عوامل سیاسی افت قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی به راحتی مرز‌ها را از دست داد گرچه در آخر کار مجددا به سمت بالا حرکت کرد. عوامل سیاسی افت قیمت دلار چیست؟ فرصت فروش در چه قیمتی است و آینده قیمت دلار چه می‌شود؟بعدازظهر روز جمعه، قیمت دلار در معاملات پشت خطی، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد. اسکناس آمریکایی دیروز عصر به راحتی به زیر سطح حمایتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان رفت و حتی افت به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرد. با این حال، در اواخر روز هیجان کاهشی بازار کمی آرام شد و اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان بالا آمد.

به گزارش رکنا، با توجه به نوسانات پشت خطی روز جمعه می‌توان گفت گرایش بازار ارز بیشتر به سمت کاهش قیمت توام با احتیاط است. با این حال، بیشتر فعالان عنوان می‌کنند، افت قیمت دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی و احتیاط‌های برجامی بوده است، در نتیجه اگر خبر منفی منتشر شد، اسکناس آمریکایی به سرعت به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی برخواهد گشت.

عوامل سیاسی افت دلار

قیمت دلار چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان قرار داشت، ولی خبر آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری و لغو شماری از تحریم‌ها از سوی آمریکا از جمله عواملی بود که جو بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و موجب شد که قیمت اسکناس آمریکایی در جهت کاهش معنادار قرار بگیرد.

فرصت کوچک فروش دلار؟

دلار هفته گذشته توان افزایش قیمت به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان را نشان نداده بود، ولی امکان افت قیمت به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز فراهم نشد. با این حال، روز جمعه به راحتی در معاملات پشت خطی، حمایت یاد شده از دست رفت. این موضوع می‌تواند موجب شود که در ابتدای روز شنبه، قیمت دلار افت بیشتری پیدا کند. با این حال، نوسان گیران تا جای ممکن سعی خواهند کرد که برای دلار، برگشت قیمت حتی کوچکی را رقم بزنند که برای آن ها، فرصت فروش را فراهم کند.

نوسانات حواله‌ای نیز در بازار روز جاری از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومان باقی بماند، امکان نزول دلار وجود نخواهد داشت.

راهبرد معامله گران در قیمت دلار زیر ۲۳ هزار

قیمت دلار اگر زیر ۲۳ هزار تومان بیاید چه اتفاقی رخ خواهد داد. برخی اعتقاد دارند روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد و حتی با توجه به اشتیاق دولت می‌تواند تا کمتر از ۲۰ هزار تومان هم پایین بیاید، اما در کنار این تحلیل‌های کلی می‌تواند به توصیه‌های فنی در بازار ارز به عنوان یک سرنح از آینده قیمت دلار توجه کرد. معامله گران فنی بر اساس روند‌های گذشته قیمت‌ها را تحلیل می‌کنند و دست به موقعیت خرید یا فروش می‌زنند. از هم اکنون توصیه تحلیل گران فنی به معامله گران این است که اگر قیمت دلار وارد کانال ۲۲ هزار تومان شد پله‌ای خرید کنند.

خرید پله‌ای به زبان ساده یعنی اینکه قیمت دلار در چند مرحله و با فواصل زمانی یا در قیمت‌های متفاوت انجام گیرد. از این راهبرد وقتی استفاده می‌شود که سرمایه‌گذاران از پتانسیل رشد یک دارایی آگاهی دارند، اما از وضعیت کوتاه‌مدت آن اطمینان ندارد، به همین دلیل خرید‌های خود را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند. با این حساب می‌توان گفت فعلا معامله گران کانال ۲۲ را کف بازار ارز عنوان می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟