قاچاق چمدانی چلغوز به ایران / کیلویی یک میلیون و 500 هزار تومان!

به گزارش رکنا، با بررسی بازار آجیل و خشکبار مشخص شده است که برخی از اقلام به ایران قاچاق می شود. آن هم در شرایط تحریم قاچاق برخی گردوها و بادام هندی به ایران قاچاق می شود.

قیمت گردو و بادام در بازار

عضو اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به افزایش حجم قاچاق خشکبار گفت: گردو خارجی از شیلی قاچاقی وارد می‌شود و با قیمت ۹۸ هزار تومان و گردو ایرانی با قیمت ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که حتی با وجود رشد قیمت دلار، قیمت گردو خارجی ارزان‌تر از گردوی ایرانی تمام می‌شود!

محمدرضا حسینا ادامه داد: علاوه بر گردو و با وجود اینکه واردات بادام هندی ممنوع است اما در مناطق مختلف این نوع بادام با قیمت ۳۸۲ تا ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

براساس بررسی‌های انجام شده بادام هندی در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۳۸۲ هزار تومان و بادام ایرانی با قیمت ۲۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

او تاکید می‌کند: در شرایط تنگنای ارزی و درست زمانی که برای واردات قطعات کارخانه‌ها با چالش‌های مختلف و بزرگ رو به رو هستیم، سوال این است که چگونه کالاهایی همچون گردو و بادام با حجم گسترده قاچاقی وارد می‌شود؟

افزایش حجم قاچاق بادام

او همچنین به قاچاق چلغوز به ایران اشاره کرد و گفت: قیمت چلغوز در بازار مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این نوع آجیل به صورت چمدانی از افغانستان وارد کشور می‌شود.

چلغوز چیست؟

چلغوز نوعی کاج بومی هیمالیا، پاکستان و افغانستان است و به جز قیمت بالایش، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین E، چربی و انرژی بالایی هم دارد. روغن چلغوز خاصیت روغن زیتون را دارد و به عملکرد بهتر قلب و کبد کمک می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟