عکس پورشه 917k که به حراج گذاشته شد

به گزارش رکنا، پورشه ۹۱۷k برنده دو دوره مسابقات لمانز در سال‌های ۷۰ و ٬۷۱ قرار است در حراجی معروف ساتبی به نمایش درآید. این نمونه از پورشه ۹۱۷k در مسابقات سال ۱۹۷۰ لمانز شرکت کرده‌است و پیش‌بینی می‌شود با قیمت ۱۶ تا ۱۸.۵ میلیون دلار معامله شود. نکته مهم در خصوص این خودرو خاص نقش حیاتی‌اش ادامه حضور شرکت پورشه در مسابقات استقامت است که باعث شده تا نام این مدل به عنوان تاثیر گذارترین خودرو پورشه در مسابقات استقامت مطرح باشد.

این خودروی مسابقه‌ای که به علت توانایی رسیدن به سرعت های بسیار بالا مشهور است و حرف K در آن از کلمه آلمانی «Kurzheck» به معنای «دم کوتاه» گرفته شده‌است.

این نمونه با شماره شاسی ۲۶ و شماره مسابقه‌ای ۲۲ یکی از ۳ دستگاه پورشه ۹۱۷k که توسط تیم JVV با رنگ مشهور گلف وارد رقابت شده و تنها نمونه‌ای است که رنگ سقف نارنجی داشته‌است.

برخلاف دو نمونه دیگر که از موتور ۴.۹ لیتری تخت ۱۲ سیلندر با قدرت بیشتر اما قابلیت اطمینان کمتر نیرو می گرفتند، این نمونه از موتور با قابلیت دوام بالای ۴.۵ لیتری تخت ۱۲ سیلندر بهره می‌برد.

این خودرو در دور ۴۹ به علت بدی آب و هوا در بخش la Sarthe پیست لمانز تصادف می‌کند و از دور رقابت خارج می‌شود.

در مسابقه بارانی آن سال٬ تنها ۷ دستگاه توانستند رقابت را به پایان برسانند و پورشه به مدد مدل اصلی خود که با رنگ قرمز و سفید وارد رقابت شده بود. توانست به پیروزی دست پیدا کند.

بعدتر این ۹۱۷k توسط خود پورشه بازسازی شد تا در رقابت های داخلی کشور آلمان به رقابت بپردازد در آن زمان این خودرو به صورت سقف باز به رقابت می‌پرداخت.

این مدل بعدتر در سال ۱۹۷۴ میلادی بازنشسته شد. این مدل در فیلم لمانز سال ۱۹۷۱ با بازی استیو مک کویین نیز حضور داشت و در سالیان اخیر ۳ مالک مختلف داشته که هر کدام به بازسازی بخشی از آن پرداخته‌اند.

این پورشه تاریخی قرار است در حراجی RM Sotheby در شهر مونتری ایالت کالیفرنیا در ماه اگوست به حراج گذاشته شود.

در سال های اخیر پورشه ۹۱۷K که توسط استیو مک کویین در فیلم لمانز ۱۹۷۱ رانده شده بود با قیمت ۱۴ میلیون دلار به فروش رسید که بالاترین رقم پرداختی برای یک دستگاه پورشه به حساب می‌آید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟