دارندگان بیت کوین آماده سقوط باشند!

به گزارش رکنا، ارزش بیت‌کوین ، بزرگ ترین ارز مجازی دنیا، در بحبوحه محدودیت‌های نظارتی جهانی و نگرانی‌های محیط زیستی به زیر سطح حساس ۳۶ هزار دلار رسیده است.

سقوط اخیر قیمت بیت‌کوین در شرایطی اتفاق افتاده است که بازارهای سنتی تحت فشار جدیدی قرار گرفته‌اند. فدرال رزرو آمریکا خبر از احتمال افزایش زودتر از حد انتظار نرخ بهره داده است.

تشدید نظارت بر ارزهای مجازی در چین هم روی قیمت تأثیر گذاشته است. با همه این اوصاف، تحلیل گران با بررسی روند کاهش قیمت بیت‌کوین به این نتیجه رسیده‌اند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل‌گیری است. این الگو زمانی تشکیل می‌شود که در بررسی نمودارهای قیمتی، میانگین کوتاه‌مدت ۵۰ روزه، میانگین بلندمدت ۲۰۰ روزه را در مسیر نزولی قطع کند. این رویداد نشان می‌دهد احتمال یک سقوط قیمت وجود دارد.

اگر این اتفاق بیفتد بیت‌کوین وارد محدوده بدبینانه بازار خواهد شد. مانند آن چه در ۲۰۱۸ رخ داد.

صلیب‌های مرگ قبلی بیت‌کوین باعث سقوط قیمت ۷۰درصدی در ۲۰۱۸ و ۴۷درصدی در ۲۰۱۹ شدند. صلیب مرگ در ۲۰۲۰ نیز بلافاصله پس از سقوط بازار به‌دنبال همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد. با این چارچوب، تحلیل گران عقیده دارند ارزش بیت‌کوین امکان افت تا ۲۰ هزار دلار را خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع:گسترش نیوز

کدخبر: 698538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟