جهانگیری:  قاسم همه جان من است / توضیحات معاون اول رئیس جمهور درباره فایل صوتی ظریف

انتخابات ریاست جمهوری 1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش رکنا، اسحاق جهانگیری درخصوص شهید سردار سلیمانی در کلاب هاوس گفت: با بیان این که برخی که می گویند رفیق حاج قاسم بوده اند از قاسم دارند سو استفاده می کنند. قاسم همه ی جان من است.

جهانگیری درخصوص بنزین در سال 98 گفت در بحث بنزین، من در سال 98، در جلسه سران سه قوه، من پیشنهاد دیگری راجع به بنزین داشتم، پیشنهاد داشتم که بنزین به جای اینکه به خودرو دهیم.......برخورد بدی با من شد....قهر کردم...گفتم دیگر نمی آیم و دیگر ادامه نمی دهم.... در دی 96، مشهد بودم، انجا این جمله ی مهم را اعلام کردیم، اقایانی که این تظاهرات را راه انداختید، دودش به چشم شما هم خواهد رفت؛ آن تظاهراتی که راه انداخته شد، توسط ترامپ مورد استفاده قرار گرفت و....

وی ادامه داد: درمورد موسسات اعتباری، یکی از کانون های اصلی فساد بودند؛ مشکل این بود که اینها زندگی یک عده از مردم ایران را گروگان گرفته بودند؛ کل زندگی مردم در خطر بود؛ دولت باید فکری می کرد برای مردم. باید البته مشخص شود چگونه آن فساد شکل گرفت.

من عضو ستاد کرونا نیستم، من فقط در اولین جلسه آن در میانه ی بهمن بودم، و خواستار توقف سفرهای چین شدم.

آقای رئیس جمهور خیلی در بحث کرونا وقت گذاشت؛ حداقل دو سه بار در هفته جلسه می گذارد در مورد این بحث.

این روزها، روزهای حساس تاریخی است در میانه مذاکرات وین برای برداشتن تحریم ها و فشارها؛ یک دفعه یک نوار گفتگوی غیرقابل انتشار از آقای ظریف را دیدیم که منتشر شد.

یک بخشی بحث امنیتی است که این نوار چگونه لو رفته؛ آقای رئیس جمهور دستور قاطع به وزارت طالاعات برای پیگیری داده؛ آنها هم در دستور کارشان است؛ باید با دقت و صراحت این ماجرا پیگیری شود که چطوری این فایل سر از سر یک رسانه سعودی درآورده است.

دوستی دیرینه و برادری با حاج قاسم داشتم و همینطور با دکتر ظریف؛ این دو، چهره ای ملی هستند.

اولا موضوع میدان در منطقه ما، یک موضوع جدی است؛ ما جنگ 8 ساله را داشتیم، بعد از جنگ عراق صدام تصمیم گرفت به کویت حمله کند؛ به آقای هاشمی نامه نوشت و گفت حاضریم با شما توافق کنیم؛ آقای هاشمی گفت اول از کویت بیایید بیرون؛ او در پاسخ البته گفت کویت بحث عربی است.

سپس در مارجیا افغانستان، به خاطر کشتن و شهادت دیپلمات های ما قرار بر حمله بود، اما رهبری جلوگیری کردند.

بعد از آن نوبت به بهار عربی و سپس داعش رسید؛ ما به عنوان ایران در وسط شرق و غرب، وقتی وجه غالب منطقه نظامی می شود، حتما هم این حساسیت باید وجود داشته باشد که از مرزهای ایران به شدت حراست و حفاظت شود.

دو نهاد هست که در این شرایط نقششان کلیدی است، یکی میدان است که سردار سلیمانی بررسی کرد اگر داعش سوریه را بگیرد و در عراق مستقر شود، حتما هدف بعدیش ایران است، که همه ی تلاشش را کرد که این اتفاق نیفتد.

سردار سلیمانی و من 2 برادر بودیم

جهانگیری در ادامه اظهار داشت: من با سردار سلیمانی، مثل دو برادر بودیم؛ من جهاد بودم در کرمان، ایشان سپاه بودند؛ من پشتیبانی جنگ برای لشکر ثارالله درست کردم؛ حاج قاسم فرمانده بودند.

هر وقت می رفت کرمان، می رفت سر می زد به مادرم؛ مادرم می گفت قاسم را از شما بیشتر دوست دارم، دوتا از بچه های مادرم در رکاب قاسم شهید شده بودند.

وی تاکید کرد:برخی که می گویند رفیق حاج قاسم بوده اند از قاسم دارند سو استفاده می کنند.

درمورد فایل صوتی / مگر می شود هیچ اختلاف نظری نباشد؛ مگر ما رباتیم؟

وی در خصوص سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی واقعا یک فرمانده میدان نبود فقط، ایشان باور داشت که مذاکره در همه حال کمک میکند به حل مسائل؛ ایشان خیلی از مذاکرات را انجام می داد؛ سفری که ایشان در آن شهید شد، برای مذاکره در مورد یمن و عربستان بود؛ ایشان از هوشمندی بالایی برخوردار بود؛ دلسوزی زیادی داشت؛ شخصیت همه جانبه ای داشت.اخرین جلسه ام با سردار سلیمانی در مورد اقای خاتمی بود.

جهانگیری ادامه داد: ظریف سرمایه ای بزرگ است؛ ببینید سردار سلیمانی و رهبری درمورد اقای ظریف چه می گویند.هیچ مسئله جز منافع ملی برای ظریف و حاج قاسم مهم نیست.نباید ظریف را در این شرایط تضعیف کنیم، وقتی دارد مذاکره میکند با شش کشور قدرتمند دنیا.مردم سردار سلیمانی و دکتر ظریف را مکمل یکدیگر می دانند.

وی افزود: بارها از زبان دکتر ظریف و سردار سلیمانی در [تمجید] از یکدیگر شنیدم؛ به ایشان گفتم می خواهیم جلسات سه نفری داشته باشیم؛ به من گفتند ما هر هفته جلسه داریم و کارهایمان را بایکدیگر هماهنگ می کنیم.نباید درمورد قهرمان بزرگ دیپلماسی در کشور، اینطور صحبت بشه و تضعیف بشود.بگذارید ظریف و حاج قاسم قهرمان ملت ایران بمانند.

جهانگیری تاکید کرد: من فکر میکنم آن چیزی که بیرون طراحی کرده بودند؛ این بود که فایل صوتی را در زمان مذاکره پخش کرده و ایجاد اختلاف بکنند در داخل کشور.هدفشان و بازیشان این بود که ظریف عزیز را بزنند.سردار سلیمانی برای ما سردار دلهاست؛ ظریف همچنان برای ما قهرمان است؛ او انسان مخلصی است که دنبال حقوق ملت ایران است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟