مراحل دریافت وام بازنشستگی / ثبت‌نام اینترنتی است؟

وام بازنشستگی از طریق ثبت نام وام بازنشستگان انجام می شود . علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در خصوص ثبت‌نام وام بازنشستگی تامین اجتماعی می‌گوید: ما ۳۵۰ شعبه کانون بازنشستگی استانی و شهرستانی داریم. ثبت نام وام بازنشستگی از طریق کاربرهای این کانون‌های بازنشستگان انجام می‌شود و وام بازنشستگی دریافت می شود. براساس اظهارات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی فرایند دریافت وام بازنشستگی از زمان ثبت درخواست تا واریز وجه به این شکل است:

مرحله اول: برخی از بازنشستگان از قبل برای دریافت وام ثبت نام کرده‌اند.

همچنین برخی از بازنشستگان متقاضی جدید وام هستند. یعنی درخواست خود را به تازگی به کانون‌ها داده‌اند.

مرحله دوم: اطلاعات فرد متقاضی وام توسط کاربرهای کانون‌ها در سامانه ثبت می‌کنند.

مرحله سوم: در مراحل ثبت اطلاعات ابتدا کد ملی بیمه شده را وارد سامانه می کنند. چند مرکز از جمله بانک مرکزی ، بانک رفاه و آی.تی سازمان این اطلاعات را به صورت آنلاین می‌بینند.

مرحله چهارم: بعد از ۱۵ ثانیه اگر فرد شرایط دریافت وام را داشته باشد احراز هویت متقاضی مشخص می‌شود.

مرحله ششم: در این مرحله برای بازنشسته متقاضی وام پیامکی با این مضمون ارسال می‌شوود: «بازنشسته محترم درخواست تسهیلات شما از سوی سازمان تامین اجتماعی توسط کانون تکمیل شد. خواهش می‌کنم به جایی مراجعه نکنید.»

در این مرحله اطلاعات بازنشسته متقاضی وام تکمیل شده و وام به او تعلق می‌گیرد.

مرحله هفتم: پس از این که مرحله اول ثبت‌نام وام در کل کشور انجام شد، بانک رفاه یک پیامک برای بازنشسته می‌فرستد که «تسهیلات شما ثبت شده اگر مایل به دریافت هستند عدد اعلام شده را بفرستید.»

مرحله هشتم: اگر بازنشسته کد تایید را برای بانک ارسال کرد، وام به حسابش واریز می‌شود.

ثبت‌نام اینترنتی است؟

طبق اظهارات بیات، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام نیازی به مراجعه حضوری به بانک یا سازمان تامین اجتماعی ندارند. فقط باید یک بار به کانون شهری که در آن زندگی می‌کنند درخواست وام بدهند.

او همچنین می‌گوید که در این مرحله ۱۲۰ هزار فقره وام به بازنشستگان پرداخت می‌شود. سال گذشته وام ۵ میلیون تومان بود ولی امسال ۷ میلیون تومان است.

برخی از کانون‌های بازنشستگی آنلاین ثبت‌نام می‌کنند و برخی دیگر ثبت‌نام حضوری دارند. اما در نهایت باید همه‌ی درخواست‌ها از طریق کاربرها در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت شود.

منبع : تجارت نیوز

کدخبر: 703665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟