قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 26 خرداد

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 26 خرداد ماه 1400 مشخص شد. قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش قیمت همراه شد و قیمت جهانی طلا به 1861 دلار و 18 سنت رسید.

به گزارش اقتصادی رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از سیاست انقباضی احتمالی این بانک به دست بیاورند، قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1861 دلار و 18 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با 0.33 درصد افزایش به 1862 دلار و 60 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه دیلی اف ایکس گفت: «طلا طی روزهای اخیر کاهشی بوده و این نشان دهنده افزایش گمانه زنی ها در مورد احتمال انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو بوده است.»

وی افزود: «سطح مقاومت فنی در حال حاضر روی حدود 1850 دلار قرار دارد. اگر بعد از انتشار گزارش فدرال رزرو طی 24 ساعت آینده این سطح مقاومت شکسته شد، قیمت طلا ممکن است به سمت 1800 دلار حرکت کند.»

روز سه شنبه آمارها نشان داد که میزان خرده فروشی در بازار آمریکا در ماه می بیش از حد انتظار کاهش داشته، در حالی که قیمت های مصرف کننده طی این ماه 6.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش داشته است که بیشترین افزایش از نوامبر 2010 تاکنون به شمار می رود.

آمارهای اخیر در مورد جهش قیمت های مصرف کننده نگرانی ها بالا رفتن نرخ تورم را تشدید کرده است. اما مقام های فدرال رزرو گفته اند افزایش فشارهای تورمی موقتی است و سیاست پولی انبساطی فعلا برای مدتی پابرجا باقی خواهد ماند.

در همین حال موسسه مشورتی متالز فوکوس گفته، تقاضای جواهرسازان و بانک های مرکزی برای خرید طلا در سال 2021 ترمیم خواهد شد، اما همچنان پایین تر از دوران قبل از کرونا باقی خواهد ماند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟