفحه و اسپیکر و اطمینان خاطر نسبت به نکات ایمنی، از جمله نقاط قوتی است که کاربران به آنها اشاره کرده‌اند.

گروهی اما باتری ضعیف، کیفیت پایین دوربین و وجود اختلال در آن، طولانی بودن فرآیند شارژ و نداشتن برخی برنامه‌ها مانند ماشین حساب را نقاط ضعف نوکیا ۶.۲ دانسته‌اند.

نوکیا ۲.۲ (Nokia ۲.۲ )

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. نوکیا ۲.۲ را به دو صورت تک سیم کارت (نانو سیم کارت) یا دو سیم کارته (نانو سیم کارت، استندبای دوگانه) می‌توان استفاده کرد.

این مدل دارای کارت حافظه میکرو اس‌دی، تا ۴۰۰ گیگابایت ظرفیت است و داخل دستگاه نیز ۳۲ گیگابایت با ۳ گیگابایت رم یا ۱۶ گیگابایت، با ۲ گیگابایت رم وجود دارد.

دوربین پشت این گوشی، مجهز به تک لنز ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین جلوی آن تک لنز ۵ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

نوکیا ۲.۲، در سایت مرجع موبایل ایران، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره نوکیا، امتیاز ۶، ۷ از ۱۰ داده‌اند. کیفیت باتری و نگهداری شارژ، امکان ارتقای اندروید، پاسخگو بودن اپراتورهای نوکیا در صورت بروز هر مشکل و ابعاد مناسب، از جمله نکات مثبتی است که افراد در مورد این مدل به آن اشاره کرده‌اند.

اما منتقدان نیز مشکلات سخت‌افزاری و کندی دستگاه، کیفیت پایین بدنه، ضعف در حسگر مجاورتی، کیفیت پایین ال‌سی‌دی، سی‌‌پی‌یو و دوربین، امکان خاموش و روشن شدن در هنگام مکالمه، کمبود لوازم جانبی و صرفه نداشتن از نظر اقتصادی را از جمله ضعف‌های آن برشمرده‌اند.

نوا ۵ تی هواوی (Huawei nova ۵T)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. نوا ۵ تی هواوی را به دو صورت تک سیم کارت (نانو سیم کارت) یا دو سیم کارته (نانو سیم کارت، استندبای دوگانه) می‌توان استفاده کرد.

این مدل کارت حافظه ندارد و داخل دستگاه ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم در دسترس است.

دوربین پشت این گوشی، چهار لنز مجزا دارد که دوتای آنها ۴۸ و ۸ و بقیه دو مگاپیکسلی، هستند. دوربین جلوی آن نیز تک لنز ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

نوا ۵ تی هواوی، در سایت مرجع موبایل ایران، ۸ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۱ میلیون و پانصد هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره هواوی، امتیاز ۷.۳ از ۱۰ داده‌اند. به روزرسانی سریع، مصرف پایین شارژ، اثر انگشت سریع و مناسب بودن برای بازی، از جمله ویژگی‌های مثبت این مدل است.

قطع و وصل شدن میکروفن، ضعف دوربین و داغی در هنگام استفاده نیز نقاط ضعف آن از نظر برخی کاربران محسوب می‌شود.

وای ۷ پرایم ۲۰۱۹ هواوی (Huawei Y۷ Prime ۲۰۱۹)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. وای ۷ پرایم ۲۰۱۹ هواوی را به دو صورت تک‌ سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) می‌توان استفاده کرد.

این مدل کارت حافظه میکرو اس‌دی، تا ۵۱۲ گیگابایت دارد که از اسلات سیم کارت دوم استفاده می‌کند. داخل دستگاه نیز ۳۲ گیگابایت، با ۳ گیگابایت رم در دسترس است.

دوربین پشت این گوشی، دو لنز مجزای ۱۳و ۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن نیز تک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

وای ۷ پرایم ۲۰۱۹ هواوی، در سایت مرجع موبایل ایران، ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تا شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره هواوی، امتیاز ۶، ۸ از ۱۰ داده‌اند. بعضی معتقدند این مدل، نسبت به هم‌رده‌های خود در برخی برندهای دیگر ارزش بیشتری برای خرید دارد و گروهی در مقابل، نرخ آن را با توجه به امکاناتش به صرفه نمی‌دانند.

قدرت پردازش مناسب و سرعت بالا از ویژگی‌های مثبتی است که کاربران در مورد این مدل به آن اشاره کرده‌اند.

حسگر نه چندان خوب، باز نشدن اپ گالری و مناسب نبودن برای بازی، و کیفیت پاینن دوربین نیز از جمله نقاط ضعف آن است.

تعدادی از کاربران نوشته‌اند برخی از این مشکلات، از جمله باز نشدن اپ گالری، با تغییر منطقه از ایران به کشورهای دیگر حل می‌شود اما گروهی تاکید کرده‌اند که چنین گزینه‌ای برای آنها فعال نبوده است.

۹ ایکس آنر (Honor ۹X)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. ۹ ایکس آنر، دستگاهی با قابلیت هایبرید دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) است.

این مدل کارت حافظه میکرو اس‌دی، تا ۵۱۲ گیگابایت دارد که از اسلات سیم کارت دوم استفاده می‌کند. داخل دستگاه نیز ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت یا ۶ گیگابایت رم یا ۱۲۸ گیگابایت یا ۴ گیگابایت رم، در دسترس است.

دوربین پشت این گوشی، سه لنز مجزای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن نیز تک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

۹ ایکس آنر، در سایت مرجع موبایل ایران، شش میلیون و ۴۹۹ هزار تا شش میلیون و ۹۹۹ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره هواوی، امتیاز ۷، ۲ از ۱۰ داده‌اند. برخی از آنها، نرخ این مدل را با توجه به ویژگی‌های آن مناسب می‌دانند. نگهداری شارژ، صفحه نمایش بزرگ و وضوح نسبتا خوب و عملکرد مناسب دوربین از جمله نقاط قوت ۹ ایکس آنر از دید تعدادی از استفاده‌کنندگان است.

در مقال، برخی منتقدان باتری ضعیف، مناسب نبودن برای علاقه‌مندان به بازی و نداشتن سرویس‌های گوگل را از جمله ضعف‌های آن دانسته‌اند.

۷ اس آنر (Honor ۷s)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. ۷ اس آنر، دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) است.

این مدل، کارت حافظه میکرو اس‌دی، تا ۲۵۶ گیگابایت (اسلات اختصاصی) دارد و داخل دستگاه نیز مجهز به ۱۶ گیگابایت، با ۲ گیگابایت RAM رم است.

۷ اس آنر یک دوربین اصلی، ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ثانویه ۵ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

این مدل از محصولات آنر، در سایت مرجع موبایل ایران، دو میلیون و ۹۵۰ هزار تا سه میلیون و ۷۳۵ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره هواوی، امتیاز ۶.۴ از ۱۰ داده‌اند. گروهی معتقدند این مدل با توجه به نرخ آن، برای کارهای روزمره مناسب است. سرعت خوب، کیفیت باتری، صفحه نمایش و دوربین، از جمله نقاط مثبت آن از نظر گروهی از کاربران است.

داغ شدن، ضعیف شدن بلندگو پس از مدتی استفاده، نداشتن اثرانگشت، مناسب نبودن برای بازی و هنگ کردن نیز از جمله ایرداتی است که افراد به آن اشاره کرده‌اند.

کی ۵۰ ال جی (LG K۵۰)

مشخصات:

این گوشی در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و از شبکههای ۲G، ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند. کی ۵۰ ال جی به صورت تک سیم‌کارت (نانو سیم‌کارت) یا دو سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه) قابل استفاده است.

این مدل، کارت حافظه میکرو اس‌دی up to ۱ TB (اسلات اختصاصی) دارد و داخل دستگاه نیز مجهز به ۳۲ گیگابایت، با ۳ گیگابایت رم است.

دوربین پشت این گوشی، دو لنز مجزای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن نیز تک لنز ۱۳ مگاپیکسلی دارد.

قیمت:

این مدل از محصولات آنر، در سایت مرجع موبایل ایران، ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان، قیمت‌گذاری شده است.

نظر کاربران:

کاربران در این سایت، به محصول مورد اشاره هواوی، امتیاز ۶.۵ از ۱۰ داده‌اند. برخی معتقدند کیفیت محصولات ال‌جی نسبت به قبل افت داشته است.

مدل‌های متنوع

مدل‌هایی با قیمت‌های مشابه یا پایین‌تر نیز در بازر موجود است؛ برخی از آنها متعلق به همین برندهایی هستند که به آنها اشاره شد و برخی نیز محصول شرکت‌های دیگر از جمله ‌جی‌‌ال‌ایکس، ZTE، داکس و لاوا هستند. البته برخی از این مدل‌ها را که در سایت‌های مختلف معرفی شده‌اند، ممکن است به سختی بتوان پیدا کرد.

برای مثال سایت ایمالز، نرخ گوشی موبایل انرجایزر مدلEnergy E۵۰۰S را روز شنبه ۲۰ مهر، یک میلیون ۹۸۵ هزار تا دو میلیون و ۳۹۹ هزار تومان اعلام کرده بود. از میان ۱۳ فروشنده‌ای که برای خرید این محصول معرفی شده‌ بودند، در مقابل نام ۱۱ عدد، عبارت «ناموجود» دیده می‌شد.

این سایت همچنین نرخ گوشی موبایل تکنو مدل WX۳F LTE دو سیم‌ کارت را دو میلیون و ۲۵۰ هزار تا دو میلیون ۵۵۹ هزار تومان اعلام کرده بود. در مقابل نام بیشتر فروشندگان این محصول نیز همان عبارت دیده می‌شد.

همچنین گوشی موبایل تکنو مدل F۲ دو سیم‌ کارت با ظرفیت ۸ گیگابایت، نیز در ایمالز یک میلیون و ۷۸۷ هزار تا دو میلیون و ۱۷۰ هزار تومان نرخ داشت. برای گوشی هیوندای Seoul Xنیز سه میلیون و ۵۹ هزار تومان نرخ خورده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟